اخبار داغ

نوازش آفتاب بر خاک جنوب شرق کشور؛

زرآباد و راسک گرمترین شهرهای کشور در شبانه روز گذشته

زرآباد و راسک گرمترین شهرهای کشور در شبانه روز گذشته
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: زرآباد و راسک در شبانه روز گذشته با بیشینه دمای 24.6 درجه سلسیوس گرمترین شهرهای کشور شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود دیانتی در گفت و گو با عصرهامون، اظهار داشت: زرآباد از شهرهای جنوبی و ساحلی استان است که به سبب قرارگیری در عرض های پایین، همواره در فصول مختلف جزو گرمترین شهرهای کشور است.
وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته سه شهر دیگر سیستان و بلوچستان یعنی قصرقند، چابهار و نیکشهر نیز رتبه های بعدی گرمترین شهرهای کشور در شبانه روز گذشته را با دمای 23 درجه سلسیوس به خود اختصاص دادند.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هر چه به سمت عرض های پایین و استوا حرکت کنیم، میزان دریافت انرژی از خورشید بیشتر می شود، افزود: پایین بودن ارتفاع شهرهای ساحلی جنوب استان از سطح دریا از عوامل دیگر بالا بودن دمای هوای آنها در زمان های مختلف است.

دیانتی خاطرنشان کرد: در شبانه روز منتهی به ساعت 9 صبح دیروز نیز راسک با دمای 27.3 درجه سلسیوس گرمترین شهر کشور شد.

وی در ادامه به وزش باد در بخش هایی از استان اشاره کرد و گفت: وزش بادهای سرد شمالی از دیشب در بخش هایی از استان آغاز شده و در برخی مناطق مانند چابهار منجر به خیزش گردو خاک و کاهش شدید دید افقی شده است.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان توضیح داد: در شبانه روز گذشته به سبب وزش باد در نوار ساحلی جنوب استان، شعاع دید افقی در شهر بندری چابهار به 4 هزار متر کاهش یافت.

دیانتی همچنین به فعالیت سامانه بارشی پردامنه اما کم بارش دیشب اشاره کرد و گفت: همانطور که انتظار داشتیم به رغم اینکه سامانه بارشی حدود 10 شهرستان استان را فرا گرفت اما بارش های آن ناچیز و پراکنده بود.

وی ادامه داد: بیشینه بارندگی این سامانه با میزان 6 میلی متر از ایستگاه شهرک کلخانی از توابع شهرستان نیمروز گزارش شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بارش های پراکنده و ناچیز این سامانه شهرستان های زابل، زهک، هیرمند، نیمروز، هامون، زاهدان، میرجاوه، سراوان، چابهار ودلگان را فرا گرفت.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه