اخبار داغ

بی احتیاطی باعث آتش سوزی در مدرسه شهرک فرهنگیان شد/حال مصدومان نسبتا خوب است

بی احتیاطی باعث آتش سوزی در مدرسه شهرک فرهنگیان شد/حال مصدومان نسبتا خوب است
آتش‌سوزی مدرسه دخترانه نور همدان بر اثر بی‌احتیاطی رخ داد و در این حادثه ۱۱ نفر از دانش‌آموزان و معلمان آسیب جزیی دیدند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه صبح دیروز ۶ بهمن‌ماه گزارشی مبنی بر آتش‌سوزی یک مدرسه در دبیرستان دخترانه نور در شهرک فرهنگیان به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی همدان اعلام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

براساس گزارش سازمان آتش‌نشانی همدان پس از وقوع این آتش‌سوزی ۵ گروه از ایستگاه‌های آتش‌نشانی به محل وقوع حادثه اعزام شدند و آتش سوزی در ساعت ۱۱ و ۱۷ دقیقه یعنی در حدود نیم ساعت پس از شروع آتش‌سوزی توسط اکیپ‌های آتش‌نشانی مهارشد. البته باید گفت براساس گزارشات اقدامات لازم در کوتاه ترین زمان ممکن انجام اما متاسفانه این حادثه منجر به مصدومیت ۱۱ نفر شد که ۳ معلم و ۸ دانش آموز دبیرستان دخترانه در بین آسیب دیدگان هستند.

,

به گفته نیروهای آتش‌نشانی این حادثه بر اثر بی‌احتیاطی و افتادن شمع بر روی پارچه حجله‌ای که به مناسبت ایام فاطمیه در این مدرسه برپا بود به وقوع پیوست و همین حادثه زمینه‌ای برای گسترش این آتش‌سوزی شد.

,

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان در این خصوص به تسنیم گفته که پس از دریافت یک گزارش ایجاد حریق در مدرسه‌ نور شهرک فرهنگیان همدان بلافاصله دو اکیپ از ایستگاه‌های ۱۵ و ۱۷ آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

,

محمد امین عقیلی همچنین تصریح کرده که به علت گستردگی آتش بسیاری از دانش‌آموزان در راهروی این مدرسه گرفتار بودند که توسط نیروهای آتش‌نشانی تخلیه شدند.

,

وی در خصوص رعایت قواعد و اصول ایمنی در مدارس خاطرنشان کرد: باید هنگام برگزاری مراسمات مختلف در مدارس با توجه به بخشنامه صادره وسایل اطفای حریق شامل کپسول آتش نشانی و جعبهF  در مدارس برای پیشگیری از وقوع هر حادثه احتمالی وجود داشته باشد.

,

به گفته محمد رضا بیاناتی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان درست است که حضور به موقع و واکنش سریع آتش‌نشانان، از بروز فاجعه‌ای بزرگ با مصدومان بیشتر جلوگیری کرد اما این حادثه بر اثر بی‌احتیاطی به وقوع پیوست و عجله و ترس افراد نیز موجب تشدید این شرایط شد.

,

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان نیز در مورد وقوع این حادثه بیان کرد: پنج  نفر از این مصدومان به صورت سرپایی درمان و شش نفر نیز به بیمارستان بعثت منتقل شدند.

,

عباس اولیاسمیع عنوان کرد: حال مصدومانی که به بیمارستان بعثت منتقل شدند نسبتا خوب گزارش شده و آسیب‌ها ناشی از دود گازگرفتگی و ایجاد تنگی نفس بوده اما خوشبختانه آسیب وارده جزیی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه