اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

دم خروس اصلاحات بیرون زد؛ فریب انتخاباتی که عارف برملا کرد

دم خروس اصلاحات بیرون زد؛ فریب انتخاباتی که عارف برملا کرد
اصلاح طلبان از یک طرف با مظلوم نمایی بیان می کنند که در برخی از حوزه های انتخابیه آنقدر نیرو و کاندیدا ندارد که لیست بندی کنند و از سوی دیگر بیان می کنند که اصلاحات با جریانات دیگر خصوصا اعتدالگرایان ائتلاف نمی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصلاح طلبان این روزها با هجمه به سمت شورای نگهبان سعی دارند با مظلوم نمایی ضعف عملکردی خود را در مجلس گذشته پوشش دهند. آنچه از برآینده افکار عمومی درباره عملکرد اصلاح طلبان می توان دریافت کرد، این جریان سیاسی چندان شانسی برای پیروزی در انتخابات مجلس ندارد. از این رو حمله به شورای نگهبان در دستور کار این جریان قرار گرفته که به نوعی فرار به جلوی اعضای این جریان برای توجیه شکست انتخاباتی این جریان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
اصلاح طلبان از یک طرف با مظلوم نمایی بیان می کنند که در برخی از حوزه های انتخابیه آنقدر نیرو و کاندیدا ندارد که لیست بندی کنند و از سوی دیگر بیان می کنند که اصلاحات دیگر با جریانات دیگر خصوصا اعتدالگرایان ائتلاف نمی کند. اگر اصلاح طلبان آنقدر نیرو ندارند که حتی لیست ببندند چگونه است که عنوان می کنند برای لیست بندی دیگر با جریانات سیاسی دیگر ائتلاف نمی کنند. این درحالی است که در انتخابات مجلس دهم اصلاح طلبان در تهران و شهرهای بزرگ با اعتدالگرایان به طور مشترک یک لیست واحد ارائه دادند. به طور مثال کاظم جلالی که تا دیروز در جریان اصولگرا بود به لیست اصلاح طلبان با اضافه شد.
, . اگر اصلاح طلبان آنقدر نیرو ندارند که حتی لیست ببندند چگونه است که عنوان می کنند برای لیست بندی دیگر با جریانات سیاسی دیگر ائتلاف نمی کنند. این درحالی است که در انتخابات مجلس دهم اصلاح طلبان در تهران و شهرهای بزرگ با اعتدالگرایان به طور مشترک یک لیست واحد ارائه دادند. به طور مثال کاظم جلالی که تا دیروز در جریان اصولگرا بود به لیست اصلاح طلبان با اضافه شد., . اگر اصلاح طلبان آنقدر نیرو ندارند که حتی لیست ببندند چگونه است که عنوان می کنند برای لیست بندی دیگر با جریانات سیاسی دیگر ائتلاف نمی کنند. این درحالی است که در انتخابات مجلس دهم اصلاح طلبان در تهران و شهرهای بزرگ با اعتدالگرایان به طور مشترک یک لیست واحد ارائه دادند. به طور مثال کاظم جلالی که تا دیروز در جریان اصولگرا بود به لیست اصلاح طلبان با اضافه شد.,
 
,
عارف: اصلاحات دیگر ائتلاف نمی‌کند
, عارف: اصلاحات دیگر ائتلاف نمی‌کند, عارف: اصلاحات دیگر ائتلاف نمی‌کند, ,
 
,
در همین رابطه، «محمدرضا عارف» رئیس شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح‌طلبان گفت: « اصلاح‌طلبان در هر حوزه‌ای که نماینده داشته باشند لیست می‌دهند. دیگر ائتلاف نمی‌کنیم. میثاق‌نامه محکم‌تری برای لیست امید ارائه می‌کنیم.»
,
 
,
وی همچنین گفت: «اصلاح طلبان را درجه بندی نمی‌کنیم. هم چهره‌های شاخص و هم جوان‌ترها باید در عرصه سیاست حضور داشته باشند. همین مسئله را در مجلس دهم داشتیم. ابتدا حتی برخی به لیست امید توهین می‌کردند، اما امروز نمایندگانی که مردم دوستشان دارند از همان لیست هستند. پیش کسوت را قبول داریم، چهره‌ای بوده که سی سال خدمت کرده است رد صلاحیت شده اما می‌شود جوان‌ها هم بیایند و موفق شوند. »
, «اصلاح طلبان را درجه بندی نمی‌کنیم. هم چهره‌های شاخص و هم جوان‌ترها باید در عرصه سیاست حضور داشته باشند. همین مسئله را در مجلس دهم داشتیم. ابتدا حتی برخی به لیست امید توهین می‌کردند، اما امروز نمایندگانی که مردم دوستشان دارند از همان لیست هستند. پیش کسوت را قبول داریم، چهره‌ای بوده که سی سال خدمت کرده است رد صلاحیت شده اما می‌شود جوان‌ها هم بیایند و موفق شوند. », «اصلاح طلبان را درجه بندی نمی‌کنیم. هم چهره‌های شاخص و هم جوان‌ترها باید در عرصه سیاست حضور داشته باشند. همین مسئله را در مجلس دهم داشتیم. ابتدا حتی برخی به لیست امید توهین می‌کردند، اما امروز نمایندگانی که مردم دوستشان دارند از همان لیست هستند. پیش کسوت را قبول داریم، چهره‌ای بوده که سی سال خدمت کرده است رد صلاحیت شده اما می‌شود جوان‌ها هم بیایند و موفق شوند. »,
 
,
جالب است که عارف مطرح می کند پیش کسوت های اصلاح طلب بایستی بار خود را بندند و جایگاه خود را به جوانان این جریان بدهند.
,
 
,
رئیس فراکسیون امید در ارتباط با میثاق‌نامه اعضای لیست جریان اصلاحات گفت: « میثاق نامه ما جدید تر از قبل است تجربه لیست و فراکسیون امید را داریم. این دفعه این میثاق‌نامت قوی تر است، نماینده حتما باید عضو فراکسیون اصلاحات باشد اگر امضا نکرد در لیست قرار نمی‌گیرد.»
,
 
,
عملکرد عارف برآیند عملکرد اصلاح طلبان در مجلس
, عملکرد عارف برآیند عملکرد اصلاح طلبان در مجلس, عملکرد عارف برآیند عملکرد اصلاح طلبان در مجلس, ,
 
,
عارف از جمله نمایندگان ژنرال جریان اصلاح طلب بود که در مجلس دهم عملکرد ضعیفی از خود به نمایش گذاشت که حتی مورد انتقاد اصلاح طلبان قر ار گرفت. وی که ازسوی اصلاحات به «مرد سکوت» نامیده می شود، در دو حوزه به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. از یکسو در حوزه مدیریت فراکسیون امید که فراکسیون ضعیفی بود مورد هجمه اصلاح طلبان قرار گرفته و از سوی دیگر در حوزه عملکرد شخصی به عنوان یک نماینده نیز چندان حضور وی در مجلس دهم چنگی به دل نمی زند. از همین رو رئیس فراکسیون امید در انتخابات آتی مجلس ثبت نام نکرد و ترجیح داد خارج از مجلس به فعالیت سیاسی خود ادامه دهند.
,
 
,
شاید به همین دلیل که عارف به خوبی نتوانسته است فراکسیون امید را مدیریت کند، اعلام می کند که دیگر قرار نیست این جریان در انتخابات مجلس با جریان دیگری ائتلاف و همکاری کند و لیست بدهد. اما این موضوع هم دروغ اصلاح طلبان برای کم آوردن نیرو در جهت لیست بندی را برملا می سازد و همچنین نشان می دهد که این جریان حتی سعی دارد لیست مستقل و واحدی از هویت اصلاح طلبی با شرط و شروط و امضای میثاق نامه برای انتخابات ارائه دهد. از سوی دیگر بر روی عملکرد ضعیف فراکسیون امید هم در مجلس دهم صحه می گذارد.
, شاید به همین دلیل که عارف به خوبی نتوانسته است فراکسیون امید را مدیریت کند، اعلام می کند که دیگر قرار نیست این جریان در انتخابات مجلس با جریان دیگری ائتلاف و همکاری کند و لیست بدهد. اما این موضوع هم دروغ اصلاح طلبان برای کم آوردن نیرو در جهت لیست بندی را برملا می سازد و همچنین نشان می دهد که این جریان حتی سعی دارد لیست مستقل و واحدی از هویت اصلاح طلبی با شرط و شروط و امضای میثاق نامه برای انتخابات ارائه دهد. از سوی دیگر بر روی عملکرد ضعیف فراکسیون امید هم در مجلس دهم صحه می گذارد. , شاید به همین دلیل که عارف به خوبی نتوانسته است فراکسیون امید را مدیریت کند، اعلام می کند که دیگر قرار نیست این جریان در انتخابات مجلس با جریان دیگری ائتلاف و همکاری کند و لیست بدهد. اما این موضوع هم دروغ اصلاح طلبان برای کم آوردن نیرو در جهت لیست بندی را برملا می سازد و همچنین نشان می دهد که این جریان حتی سعی دارد لیست مستقل و واحدی از هویت اصلاح طلبی با شرط و شروط و امضای میثاق نامه برای انتخابات ارائه دهد. از سوی دیگر بر روی عملکرد ضعیف فراکسیون امید هم در مجلس دهم صحه می گذارد. ,
 
,
هر چند که بایستی گفت که عملکرد ضعیف این جریان سیاسی تنها به عملکرد نیروها و جنجال سازی‌های آنان که وضعیت موجود بسیار متاثر از عملکرد این جناح است، باز نمی گردد بلکه سیاستگذاری اصلاحات که حمایت از دولت بوده است نیز، باعث بروز چنین عملکردی از این جناح سیاسی شده است. 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه