اخبار داغ

به‌منظور پاسداشت خون سردار قاسم سلیمانی انجام شد؛

اهدای جایزه «بخش مقاومت» در جشنواره فیلم فجر اصفهان

اهدای جایزه «بخش مقاومت» در جشنواره فیلم فجر اصفهان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: به برکت خون شهید سلیمانی تصمیم گرفته شد جایزه‌ای با عنوان بخش مقاومت در زمان افتتاحیه دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان به یکی از هنرمندان اصفهانی اهدا شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ حجت الاسلام محمدعلی انصاری اظهار کرد: چندین سال است به برکت ایام پیروزی انقلاب اسلامی همزمان با دهه فجر سینماگران فعالیت خود در طول یک سال را جهت ارزیابی یک ساله سینمای ایران و همچنین جهت تقدیر و تشکر از تمامی کسانی که در این راستا فعالیت کرده‌اند، به جشنواره فیلم فجر می‌آورند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی ادامه داد: چند سالی است جشنواره فجر در کشور گسترش پیدا کرده و علاوه بر تهران در بسیاری از مراکز استان‌ها برگزار می‌شود، در همین خصوص هدف اصلی برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان‌ها تقدیر و تشکر از هنرمندان و سینماگران و همچنین ارائه فیلم‌هایی با محتوای مناسب در طول جشنواره برای علاقمندان است.

,

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده درخصوص افتتاحیه معنوی دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان گفت: از چند ماه گذشته اقدامات زیادی انجام شده تا شاهد برگزاری جشنواره‌ای در خور نام اصفهان باشیم، به واسطه همین امر برنامه ریزی شده، تا همانند سال‌های گذشته با تکریم شهدا و جانبازان به استقبال جشنواره فیلم فجر در استان اصفهان برویم.

,

 حجت الاسلام انصاری افزود: برنامه‌های رسمی دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان را با حضور در آسایشگاه جانبازان آغاز خواهیم کرد که علاوه بر این حضور در بین این عزیزان از ۵ خانواده شهید تقدیر و تجلیل به عمل می‌آید، همچنین یک روز قبل از شروع افتتاحیه رسمی با عشق و علاقه در گلستان شهدای اصفهان حاضر می‌شویم تا با شهدا و امام شهدا به تجدید بیعت بپردازیم و جشنواره فیلم فجر را با برکت نام شهدای گرانقدر آغاز کنیم.

,

وی در خصوص افتتاحیه رسمی جشنواره فیلم فجر در اصفهان گفت: روز چهاردهم بهمن مراسم افتتاحیه دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان در پردیس سینمایی سیتی سنتر آغاز خواهد شد که برنامه‌های متنوعی در دستور کار افتتاحیه قرار گرفته و یکی از این برنامه‌ها تجلیل از خانواده یک شهید است، چرا که حوزه هنر و به خصوص سینما همواره مدیون خون شهدا است.

,

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: تأثیر خون سردار دلها تا حد زیادی در میان مردم جوشش و همبستگی ایجاد کرد، تا کشور دچار تزلزل نشود، در همین راستا هر اقدامی که در حوزه فرهنگی و هنری برنامه ریزی می‌شود به برکت خون شهیدان است و امیدواریم بتوانیم دین خود را در خصوص عمل به وصیت‌های شهدا به نحو احسن انجام دهیم.

,

حجت الاسلام انصاری در خصوص فیلم‌هایی که در جشنواره فیلم فجر اصفهان روی پرده سینماها می‌روند اظهار کرد: سهمیه سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص استان‌هایی که به برگزاری جشنواره فیلم فجر می‌پردازند ۱۲ فیلم است اما در حال رایزنی هستیم تا تمامی فیلم‌های بخش سودای سیمرغ، در اصفهان به روی پرده نمایش روند.

,

وی با اشاره به برنامه‌های جنبی جشنواره فیلم فجر در اصفهان گفت: در کنار برگزاری جشنواره فیلم فجر در اصفهان بخش‌های جنبی تدارک دیده شده‌اند و یکی از بخش‌های جنبی اکران پنج فیلم داستانی بلند از دسترنج فیلم سازان اصفهانی است و منتخب شده‌اند تا همزمان با جشنواره فیلم فجر برای عموم مردم به نمایش گذاشته شوند.

,

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از اهدای جایزه به مقاومت در  در این دوره از جشنواره فیلم فجر اصفهان خبر داد  و گفت: یکی از حوزه‌های مؤثر فیلمسازی در کشور شهید پرور ایران حوزه فیلم‌های مقاومت و دفاع مقدس است و امروز همه شاهد هستیم که مقاومت یک واژه پر معنا و تاثیرگذار است و همواره از شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان محور مبارزه با استکبار و مقاومت یاد می‌شود به واسطه همین امر توجه به سینمای مقاومت و دفاع مقدس و کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند یکی از وظایف دست‌اندرکاران حوزه فرهنگ و هنر است در همین رابطه به برکت خون شهید سلیمانی تصمیم گرفته شد جایزه‌ای با عنوان بخش مقاومت در زمان افتتاحیه دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان به یکی از هنرمندان اصفهانی اهدا شود.

,

حجت الاسلام انصاری خاطرنشان کرد: همکاران در ستاد برگزاری جشنواره فیلم فجر اصفهان برنامه ریزی‌های لازم را انجام داده‌اند تا در حد توان همانند گذشته بهتر و بیشتر در خدمت اهالی هنر و خبرنگاران عزیز باشیم به واسطه همین امر مانند دوره پیشین سالن ویژه‌ای برای هنرمندان و اصحاب رسانه در نظر گرفته شده تا با حضور ایشان به غنای این جشنواره افزوده شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه