اخبار داغ

وقتی عدم نظارت‌ها برای ساختارشکنان حاشیه امن می‌سازد؛

کلوت‌های شهداد؛ حیات خلوت تورهای غیرمجاز

کلوت‌های شهداد؛ حیات خلوت تورهای غیرمجاز
عدم نظارت کافی بر عملکرد تورهای گردشگری و مناطق تفریحی و پر تردد برون شهری موجب شده تا مناطق گردشگری به حیات خلوت تورهای غیرمجاز تبدیل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، عدم رعایت شئونات اسلامی و اخلاقی از سوی برخی گردشگران مناطق توریستی کرمان، که عمدتاً به وسیله تورهای گردشگری عازم این مناطق می‌شوند لذت بهره مندی از طبیعت به کام دیگر مسافرین و میهمانان طبیعت که به صورت خانوادگی و به منظور طبیعت گردی و برخورداری از تفریحات سالم به این نقاط سفر می‌کنند، تلخ شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

عدم نظارت کافی بر عملکرد تورهای گردشگری و مناطق تفریحی و پر تردد برون شهری موجب شده تا آژانس‌های مسافرتی که تعدادی از آنان حتی فاقد مجوزهای لازم از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هستند، بدون رعایت قوانین و مقررات و به قصد سودجویی به برگزاری تورهای مسافرتی و جابه‌جایی افرادی اقدام کنند که غالباً به صورت گروه های مختلط و مجرد به مناطق توریستی اعزام می شوند.

,

,

, ,

موسیقی، رقص و استفاده از آلات قمار در کنار بازی ها و سرگرمی های خارج از عرف بدون در نظر گرفتن حدود شرعی رابطه زن و مرد و رفتارهای هنجارشکنانه‌ای از این دست بعضا به صحنه‌هایی عادی تبدیل شده به طوری که اگر احیاناً فرد یا افرادی که به اصول اخلاقی و ارزش‌های مذهبی پایبند هستند، ندانسته و به طور اتفاقی با این گروه‌ها همسفر شوند، به جای آرامش گرفتن از طبیعت چیزی جز آزردگی روح به دست نخواهند آورد.

,

انتقاد از تبلیغ تورهای گردشگری غیرمجاز در فضای مجازی

, انتقاد از تبلیغ تورهای گردشگری غیرمجاز در فضای مجازی ,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در این رابطه به خبرنگار راه آرمان با بیان اینکه صنعت گردشگری در ارتقاء نشاط اجتماعی نقش موثری دارد، افزود: در حال حاضر 143 دفتر خدمات مسافرتی در سطح استان کرمان در جهت اجرای تورهای داخلی و خارجی فعالیت می کنند.

,

وی با انتقاد از فعالیت برخی از افراد در فضای مجازی در زمینه فروش و تبلیغ تورهای گردشگری غیرمجاز، گفت: این تورها به دلیل عدم رعایت استانداردهای مصوب گردشگری سبب تضییع حقوق مسافران و خانواده‌ها در طول سفر می شوند.

,

فعالیت تورگردانی بدون درخواست دفاتر خدمات مسافرتی غیرقانونی است

, فعالیت تورگردانی بدون درخواست دفاتر خدمات مسافرتی غیرقانونی است,

فعالی با تاکید براینکه مجوز برگزاری هرگونه تور صرفا به دفاتر خدمات مسافرتی داده می شود، خاطرنشان کرد: بنابراین هرگونه فعالیت تورگردانی توسط راهنمایان گردشگری(بدون درخواست یک دفتر خدمات مسافرتی و مجوز سازمان میراث فرهنگی)  تخلف محسوب می شود  و در صورت اطلاع و یا مشاهده، ضمن معرفی فرد یا افراد خاطی به مراجع قضایی، اقدام به ابطال کارت فعالیت این قبیل افراد خواهد شد.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه تنها نظارت بر تورهای مسافرتی و اماکن تفریحی به عهده میراث نیست، تصریح کرد: در صورت هر گونه تخلف از سوی دفاتر و آژانس های مسافرتی و گردشگری موارد در دو نوبت به صورت تذکر لسانی انجام و سپس مجوز آن دفاتر باطل خواهد شد.

,

فعالی خاطرنشان کرد: امید که دستگاه های امنیتی و انتظامی نیز در این امر مشارکت داشته باشند.

,

ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر با تورهای مسافرتی خاطی برخورد می کند

, ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر با تورهای مسافرتی خاطی برخورد می کند,

سردار محمد مطهری رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر نیز بیان کرد: این ستاد نیز به نوبه خود می تواند در این امر دخیل باشد زیرا ممکن است شئونات اسلامی و انقلابی زیر سوال برود.

,

وی تصریح کرد: به محض ملاحظه چنین صحنه هایی ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر ورود کرده سپس به آژانس و تور مسافرتی مربوطه تذکر داده و سپس با افراد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

,

ضرورت نظارت سازمان میراث فرهنگی بر تورهای گردشگری

, ضرورت نظارت سازمان میراث فرهنگی بر تورهای گردشگری ,

حجت امامعلی نژاد رئیس اداره اطلاع رسانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان نیز بیان کرد: از سه کانال پلیس اطلاعات با اخذ مجوز قانونی از دستگاه قضایی و دستور به پلیس امنیت می توان به این مسائل ورود کرده و از تیم ها و لیدرهای گردشگری خواسته شود تا به شئونات اسلامی پای بند باشند.

,

امامعلی نژاد خاطرنشان کرد: در ابتدا باید خود سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بر تمامی دفاتر گردشگری نظارت داشته باشد و به دفاتری مجوز دهد که سوسابقه‌ای نداشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه