اخبار داغ

مدیرعامل موسسه "مکس" در استان قزوین:

۸۰درصد بیماری‌های سرطان قابل درمان است/ از هر ۱۰بیمار سرطانی هشت نفر بهبود کامل می‌یابند

۸۰درصد بیماری‌های سرطان قابل درمان است/ از هر ۱۰بیمار سرطانی هشت نفر بهبود کامل می‌یابند
مدیرعامل موسسه "مکس" در استان قزوین گفت: حدود ۸۰ درصد از بیماری‌های سرطان در مراحل اولیه قابل درمان هستند یعنی طبق آمار و پرونده‌های موجود از هر ۱۰ بیمار هشت بیمار بهبود کامل می‌یابند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ علیرضا نوروزی در همایش ملی پیشگیری از سرطان موسسه مکس که امروز(دوشنبه) در سالن اجتماعات فرهنگسرای بانو سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: موسسه‌ی مکس یک سازمان مردم نهاد است که با حمایت و همراهی مردم از پنج سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده‌است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: موسسه‌ی مکس برای سومین سال متوالی خدمات خود را در زمینه‌های تامین دارو، ایاب‌ذهاب، گفتار درمانی، هزینه‌ی آزمایش و سایر خدمات به طور رایگان در اختیار بیماران سرطانی زیر 18 سال قرار می‌دهد.

,

مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان (مکس) استان قزوین اذعان کرد: موسسه‌ی مکس زیر نظر شبکه ملی سرطان قرار دارد که جزو ادارات انگشت شمار کشور است که تمام کارمندان آن بصورت داوطلبانه در موسسه حضور یافته و حق الزحمه‌ای در قبال ارائه‌ی خدمات نمی‌گیرند.

,

وی گفت: حدود 180 بیمار زیر نظر موسسه‌ی مکس مراحل درمان را طی می‌کنند.

,

این مقام مسئول ابراز کرد: حدود 80 درصد از بیماری‌های سرطان در مراحل اولیه قابل درمان هستند یعنی طبق آمار و پرونده‌های موجود از هر 10 بیمار هشت بیمار بهبود کامل می‌یابند.

,

وی در پایان گفت: تغییر سبک زندگی جزو مهمترین و اساسی‌ترین مراحل پیشگیری از بیماری سرطان است و اگر این بیماری در مرحله اولیه شناسایی شود روند بیماری به سرعت به سوی بهبود پیش می‌رود و هزینه‌ی کمتری دارد.

,

سالانه 90 هزار نفر در کشور به سرطان مبتلا می‌شوند

, سالانه 90 هزار نفر در کشور به سرطان مبتلا می‌شوند,

در ادامه همایش دکتر علیرضا مهرعلیان اظهار کرد: سلامتی نعمت بزرگ خداوند به انسان‌ها است که متاسفانه آمار و ارقام موجود از وضعیت بیماری سرطان زنگ خطر بزرگی برای این نعمت الهی است.

,

وی افزود: سرطان یک بیماری غیرواگیردار است که متاسفانه امروزه بسیاری از خانواده‌ها را با مسائل مالی و روانی مواجه می‌کند از سوی دیگر آنچه که سرطان را به دومین علل مرگ‌ومیر در کشور تبدیل می‌کند عدم پیشگیری از این بیماری است.

,

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین اذعان کرد: از سال 60 ثبت بیماری سرطان به عنوان بیماری خاص در مجلس به تصویب رسید تا وزارت بهداشت بتواند با بررسی وضعیت و ارائه‌ی خدمات و مطالب پیشگیری به جای درمان در سه محور آموزش، غربالگری و درمان فعالیت کند.

,

وی گفت: حدود 40 الی 70 درصد بیماری‌های شایع سرطان قابل پیشگیری، شناسایی و درمان به موقع هستند.

,

این مقام مسئول ابراز کرد: شهرنشینی، زندگی صنعتی، افزایش سوخت فسیلی، کم‌تحرکی و تغذیه نامناسب جزو عواملی است که به این بیماری شایع دامن می‌زند و تغییر عوامل ذکر شده می‌تواند نتیجه بسزایی در پیشگیری این بیماری داشته‌باشد.

,

وی عنوان کرد: سالانه 90 هزار نفر در کشور به سرطان مبتلا می‌شوند که اگر مراحل پیشگیری انجام نشود روند افزایش این بیماری در سال 2030 دو برابر می‌شود همچنین این آمار در سال 2014 سطح جهانی 14 میلیون بوده که در سال 2030 به 25 میلیون نفر می‌رسد.

,

مهرعلیان بیان کرد: بیمارهای غیرواگیردار مرسوم در کشور شامل سرطان، بیماری قلب و عروق، بیماری تنفسی مزمن، دیابت، آسیب‌ها و اختلالات روانی هستند که ریشه اصلی اینگونه بیماری‌ها مصرف الکل، دخانیات، رژیم غذایی نامناسب و عدم فعالیت بدنی است.

,

وی در پایان ابراز کرد: حدود 68 درصد علت مرگ و میر در جهان بیماری‌های دیابت، قلب‌وعروق و سرطان است همچنین حدود 80 درصد مرگ‌های ناشی از بیماری‌های غیرواگیردار در قشر افراد با درآمد پایین و متوسط رخ می‌دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه