اخبار داغ

مدیر مرکز مدیریت معاونت بهداشتی علوم پزشکی:

بیماری‌های غیرواگیردار بزرگترین تهدید حوزه سلامت است/ اجرای طرح "هرخانه یک پایگاه سلامت" در محمدیه

بیماری‌های غیرواگیردار بزرگترین تهدید حوزه سلامت است/ اجرای طرح "هرخانه یک پایگاه سلامت" در محمدیه
مدیر مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در گذشته بیشترین تهدیدات سلامتی افراد در حوزه بیماری‌های واگیردار خلاصه می‌شد؛ اما امروزه بیماری‌های غیرواگیردار بزرگترین تهدید در حوزه‌ سلامت به شمار می‌رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ هاشم علیجانی در همایش ملی پیشگیری از سرطان موسسه مکس که امروز(دوشنبه) در سالن اجتماعات فرهنگسرای بانو سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: حفظ و ارتقای وضعیت سلامت شهروندان جزئی از وظایف دانشگاه‌های علوم‌پزشکی استان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: در گذشته بیشترین تهدیدات سلامتی افراد در بیماری‌های واگیردار خلاصه می‌شد اما امروزه بیماری‌های غیرواگیردار بزرگترین تهدید حوزه‌ی سلامت به شمار می‌رود.

,

مدیر مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اذعان کرد: در مبحث بیماری‌های واگیردار اقدامات وزارت بهداشت یک عامل مهم بود اما در خصوص بیماری‌های غیرواگیردار اقدامات دولتی در حد مطلوب تنها 30درصد از مشکلات را برطرف می‌کند و 70 درصد از مشکلات توسط خود مردم حل می‌شود.

,

وی گفت: تغییر وضعیت و جابه‌جایی مردم روستا به شهر و افزایش حاشیه نشینی جزو مسائلی بود که حتی کشورهای توسعه یافته را با خطرات سلامت مواجه کرد.

,

زمینه‌ی وقوع بیماری‌های غیرواگیردار در سالمندان افزایش یافته است

, زمینه‌ی وقوع بیماری‌های غیرواگیردار در سالمندان افزایش یافته است,

این مقام مسئول ابراز کرد: به منظور پیشگیری از بیماری‌ها طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در دانشگاه‌ استان‌های سمنان، قزوین و کاشان به مرحله‌ی اجرا رسید که به این منطور خدمات و ‌آموزش‌های سلامت به هر خانه‌ و خانواده توسط یکی از اعضای خانواده که سفیر سلامت خوانده می‌شود ابلاغ و توسط آن فرد به اعضای خانواده منتقل می‌شود.

,

وی گفت: هر ۴۰ سفیر سلامت در خانه زیر نظر یک داوطلب سلامت هستند که روند آموزش، پیشگیری و درمان اولیه و توانبخش را آموزش دیده و در منزل اجرا می‌کنند.

,

علیجانی بیان کرد: این سفیران سلامت خدمات اولیه درمانی را برای پیشگیری و مواجهه با بیماری پیش از حضور پزشک در منزل اجرا می‌کنند.

,

وی گفت: با تغییر وضعیت جمعیت به سوی سالمندی زمینه‌ی وقوع بیماری‌های غیرواگیردار در سالمندان افزایش پیدا کرده که سفیران سلامت با اجرای مراحل توانبخشی از این افراد در منزل مراقبت می‌کنند.

,

این مقام مسئول عنوان کرد: طرح هرخانه یک پایگاه سلامت در 13 اسفند امسال در محمدیه اجرا می‌شود و در اواخر سال جاری در قزوین آغاز می‌شود.

,

وی در پایان گفت: هدف از اجرای این طرح افزایش سواد سلامت‌ و حضور یک سفیر سلامت در خانواده است که در روند طولانی مدت خود تاثیرات بسزایی در سلامت جمعی دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه