اخبار داغ

موسوی:

ترامپ فقط کاباره‌داری بلد است

ترامپ فقط کاباره‌داری بلد است
سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: من تعجب نکردم که ترامپ به هدف قرار دادن ۵۲ نقطه اعتراف کرد؛ رئیس جمهوری که فقط کاباره داری بلد است را چه به سخن گفتن از فرهنگ و هویت ملی؟!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هم‌اندیشی پاسداری از مراکز فرهنگی، میراث مشترک بشری که پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد، گفت: همانطور که هر فردی با هویت خود شناخته می‌شود، ملت‌ها نیز با توجه هویت ملی در عرصه جهان شناخته می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: دولت‌ها نیز در عرصه بین الملل کارهایی می‌کنند که برآمده از هویت و ایدئولوژی آنها است. اگر می‌بینیم که جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد دهنده گفتگوی تمدن‌ها، جهان عاری از خشونت و صلح و ارتباط خوب با همسایگان است، از هویت ایران نشأت می‌گیرد.
,
 
,
سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: من تعجب نکردم که ترامپ به هدف قرار دادن ۵۲ نقطه اعتراف کرد. کشوری که یک بیستم تاریخ ایران را دارد و رئیس جمهوری که فقط کاباره داری بلد است را چه به سخن گفتن از فرهنگ و هویت ملی؟!
,
 
,
موسوی ادامه داد: دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر هویت ملی و تاریخی است.
,
 
,
سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: تهدیدات نظامی قطعاً نمی‌تواند ما را از آرمان صلح و گفتگویی که در بستر تاریخ داشته ایم، باز دارد و وزارت خارجه به رغم تهدیدات و فشارها راه خود را که راه اصلی مردم کشور ما در صلح طلب بودن و جنگ بلد بودن است را پیش می‌برد.
,
 
,
وی گفت: تاریخ ما پر از نقاط عطف است و مردم ما نشان داده‌اند که به رغم صلح طلب، اهل مدارا و گفتگو بودن، در جای خود دلاور هستند. راه وزارت خارجه که راه ملت بوده و از هویت تاریخی و ملی کشور نشأت می‌گیرد، ادامه می‌یابد. نباید از یاد سردار شهید سلیمانی گذشت. ایشان نمونه بارز فرزند ایران است که هم اشدا علی الکفار بوده و هم مصداق رحماء بینهم.
,
 
,
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: همه می‌دانند که سردار سلیمانی در داخل چه منشی داشت و در مقابل دشمن، قاطعانه برخورد می‌کرد. همچنین آقای ظریف مثل اعلای این واقعیت است و مقامات و دیپلمات‌های خارجی ایشان را یک وطن پرست واقعی می‌دانند. این موضوع نیست جز پشتوانه هویتی که امیدوارم در همه ما تجلی یابد.
,
 
,
سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: وقتی راه درست و منطقی باشد، طبیعتا دنیا نیز به احترام آن خواهد ایستاد. زمانی که به کشور حمله صورت گرفت و تجاوز شد، ما مقاومت کردیم و جهان اقدام ما را تحسین کرد.
,
 
,
موسوی بیان کرد: زمانی نیز که بحث تعامل و گفتگو با دنیا پیش آمد، دنیا در مقابل رویکرد جمهوری اسلامی ایران سر تعظیم فرود آورد. هر چند برخی آثار و برکات آن را درک نکرده‌اند، اما به گفته یکی از دوستان که جنازه برجام نیز برکت است، باید بگویم که توافق هسته‌ای برای کشور اثرات بسیار مطلوبی داشت و آثار آن را مشاهده می‌کنیم.
,
 
,
وی گفت: با رویکرد تعاملی که جمهوری اسلامی در پیش گرفت، اعتبار دنیا را خریدیم و درهای دنیا بر روی ما باز شد و دیدیم که چگونه شخصیت ایرانیان افزون‌تر شد.
,
 
,
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: امیدواریم هستم که عقلا همین راه را که برگرفته از هویت ملی و تاریخی ماست را ان شالله ادامه دهند و بتوانیم آثار آن را مشاهده کنیم.
,
 
,
منبع: مهر
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه