اخبار داغ

انواع مختلف ورق های ساندویچ پانل

انواع مختلف ورق های ساندویچ پانل
ساندویچ پانل ها انواع مختلفی دارند و بسته به موادی که برای ساخت انها استفاده شده است کیفیت های متفاوتی دارند. در این مطلب قصد داریم در مورد ورق هایی که برای تولید پانل ها استفاده می‌شود اطلاعاتی مفید در اختیار شما عززیزان قرار دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ساندویچ پانل ها مصالحی هستند که متشکل از سه لایه ، یک لایه به عنوان هسته پانل و دو لایه اطراف هسته ساندویچ پانل می‌باشد. ساندویچ پانل ها امروزه به عنوان جایگزین مصالح سنتی کاربرد فراوانی دارند. این ساندویچ پانل ها انواع مختلفی دارند و بسته به موادی که برای ساخت انها استفاده شده است کیفیت های متفاوتی دارند. در این مطلب قصد داریم در مورد ورق هایی که برای تولید پانل ها استفاده می‌شود اطلاعاتی مفید در اختیار شما عززیزان قرار دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ساندویچ پانل,

انواع مختلف ورق های ساندویچ پانل

,

ورق گالوانیزه (Galvanized )

, ورق گالوانیزه (Galvanized ),

لازم است بدانید که ورق گالوانیزه در برندهای مختلفی در ایران قابل تولید می‌باشد که نیاز است قبل از اینکه این ورق ها را خریداری نماییم از کیفیت مواد خامی که جهت تولید آن استفاده شده اطمینان حاصل نماییم . ورق گالوانیزه فولادی است که با روی پوشانده شده است و این ویژگی باعث شده است که این ورق در برابر خوردگی مقاوم شود. به دلیل اینکه ورق آلوزینک با روی پوشش داده می‌شود حتی اگر پوشش روی آن هم از بین برود ، ورق آلوزینک به هیچ عنوان دچار زنگ زدگی نخواهد شد . ورق های آلوزینک در رنگهای متفاوت بنا به درخواست مشتریان قابل تولید هستند و برای پانل ها ، یخچال سازی ، پتروشیمی ،کرکره ،تابلو برق و سینی کابل قابل استفاده هستند.

,

, ,

ورق آلوزینک (Aluzink)

,

ورق آلوزینک نوعی فلز گالوانیزه نورد شده می‌باشد که متشکل از آلیاژهای مختلف اعم از آلوزینک ، روی و سیلیکون می‌باشد که به طور دقیق 55% آلومینیوم ، 43.4% روی و 1.6% سیلیکون برای تولید این نوع ورق استفاده شده است. از ویژگیهای این نوع ورق می‌توان به قابلیت انعطاف ، جوش و رنگ پذیر بالای آن اشاره نمود. این نوع ورق در مقایسه با دو ورق دیگر از دوام بالاتری برخوردار می‌باشد چرا که به عنوان عایق ضدخوردگی شناخته میشود و برای هر نوع شرایط جوی کاربرد دارد. از ورق های آلوزینک میتوان در صنایع سنگین ، صنعتی ، کارگاهی و سردخانه ها و ساختمان های مسکونی استفاده نمود.

,

 

,

, ,

 

,

ورق آلومینیوم(Aluminium)

,

برای تولید این نوع ورق از فلز آلومینیوم  که فلزی نقره ای رنگ است ،استفاده می‌شود و در دو طرح سقف و دیواری قابل استفاده می‌باشد. ورق های الومینیوم از نظر طرح و نوع تنوع بسیار بالایی دارند. ساندویچ پانل هایی که برای تولید آنها از ورق آلومینیوم استفاده میشود دارای وزن بسیار پایینی هستند و این نوعی مزیت برای این نوع ورق ها به حساب می آید همچنین به عنوان بهترین جایگزین برای قلع میتوان از انها استفاده نمود. از مزایای دیگر این نوع ورق می‌توان به خاصیت غیر مغناطیسی آن اشاره نمود که تحت هیچ شرایط منفجر نمی‌شود و این یکی از نکته های مثبت این ورق به شمار می‌رود. این فلز در برابر خوردگی و گرما بسیار مقاوم می‌باشد و برای صنعت هواپیما سازی و هوافضا ، صنایع حمل و  نقل  و ساخت و ساز کاربرد فراوان دارد. ورق آلومینوم به دلیل اینکه تراکم و سختی فولاد را دارد به راحتی میتوان به آنها شکل داد. همچنین این ورق به عنوان بهترین عایق برای گرما ، سرما  شناخته می‌شود و در برابر حریق و آتش سوزی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.

,

, ,

از ورق های آلومینیوم عمدتا برای بسته بندی های مواد غذایی ،آرایشی و شیمایی استفاده می‌شود اما این نوع ورق ها برای مصارف صنعتی هم کاربرد دارند.

,

لازم به ذکر است که بدانید از هر کدام از این ورق ها بنا درخواست مشتری در تولید ساندویچ پانل می‌توان استفاده نمود و هر کدام مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند و کاربردهای آنها متفاوت میباشد. اما ورق آلوزینک به دلیل داشتن ویژگیهای منحصر به فرد اعم از دوام طولانی، مقاومت بالا و قیمت مقرون به صرفه در مقایسه با ورق های دیگر در تولید ساندویچ پانل بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد و از محبوییت بیشتری بین عموم مردم برخوردار میباشد.

,

بانک اطلاعاتی ساندویچ پانل

, بانک اطلاعاتی ساندویچ پانل]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه