اخبار داغ

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران:

مرجع نهایی اعلام علت مرگ پرندگان مهاجر در میانکاله دامپزشکی است/اظهارنظرهای کارشناسان قابل استناد نیست

مرجع نهایی اعلام علت مرگ پرندگان مهاجر در میانکاله دامپزشکی است/اظهارنظرهای کارشناسان قابل استناد نیست
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: مرجع اعلام نظر در خصوص علت قطعی مرگ پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله و خلیج گرگان در کشور، تنها و تنها، سازمان دامپزشکی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص انتشار اخباری در مورد مشخص شدن قطعی علت مرگ هزاران پرنده مهاجر در تالاب میانکاله که از سوی برخی رسانه‌ها منتشر شد، اظهار کرد: مرجع اعلام نظر در خصوص علت قطعی مرگ پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله و خلیج گرگان در کشور، تنها و تنها، سازمان دامپزشکی است.

وی افزود: هرگونه اظهار نظر از سوی سایر کارشناسان و دامپزشکان، غیر علمی و غیر کارشناسی بوده و مستند نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران خاطرنشان کرد: ممکن است برخی دامپزشکان و کارشناسان با مشاهده مستقیم و یا برخی حدسیات، اعلام به اظهارنظر در رسانه‌ها و فضای مجازی کنند اما این اظهارات، قطعی نیست و نمی‌توان به آن، استناد کرد.

ابراهیمی اعلام کرد: تا این لحظه، سازمان دامپزشکی احتمال آنفولانزا و نیوکاسل را رد کرده است و شناسایی علت دقیق عامل مرگ هزاران پرنده مهاجر در دست بررسی آزمایشگاهی است که زمان‌بر است و ما منتظر پاسخ دامپزشکی هستیم.

به گفته وی، تا پایان روز گذشته با تلاش بیش از 100 نفر، کار دفن بهداشتی لاشه بیش از 4 هزار و 100 قطعه پرنده انجام و کماکان این امر در پنجمین روز از پالایش تالاب میانکاله ادامه دارد.

گفتنی است طی روزهای اخیر، گمانه‌زنی‌های فراوانی در خصوص علت مرگ مشکوک هزاران پرنده مهاجر در تالاب میانکاله مازندران در رسانه‌ها و فضای مجازی به گوش می‌رسد؛ از شیوع بیماری آنفولانزا و نیوکاسل گرفته تا مسمومیت توسط عوامل انسانی و حتی شیوع ویروس کرونا در بین پرندگان، اما همه و همه این اظهارات و حدسیات، بنا به گفته مدیرکل محیط زیست مازندران غیر مستند و غیرکارشناسی بوده و باید منتظر نظر جامع و مستند سازمان دامپزشکی کل کشور بود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه