اخبار داغ

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین:

روح ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) در جامعه اشاعه یابد/ حضور بانوان در عرصه انتخابات یک اصل مهم است

روح ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) در جامعه اشاعه یابد/ حضور بانوان در عرصه انتخابات یک اصل مهم است
مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین گفت: ما می‌توانیم روح رفتار حضرت زهرا(س) را در همه ابعاد فردی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی الگو قرار دهیم و در زندگی امروز به کار گیریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم بیدخام در گفت‌وگو با صبح قزوین؛ با اشاره به سیره زندگی حضرت زهرا(س) اظهار کرد: وقتی در زندگی فردی این بانوی بزرگوار نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که در مقام یک دختر نیز در مقامی بوده که به ام‌ابیها شهرت پیدا می‌کند چراکه در شرایط آن دوران که دختران را زنده به گور می‌کردند علاقه بین پیامبر اکرم(ص) و حضرت زهرا(س) در حدی بوده که پیامبر دست دخترشان را می‌بوسیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: حضرت وقتی وارد زندگی مشترک می‌شود نیز به بهترین شکل نقش همسری را به جا می‌آورد به طور مثال هیچگاه از امیرالمومنین درخواستی نکردند که ایشان توان برآورده کردن آن را نداشته باشد؛ در مقام مادری هم بهترین فرزندان را تربیت می‌کند درواقع آن نهایت عشق و مهربانی که باید در یک خانواده وجود داشته باشد را در کالبد خانواده حضرت جریان داشته است.

,

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین گفت: در خصوص زندگی اجتماعی و سیاسی هم می‌بینیم که حضرت ورود می‌کردند به گونه‌ای که در ماجرای فدک به مسجد می‌رود و خطبه می‌خواند و در دفاع از ولایت اقدامات جدی انجام می‌دهد.

,

حضرت زهرا(س) عزت و آبرو را در مظاهر دنیوی نمی‌دانستند

, حضرت زهرا(س) عزت و آبرو را در مظاهر دنیوی نمی‌دانستند,

این مقام مسئول عنوان کرد: در کنار این جایگاه نیز حضرت زهرا(س) ساده زیستی داشتند و درحالی که می‌توانستند بهترین جهیزیه را داشته باشند اما با جهیزیه مختصر زندگی مشترک را آغاز می‌کنند و حتی لباس عروسی خود را به نیازمند هدیه می‌کند لذا همه این ویژگی‌ها نشان می‌دهد که حضرت نسبت به دنیا بی‌اعتنا بودند و مسائل دنیوی را حقیر می‌شماردند.

,

بیدخام ابراز کرد: حضرت زهرا(س) عزت و آبرو را در مظاهر دنیوی نمی‌دانستند و با این اوصاف است که می‌بینیم حضرت در عمر کوتاهی که داشتند سرور بانوان دو عالم  و اسوه و الگویی برای تمامی بانوان در تمامی دوران‌ها می‌شوند؛ از این رو الگو بودن حضرت منحصر به زمان خود نیست چراکه ارزش‌های اخلاقی و فضائل انسانی مطابق با فطرت آدمی تغییر نمی‌کند.

,

وی ادامه داد: ما می‌توانیم روح رفتار حضرت زهرا(س) را در همه ابعاد فردی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی الگو قرار دهیم و در زندگی امروز به کار گیریم.

,

بی‌تفاوتی یکی از آفت‌های جامعه است

, بی‌تفاوتی یکی از آفت‌های جامعه است,

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین با اشاره به نقش بانوان در انتخابات بیان کرد: زنان به جهت تاثیری که در خانواده دارند هم خودشان باید در انتخابات مشارکت داشته باشند و هم اعضای خانواده را به این کار ترغیب کنند چراکه بی‌تفاوتی یکی از آفت‌های جامعه است و همان طور که گفتیم حضرت زهرا(س) نسبت به امورات سیاسی بی‌تفاوت نبودند.

,

این مقام مسئول اذعان کرد: با مشارکت و حضور فعالانه در انتخابات می‌توانیم افراد توانمند و دلسوز را که برای معیشت و رفاه مردم دغدغه‌ دارند، انتخاب کنیم؛ نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند لذا باید زنان ما که در همه عرصه‌ها از جمله انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش موثری داشتند در انتخابات هم به میدان بیایند.

,

بیدخام در پایان گفت: بدون شک در تصویب قوانین باید در مسائل مربوط به بانوان نیز یک نگاه زنانه وجود داشته باشد؛ همچنین در آستانه گام دوم انقلاب و حضور پررنگ زنان در تمامی ابعاد جامعه نیز نشان دهنده این است که آرمان‌های امام راحل به ثمر نشسته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه