اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

مدیران نالایق موجب عقب‌افتادگی جامعه می‌شوند

مدیران نالایق موجب عقب‌افتادگی جامعه می‌شوند
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: با جان فشانی سردار سلیمانی و همراهان و یاران او در ایران و منطقه، نقشه آمریکا و داعش شکست خورد و منطقه به آغوش اسلام برگشت و همین راهپیمایی چند روز قبل عراق، ساده نیست بلکه نتیجه تحولاتی است که شهادت این شهید بزرگوار به وجود آورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از"راه آرمان" حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر شامگاه گذشته در مراسم ویژه شهادت حضرت زهرا (س) درحسینیه ثارالله کرمان اظهار کرد: حضرت علی(ع) نسبت به کسانی که ادعای خلافت داشتند اعلم تر، با سابقه تر و در میدان های نبرد حضور پررنگ تری داشت و اقتضا می کرد که ایشان رهبری جامعه را با وصایای پیغمبر به عهده بگیرد ولی این اتفاق نیفتاد و مشکلات آن دوران از همین جا آغاز می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

مدیریت ها باید در اختیار افراد شایسته قرار گیرد

, مدیریت ها باید در اختیار افراد شایسته قرار گیرد,

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: جامعه ما هم همینطور است و اگر مدیریت ها در اختیار افراد شایسته قرار نگیرد شرایط به عقب بر می گردد و رشد پیدا نمی کند اما خداوند ملت ایران را دوست داشت و رهبری مثل امام (ره) به این ملت داد و بعد از رحلت ایشان نیز رهبری شایسته و دارای ویژگی های فراوان ولایق همانند حضرت آیت الله خامنه ای به این مردم هدیه کرد.

,

حجت الاسلام قاضی عسکر افزود: مقام معظم رهبری از زمان رحلت حضرت امام تا امروز با صلابت، قدرت و درایت این ملت را رهبری کرده است و اگر ایشان نبود مردم ما 40 سالگی انقلاب را نمی دیدند لذا نقش رهبری در جامعه یک نقش بسیار برجسته است.

,

وی در ادامه به دوران بعداز رحلت پیامبر (ص) اشاره کرد و گفت: بعد از رحلت پیغمبر (ص) وصایای ایشان در زمینه های مختلف کم کم به دست فراموشی سپرده شد و افرادی مثل معاویه در بدنه نظام نفوذ کردند که همان کسی بود که پیغمبر فرمودند اگر روزی معاویه را بر من دیدید مهلتش ندهید و او را از بین ببرید اما مردم دقیقا همین آدم را به مسند خلافت نشاندند.

,

مدیریت افراد نالایق در مسئولیت ها موجب پسرفت جامعه می شود

, مدیریت افراد نالایق در مسئولیت ها موجب پسرفت جامعه می شود,

عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه ادامه داد: بنابراین طبیعی است وقتی که افراد نالایق در این سمت ها قرار می گیرند و نمی خواهند طبق آن چیزی که پیغمبر فرمودند عمل کنند، جامعه پس رفت و عقب گرد خواهد داشت.

,

حجت الاسلام قاضی عسکر خاطر نشان کرد: تاریخ دوران حکومت معاویه بر شام  نشان می دهد که او با مردم چه کرد و به صورت رسمی و علنی به مردم گفت من نه برای خدا، نه برای دین و نه برای شما جنگ نکردم بلکه می خواستم به حکومت دست پیدا کنم که رسیدم.

,

وی ادامه داد: کار معاویه به جایی می رسد که وقتی از او می پرسند در این لحظات چه آرزویی داری می گوید من از مال و ثروت بهترین ها را دارم و در حال حاضر فقط جای خنکی می خواهم  که نوه ها و اطرافیان، دور من بشینند و من ساعتی با آن ها سر کنم و این آرزوی نهایی کسی است که خود را به عنوان جانشین پیغمبر معرفی می کند پس شکست جامعه رد این شرایط و با رهبری چنین کسانی طبیعی است.

,

تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف در بین مسلمانان حادثه کربلا را رقم زد

, تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف در بین مسلمانان حادثه کربلا را رقم زد,

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت یکی دیگر از دلایل سقوط جامعه بعد از پیامبر را ایجاد اختلاف بین جامعه و مردم خواند و اذعان کرد: برخی مردم را گروه گروه کردند و هر کدام دنبال یک مقام و خط مشی رفتند و راه زوال و نابودی خود را هموار کردند.

,

حجت الاسلام قاضی عسکر افزود: در نهج البلاغه آمده است امیرالمومنین(ع) که بعد از 25 سال خانه نشینی مسئولیت را قبول می کند به مردم می گوید «ای کسانی که  به ظاهر مَردید ولی مردانگی در وجودتان نیست و ای کسانی که مانند زنان تازه به حجله رفته به مسائل می نگرید و سطحی نگر هستید؛ ای کاش من شما را ندیده بودم و نمی شناختم».

,

وی تصریح کرد: حادثه کربلا به واسطه همین تفرقه افکنی ها و جهالت ها رخ داد که باعث شد در روز روشن سر امام حسین (ع) را از بدن جدا وبالای نیزه کردند و اسب بر بدن ایشان تاختند و کسانی مثل یزید این کار را کردند که پیامبر این مطالب را در خصوص آن ها گفته بود.

,

حفظ وحدت حول محور ولایت دلیل موفقیت انقلاب اسلامی است

, حفظ وحدت حول محور ولایت دلیل موفقیت انقلاب اسلامی است,

عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه بیان کرد: خوشبختانه  بعد از 40 سال  شرایط ما مانند زمان پیامبر(ص) نشد، دلیل آن این است که انسان باید برنامه ریزی کند و ببیند ریشه ها کجاست چرا که وقتی جامعه یک رهبر شایسته دارد مردم باید این وحدت و همبستگی خود را حفظ کنند و اگر این اتفاق نیفتد مطابق سنت خدا، جامعه آسیب می بیند.

,

حجت الاسلام قاضی عسکر یادآور شد: در روایات و برخی آیات قرآن به صراحت وقتی گذشته را تحلیل می کند اختلاف را باعث فروپاشی و هلاکت اقوام بیان کرده است، همین انگلیس ها شعاری دارند و همیشه آن را مطرح می کردند که " تفرقه بیانداز و حکومت کن" و این سیاست انگلیس ها در طول تاریخ بوده است.

,

وی تاکید کرد: بنابراین جامعه ما باید این انسجام و وحدت همراه با پیروی از رهبری راحفظ کند تا بتواند به موفقیت دست پیدا کند و همانطور که در قرآن کریم و روایات تاکید شده است همه ما باید حول یک محور متحد شوید و به ریسمان الهی چنگ بزنیم.

,

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت عنوان کرد: ریسمان الهی شامل قرآن کریم، اهل بیت عصمت و طهارت است و رهبری در دوره و زمان ما حبل الله است لذا اگر می خواهید موفق شوید و در شرایطی قرار بگیرید که جامعه شما به یک نقطه مطلوب برسد باید وحدت داشته باشید.

,

وحدت یعنی با همه تفاوت ها، حول محور نظام حرکت کنید

, وحدت یعنی با همه تفاوت ها، حول محور نظام حرکت کنید,

حجت الاسلام قاضی عسگر با بیان اینکه وحدت به این معنی نیست که همه مردم یک جور باشند، مطرح کرد: در دنیا نژادها و زبان های مختلف وجود دارد، مردم از نظر علمی و دانش و ویژگیهای انسانی در یک سطح نیستند و در زیرکی و هوش متفاوت هستند و این اختلافات به جامعه لطمه نمی زند.

,

وی خاطر نشان کرد: اسلام قبول ندارد که همه یک جور فکر کنند اما افکار باید حول یک محور بیایند که همان ولایت و رهبری اسلامی یا به تعبیر دین همان امامت است و همین هفته وحدت که به همت امام(ره) و پیگیری های مقام معظم رهبری پایه ریزی شد به این معنی نیست که شیعه سنی شود و یا سنی شیعه بلکه اسلام می گوید در حالی که مذهب تان با هم یکی نیست ولی حول محور نظام با یکدیگر متحد شوید و این راهفته وحدت می گویند.

,

عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در ادامه گفت: اسلام فراتر از این می رود و می گوید اهل کتاب(مسیحی، مسلمان، زرتشتی و ..) هم در دنیا می توانند با هم متحد شوند چرا که عقاید توحیدی مشترک وجود دارد که می تواند در دنیا ما را به هم نزدیک کند و دفاع از ارزش های اخلاقی در جهان، نظام خانواده، حقوق بشر که اسلام روی آن تاکید زیادی دارد از جمله این موارد است.

,

حجت الاسلام قاضی عسگر اضافه کرد: بنابراین نگاه اسلام در مسئله وحدت این نیست که همه یک جور باشند و یک جور فکر کنند اما می گوید در عمل باید چارچوب داشته باشید و حرف ما به برخی از افرادی که گاهی در جمهوری اسلامی خلاف این را عمل می کنند این است که نمی شود روی آب نقشه کشید بلکه نظام یک اصولی دارد و رهبری و قانون اساسی و نظر اکثریت جامعه و مردم از این اصول هستند.

,

امروز دشمن برای توسعه اختلاف در ایران اسلامی سرمایه گذاری کرده است

, امروز دشمن برای توسعه اختلاف در ایران اسلامی سرمایه گذاری کرده است,

وی بیان کرد: این افراد باید رهبری، قانون اساسی و ارکان نظام را بپذیرند و اندیشه مخالف خود را در چارچوب نظام مطرح کنند لذا اگر این اتفاق نیفتد دشمن برای توسعه همین اختلاف در جامعه ما سرمایه گذاری می کند و این اقدام دشمن مربوط به الان نیست بلکه بعد از انقلاب تا امروز این کار را شروع کردند و هر روز آن را توسعه می دهند

,

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی افتخاری که برای جامعه اسلامی آفرید این بود که توانست با کمک ملت های منطقه و مدافعان حرم داعش را شکست بدهد چون مهم ترین هدف دشمن این مسئله بود.

,

وحدت امروز مردم و مسئولان عراق نتیجه تحولات شهادت سردار سلیمانی است

, وحدت امروز مردم و مسئولان عراق نتیجه تحولات شهادت سردار سلیمانی است,

حجت الاسلام قاضی عسگر ادامه داد: آمریکا در ابتدای تشکیل داعش مسئله شیعه و سنی را مطرح کرد و به اختلافات آن ها دامن زد ولی در ادامه داعشی ها حدود 400 روحانی اهل سنت را در موصل کشتند و مساجد را تخریب کردند و مردم دیدند اصلا بحث شیعه و سنی نیست و ماجرا فراتر از این حرف هاست.

,

وی اظهار کرد: با جان فشانی سردار سلیمانی و همراهان و یاران او در ایران و منطقه، نقشه آمریکا و داعش شکست خورد و منطقه به آغوش اسلام برگشت و همین راهپیمایی چند روز قبل عراق، ساده نیست بلکه این ها تحولاتی است که شهادت این شهید بزرگوار به وجود آورد.

,

عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در پایان گفت: اینکه امروز مجلس و پارلمان عراق خروج آمریکایی ها را تصویب می کند و بعد جمعیت میلیونی برای تایید این مطلب وارد خیابان ها می شوند و سفارت  آمریکا در عراق مورد هجمه قرار می گیرد همه از برکات خون سردار سلیمانی است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه