اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان خبر داد؛

اعطا تسهیلات ۴ هزار و ۷۵۰ میلیون ریالی برای کشت زعفران در سیرجان

اعطا تسهیلات ۴ هزار و ۷۵۰ میلیون ریالی برای کشت زعفران در سیرجان
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: سطح زیر کشت این محصول با ارزش در شهرستان در حال حاضر ۱۳۵ هکتار است و برای کشت این گیاه ارزشمند در مجموع حدود ۴ هزار و ۷۵۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، اکبر محمود آبادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه بحران کم آبی به یکی از بزرگترین چالش‌های کشاورزان در سال‌های اخیر بدل شده است از این رو تمایل به کاشت گیاهان با نیاز آبی کم و دارای صرفه اقتصادی امری اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: گیاه زعفران به عنوان گران بهاترین محصول کشاورزی و داروئی جهان از جمله گیاهانی محسوب می شود که دارای نیاز آبی کم و مقاومت زیاد در برابر خشکی است و نقش قابل توجهی در وضعیت اقتصادی و اجتماعی مناطق خشک و نیمه خشک دارد.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان تصریح کرد: شهرستان سیرجان پتانسیل قابل توجهی برای کاشت این محصول دارد و در سال‌های اخیر از سوی کشاورزان مورد استقبال گسترده قرار گرفته است.

,

محمودآبادی یادآور شد: در راستای کشت زعفران در شهرستان سیرجان، طی سال جاری به متقاضیان، تسهیلات ۹ درصدی برای کاشت زعفران از محل صندوق توسعه ملی و با عاملیت بانک کشاورزی ارائه و ۹ نفر متقاضی دریافت تسهیلات شدند که در مجموع حدود ۴ هزار و ۷۵۰ میلیون ریال در سطح ۱۴ هکتار از محل تسهیلات فوق الذکر به بانک معرفی شده است.

,

وی ادامه داد: سطح زیر کشت این محصول با ارزش در شهرستان در حال حاضر ۱۳۵ هکتار است که ۷/۲۲ هکتار مربوط به توسعه کشت جدید در سال جاری است.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان خاطرنشان کرد: میزان تولید محصول سال جاری حدود ۱۹۵ کیلو گرم بوده است که عملکرد زعفران با توجه به وضعیت خاک و اقلیم منطقه بین ۵-۳ کیلوگرم متغیر و متوسط عملکرد محصول حدود ۲/۳ کیلو گرم در هکتار است، بالاترین عملکرد در شهرستان ۵ کیلو گرم محصول خشک در هکتار بوده است.

,

محمودآبادی در پایان گفت: میزان اشتغالزایی طرح کشت زعفران برای هر هکتار ۲ نفر ثابت و بین ۱۲ تا ۲۰ نفر کارگر فصلی تقریبا به مدت دو ماه در هر دوره جهت برداشت و پاک کردن گل است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه