اخبار داغ

مدیرکل آموزش و فنی و حرفه ای خراسان جنوبی:

کارگاه آموزشی تخصصی تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی فردوس افتتاح می‌شود/ سه پروژه عمرانی فنی و حرفه ای به بهره‌برداری رسید

کارگاه آموزشی تخصصی تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی فردوس افتتاح می‌شود/ سه پروژه عمرانی فنی و حرفه ای به بهره‌برداری رسید
خوش‌آیند گفت: کارگاه آموزشی تخصصی تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی شهرستان فردوس در دهه فجر افتتاح می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حسین خوش‌آیند مدیرکل آموزش و فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی امروز در نشست خبری اظهار کرد: اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی در دو بخش دولتی و خصوصی به حرفه آموزان خدمات ارائه می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
وی افزود: در خراسان جنوبی در بخش دولتی 19 مرکز آموزش ثابت و شعب شهری،102 کارگاه ثابت و 510 حرفه آموزشی در خوشه های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی به صورت رایگان آموزش ارائه می‌دهند.
,
 
,
مدیرکل آموزش و فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی بیان کرد: در بخش خصوصی فنی و حرفه‌ای استان دارای 16 آموزشگاه آزاد فعال فنی و حرفه‌ای و 206 حرفه آموزشی شامل 98 آموزشگاه ویژه زنان و 6 آموزشگاه ویژه مردان و تعداد 57 آموزشگاه دو منظوره است که آموزش‌های مهارتی را طبق شهریه هیئت نظارت مرکزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به متقاضیان استان ارائه می‌کند.
,
 
,
مخاطبان فنی و حرفه ای چه کسانی هستند؟
, مخاطبان فنی و حرفه ای چه کسانی هستند؟,
 
,
خوش‌آیند اظهار کرد: مخاطبان فنی و حرفه‌ای ساکنان مناطق محروم و مرزی، زندانیان، دانش‌آموزان، افراد دارای معلولیت، دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی،زنان سرپرست خانوار، مشمولان بیمه بیکاری، زنان خانه دار، پناهندگان و اتباع خارجی، متقاضیان مهارت آموزی، آسیب دیدگان اجتماعی، شاغلین بنگاه‌های اقتصادی، معتادان بهبود یافته، دانشجویان، عشایر، ساکنان مناطق روستایی، ساکنان سکونت گاه های غیررسمی و سربازان وظیفه هستند.
,
 
,
ویژگی‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای
, ویژگی‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای,
 
,
وی عنوان کرد: آموز‌‌شهای فنی و حرفه‌ای دارای ویژگی‌هایی است که از جمله آن می‌توان به نوع و روش اجرای آموزش، در دسترس بودن، تنوع مخاطبان، تخصصی بودن برنامه آموزشی، بدون محدودیت مکانی، زمانی و سنی، تطابق با استانداردهای جهانی، تطابق با خواسته های افراد جامعه، تطابق با نیاز کار و انعطاف پذیری اشاره کرد.
,
 
,
مدیرکل آموزش و فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: در سال جاری برنامه‌های آموزشی این اداره کل به دو روش آموزش بر مبنای اعتبارات دولتی و آموزش مشارکتی اجرایی می‌شود.
,
 
,
ظرفیت آموزش 20 هزار نفر در سال
, ظرفیت آموزش 20 هزار نفر در سال,
 
,
خوش‌آیند با اشاره به ظرفیت 20 هزار نفری آموزش سالانه در بخش دولتی، افزود: در خراسان جنوبی 6 مرکز شبانه روزی و خوابگاهی فعالیت دارد و مراکز فنی و حرفه ای در شهرستان‌های بیرجند، قاین، نهبندان، درمیان،فردوس و طبس فعال است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: تعهد عملکرد آموزشی بخش دولتی طی 10 ماه گذشته 3 میلیون و 370 هزار و 78 نفر بوده که 92 درصد این تعهد محقق شده است.
,
 
,
مدیرکل آموزش و فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: عملکرد بخش غیر دولتی طی 10 ماه گذشته یک میلیون و 154 هزار و 637 نفر ساعت، پنج هزار و 833 نفر دوره و تعداد 206 حرفه آموزشی بوده است.
,
 
,
خوش آیند عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تعداد 11 مجوز صادر شده است.
,
 
,
وی با بیان اینکه طی 10 ماه گذشته 20 هزار و 400 نفر برای آزمون معرفی شدند، گفت: از این تعداد 13 هزار و 486 نفر قبول شدند.
,
 
,
برنامه‌ریزی 54 آزمون آنلاین
, برنامه‌ریزی 54 آزمون آنلاین,
 
,
مدیرکل آموزش و فنی و حرفه ای خراسان جنوبی اظهار کرد: برای سال جاری 54 آزمون آنلاین برنامه‌ریزی شده است که تا کنون 45 نوبت برگزار شده و 9 نوبت دیگر تا پایان سال برگزار خواهد شد.
,
 
,
خوش آیند گفت: تعداد آزمونهای هماهنگ سنجش مهارت آموزان برای سال جاری 10 مرحله برنامه ریزی شده که تا کنون 9 مرحله برگزار شده است و یک مرحله باقی مانده هشتم اسفند برگزار خواهد شد.
,
 
,
بهره برداری از سه پروژه عمرانی در سال 98
, بهره برداری از سه پروژه عمرانی در سال 98,
 
,
وی بیان کرد: در سال جاری پروژه‌های عمرانی اداره کل فنی و حرفه ای استان که به بهره برداری رسیده شامل توسعه مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران بیرجند، تکمیل سوله کارگاهی مرکز فنی و حرفه‌ای فردوس و احداث مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران قاین با مجموع اعتبار 32 هزار و 140 میلیون ریال می‌شود.
,
 
,
دو پروژه نیمه تمام
,
 
,
مدیرکل آموزش و فنی و حرفه ای خراسان جنوبی به پروژه های عمرانی نیمه تمام اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اشاره کرد و افزود: احداث مرکز خواهران طبس و احداث مرکز فنی و حرفه ای زیرکوه با مجموع اعتبار 54 هزار میلیون ریال است که پیش‌بینی می‌شود در سالهای 1400 و 1402 افتتاح شود.
,
 
,
طرح‌های جدید مهارت آموزی 
, طرح‌های جدید مهارت آموزی ,
 
,
خوش آیند به طرح های جدید مهارت آموزی اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی در سال جاری اشاره کرد و گفت: این طرح ها شامل طرح مهارت آموزی دوگانه، طرح آموزشی تلفیقی،طرح مهارت آموزی ویژه اهداف، طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی، طرح ایجاد مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی- آموزشی دانشجویان، طرح قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح و طرح جهادی خدمات فنی و مهندسی و آموزش های فنی و حرفه‌ای به ساکنان مناطق محروم روستایی و عشایری می‌شود.
,
 
,
وی عنوان کرد: در طرح مهارت آموزی دوگانه 233 نفر آموزش دیدند همچنین در طرح آموزش تلفیقی 30 نفر دوره در سه حرفه برگزار شده است.
,
 
,
مدیرکل آموزش و فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی ادامه داد: در طرح عملکرد مهارت آموزی ویژه در سال جاری یک هزار و 575 نفر دوره در 56 حرفه برگزار شده است.
,
 
,
خوش آیند عنوان کرد: در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی 1400 نفر تعهد بوده که تا کنون 75 درصد محقق شده است.
,
 
,
وی گفت: آموزش بخش پادگان در سال جاری دو هزار و 172 نفر دوره در 52 حرفع برگزار شده است.
,
 
,
مدیرکل آموزش و فنی و حرفه ای خراسان جنوبی بیان کرد: دستگاه‌هایی که با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همکاری میکنند کمیته امداد امام خمینی (ره)، فرمانداری ها، بخشداری ها، دهیاری ها، شوراهای اسلامی روستاها و صدا وسیما هستند.
,
 
,
برنامه های اجرایی دهه فجر
, برنامه های اجرایی دهه فجر,
 
,
خوش آیند با اشاره به برنامه های اجرایی دهه فجر اداره کل آموزش و فنی و حرفه ای استان، گفت: افتتاح کارگاه آموزشی تخصصی تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در شهرستان فردوس، فضا سازی تبلیغاتی، نشست خبری، برگزاری نمایشگاه عکس و آثار هنری مرتبط با انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره)، بیداری اسلامی و دستاوردهای کارآموزان، تجدید میثاق با شهدا، برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی همکاران، نشست های حلقه های صالحین، دیدار با خانواده های شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی، مذهبی و ورزشی،حضور در راهپیمایی 22 بهمن، حضور چهره به چهره مدیرکل با مردم در شهرستانها، برگزاری اردوی جهادی در شهرستان نهبندان، برگزاری جلسه تبیین گام دوم انقلاب با حضور دستگاه های زیر مجموعه و برگزاری دوره آموزشی رایگان گذر مهارت در مراکز شهرستانها از جمله برنامه های اداره کل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی در دهه فجر است.
,
 
,
انتهای پیام/127
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه