اخبار داغ

تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل مطرح کرد؛

مسیر شکل‌گیری اتحاد اسلامی در خاورمیانه هموار شده است

مسیر شکل‌گیری اتحاد اسلامی در خاورمیانه هموار شده است
عطاءالله حکیمی گفت: بیداری ملت های منطقه آنها را متوجه این مسئله خواهد کرد که استکبار جهانی صرفا منافع غرب را مد نظر دارد و اتحاد ایران و عراق موجی را در خاورمیانه ایجاد می کند تا دیگر کشورهای اسلامی هم به این اتحاد بپیوندند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مسائل بین المللی با اشاره به اینکه پس از انقلاب سال 57، امام (ره) و مقام معظم رهبری به دنبال شکل گیری اتحاد اسلامی بودند تا کشورهای اسلامی در یک جبهه واحد قرار بگیرند، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: امروز این مسیر به درستی پیش می رود، اگر چه استکبار جهانی با تمام وجود از ابتدای انقلاب اسلامی تلاش کرده است تا موانع متعددی در راستای عدم تحقق اتحاد مد نظر جمهوری اسلامی ایجاد کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
عطاءالله حکیمی افزود: خون شهید سپهبد سلیمانی و ابو مهدی نقش خود را به درستی ایفا کرد و انقلاب جدید عراق را در قالب تظاهرات ضد آمریکایی شکل داد و امیدواریم نتیجه آن اتحاد بیشتر مسلمانان ایران و عراق باشد تا زمینه را برای همسو شدن سایر کشورهای اسلامی فراهم کرده و موانع و اختلاف نظرها در راستای تحقق این مهم برداشته شود. 
,
 
,
نماینده ادوار مجلس اظهار داشت: اگر سران سایر کشورهای اسلامی از خواب غفلت بیدار شوند و بدانند که آمریکا نه تنها دلسوز آنها نیست بلکه صرفا با توجه به اعتراف ترامپ و سران غربی همواره به دنبال این مسئله بوده اند که منافع خود را حفظ کنند و به فکر توسعه و رشد کشورهای خاورمیانه نیستند، شرایط تغییر خواهد کرد. 
,
 
,
حکیمی با اشاره به اینکه اگر اتحاد کشورهای اسلامی جدی گرفته شود و کشورهای منطقه و ما در داخل کشور اختلافات را کنار بگذاریم و با تمام قوا به فکر بازسازی اقتصاد و وحدت باشیم شرایطی جدیدی برای یک ایران قدرتمند جهانی فراهم می شود، تصریح کرد: اتحاد کشورهای اسلامی این نتیجه را به دنبال خواهد داشت که آنها در آینده تعیین کننده منافع خود باشند.
,
 
,
وی در خاتمه گفت: بیداری ملت های منطقه آنها را متوجه این مسئله خواهد کرد که استکبار جهانی صرفا منافع غرب را مد نظر دارد و اتحاد ایران و عراق موجی را در خاورمیانه ایجاد می کند تا دیگر کشورهای اسلامی هم به این اتحاد بپیوندند، حتی در آینده ای نه چندان دور کشورهایی مانند قطر، کویت و ... به اتحاد شکل گرفته بین ایران، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین گرایش پیدا کرده و زمینه برای تشکیل یک قدرت بلامنازع در جهان فراهم خواهد شد. 
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه