اخبار داغ

همزمان با دهه مبارک فجر؛

دومین ایستگاه سنجش کیفیت هوا در خراسان شمالی به بهره برداری می‌رسد

دومین ایستگاه سنجش کیفیت هوا در خراسان شمالی به بهره برداری می‌رسد
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: دومین ایستگاه سنجش کیفیت هوای استان در دهه فجر امسال در شهر جاجرم به بهره برداری می رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن پهلوان، مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در گفت و گو با عصر اترک در این باره گفت: این ایستگاه به منظور پایش میزان ریزگردها و گرد و غبار در هوا در محل اداره محیط زیست شهر جاجرم در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

پهلوان افزود: برای این ایستگاه 600 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

,

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی همچنین خاطر نشان کرد: در خراسان شمالی بیش از ۱۵ هزار هکتار کانون و گرد و غبار شناسایی شده است که 10 هزار هکتار آن در منطقه میاندشت شهرستان جاجرم واقع است.

,

به گزارش عصر اترک، مهدی الله پور، مدیر کل جدید حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در نشست خبری اخیر خود با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: خراسان شمالی در سال گذشته سه روز هوای ناسالم برای همه گروه ها و طی 9 ماهه امسال نیز سه روز هوای ناسالم برای گروه های حساس ( شامل افراد مسن، مادران باردار، بیماران دارای مشکلات تنفسی و قلبی و عروقی) داشته است.

,

وی وجود کانون های گرد و غبار برای تولید گرد و غبار همچنین وجود صنایع آلاینده ( اغلب سنگ شکن ها و واحدهای شن و ماسه ) را از مهمترین علل بروز هوای آلوده در استان برشمرد.

,

وی همچنین تغییر اقلیم، کاهش بارندگی ها، عدم وجود آب در بافت خاک، انجام امور کشاورزی، صنعتی، معدنی، عمرانی، ساختمانی و سیلاب را از علل اصلی تولید گرد و غبار و ایجاد کانون های تولید گرد و غبار در استان عنوان کرد.

,

وی تصریح کرد: در خراسان شمالی بیش از 15 هزار هکتار کانون تولید گرد و غبار و کانون فرسایش بادی وجود دارد که بیشترین کانون گرد و غبار در شهرستان جاجرم قرار دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه