اخبار داغ

آیت‌الله توکل:

حق‌طلبی و دفاع از ولایت دو ویژگی مهم حضرت زهرا (س) است

حق‌طلبی و دفاع از ولایت دو ویژگی مهم حضرت زهرا (س) است
عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که باید در مسیر تقوا و بندگی از ائمه و اهل‌بیت (ع) الگو بگیریم، گفت: حق‌طلبی و دفاع از ولایت دو ویژگی مهم حضرت زهرا (س) است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله سید رحیم توکل در گفتگو با خبرنگار قم فردا ضمن تسلیت ایام عزاداری حضرت زهرا (س) اظهار داشت: ایشان زمانی که فرد نابینایی وارد خانه می‌شود و قصد گرفتن حاجت خود از حضرت محمد (ص) را دارد، از محضر پیامبر اسلام مرخص می‌شود و وقتی حضرت محمد (ص) علت این موضوع را از ایشان می‌پرسند می‌فرمایند که این مرد نابینا نامحرم بوده و درست است که او نمی‌تواند من را ببیند اما من که می‌بینم.

وی ادامه داد: این سیره و روش حضرت زهرا (س) است که حتی تقوا و حجاب خودش را در برابر مرد نابینا حفظ کرده و جلسه را ترک می‌کند.

آیت‌الله توکل تصریح کرد: مؤمنان واقعی باید این پاک‌دامنی و عفت را از حضرت زهرا (س) یاد بگیرند و در دنیا و آخرت برای خودشان توشه‌ای گران‌بها داشته باشند.

وی با اشاره به روایت دیگری از ایشان بیان داشت: البته حضرت زهرا (س) در مسیر حق و ولایت قاطعانه ایستادند و نشان دادند که این موضوع خط قرمز اهل‌بیت (ع) است.

عضو خبرگان رهبری افزود: ایشان زمانی که مسئله حق و رهبری به میان می‌آید در مسجد حاضر می‌شوند و در جمع انصار و مهاجرین از حق و ولایت دفاع می‌کنند که باید از این رفتار ایشان الگو گرفته شود.

وی ظلم‌هایی که به اهل‌بیت پیغمبر (ص) شده است را موردتوجه قرارداد و گفت: در طول تاریخ همواره پیروان اهل‌بیت (ع) به دلیل درستی مسیر و حق‌طلبی که داشتند مورد هجوم طاغوتیان بودند و این ظلم همچنان از سوی مستکبرین ادامه دارد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, , قم فردا, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه