اخبار داغ

معاون سیاسی‌امنیتی استاندار سمنان:

شکایت از رسانه‌ها حتما باید با هماهنگی شورای اطلاع‌رسانی صورت بگیرد/ رسانه‌ها حق ندارند بر جوابیه‌ها تعریضی بنویسند

شکایت از رسانه‌ها حتما باید با هماهنگی شورای اطلاع‌رسانی صورت بگیرد/ رسانه‌ها حق ندارند بر جوابیه‌ها تعریضی بنویسند
معاون سیاسی‌امنیتی استاندار سمنان با اشاره به شکایت از یکی از خبرنگاران گفت: شکایت از رسانه‌ها و خبرنگاران باید با هماهنگی شورای اطلاع‌رسانی صورت بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، سومین نشست تبیینی، اطلاع‌رسانی و خبری ذیل شورای اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی استان سمنان با رویکرد انسجام‌بخشی و همگرایی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان با حضور خجسته‌پور، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس شورای اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی استان ظهر امروز در سالن یادگار امام استانداری سمنان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در این نشست با تصریح بر ضرورت عدم خلط جایگاه روابط عمومی و رسانه اظهار داشت: مدیر روابط عمومی خبرنگار نیست و اگر ما بتوانیم این تفاوت مهم را در عمل جدی بگیریم، بسیاری از چالش‌ها مرتفع خواهد شد.

,

حبیب‌الله خجسته‌پور در ادامه با بیان این که سه «کاف» و دو «چ» از عناصر مهم خبری هستند گفت: اگر می‌خواهیم خبری را دقیق تنظیم کنیم باید با به سه کاف شامل «که؟»، «کی؟» و «کجا؟» و دو چ شامل «چرا؟» و «چگونه؟» توجه کنیم؛ ما معمولا سه عنصر نخست را رعایت می‌کنیم اما رعایت دو عنصر بعدی اهمیت بیش‌تری دارد.

,

حبیب‌الله خجسته‌پور در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از برخی شیوه‌های سنتی در انعکاس اخبار توسط روابط‌عمومی‌ها، به ضعف در تشکیل شورای روابط عمومی استان اشاره کرد و افزود: به هر دلیلی که شورای مذکور پیش از این تشکیل نشده است، اکنون باید تشکیل شود و انتظار داریم افرادی برای حضور در این شورا انتخاب شوند که دغدغه روابط عمومی را داشته باشند.

,

رئیس شورای اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی استان سمنان در ادامه درباره موضوع شکایت از یکی از خبرنگاران گفت: خواهش من از حجت‌الاسلام فضیلت این است که در مواردی که شکایت از خبرنگاران توسط بخش خصوصی و مجموعه‌های غیردولتی صورت می‌گیرد، میانجیگری کنند.

,

خجسته‌پور افزود: همین‌جا مصوب می‌کنیم که اگر مطلبی علیه دستگاه یا مدیری منتشر شد، اولین قدمی که دستگاه اجرایی باید بردارد، پاسخ دادن در قالب جوابیه است؛ بنابراین هیچ مدیری حق ندارد در گام اول از رسانه‌ای شکایت کند.

,

وی ادامه داد: قانون به ما اجازه داده است که در قالب جوابیه، بیش از دوبرابر مطلب منتشرشده، پاسخ تهیه کنیم و رسانه موظف است که نسبت به انتشار جوابیه اقدام کند؛ اما در صورتی رسانه از انتشار جوابیه امتناع ورزید یا آن را جرح و تعدیل کرد، چنان‌چه مدیری علاقه‌مند به شکایت باشد، این شکایت حتما باید با هماهنگی شورای اطلاع‌رسانی صورت بگیرد.

,

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار سمنان با درخواست از رسانه‌ها برای رعایت قانون و پرهیز از تخریب گفت: رسانه‌ها از بیان مسائل غیرمستند و شائبه‌دار خودداری کنند و اگر جوابیه‌ای ارسال می‌شود، رسانه حق ندارد بر جوابیه تعریضی بنویسد.

,

فضیلت: جایگاه روابط‌عمومی در ساختار سازمانی ارتقاء پیدا کند

, فضیلت: جایگاه روابط‌عمومی در ساختار سازمانی ارتقاء پیدا کند,

حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت، دبیر شورای اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی استان سمنان نیز در این نشست با ارائه این پیشنهاد که دوره‌های مهارت‌آموزی با حمایت مالی همه دستگاه‌های اجرایی برای روابط‌عمومی‌ها برگزار شود گفت: افزون بر این پیشنهاد می‌شود که در کنار ارتقاء سطح توانمندی‌های کارکنان روابط‌عمومی‌ها، جایگاه روابط‌عمومی در ساختار سازمانی نیز ارتقاء پیدا کند.

,

بسیاری از روابط‌عمومی‌ها با اصول اولیه خبر و روابط‌عمومی آشنا نیستند

, بسیاری از روابط‌عمومی‌ها با اصول اولیه خبر و روابط‌عمومی آشنا نیستند,

سخنگوی استانداری سمنان در این نشست با بیان این که برخی از مدیران‌کل، روابط عمومی را قبول ندارند اظهار داشت: از طرفی بسیاری از دوستانی که در روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی مشغول فعالیت هستند به درد این حوزه نمی‌خورند چراکه نه نگاه تخصصی دارند و نه با اصول اولیه خبر و روابط‌عمومی آشنا هستند.

,

حجت‌الله یحیایی از تلاش برای برگزاری یک دوره آموزشی چهارجلسه‌ای برای کارکنان روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و گفت: متأسفانه دستگاه‌های اجرایی به ندرت توانسته‌اند در گذر از روابط‌عمومی سنتی به روابط‌عمومی دیجیتال موفق عمل کنند و اساسا ممکن است با روابط‌عمومی دیجیتال آشنایی نیز نداشته باشند؛ افزون بر این همه ما در خصوص فعالیت در فضای مجازی سردرگم هستیم و نمی‌دانیم که باید در فضای مجازی فعالیت داشته باشیم یا خیر.

,

معاون روابط عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل استانداری سمنان در پایان سخنان ابراز امیدواری کرد هدف ارتقاء جایگاه روابط‌عمومی‌ها محقق شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه