اخبار داغ

در نشست خبری مطرح شد؛

افتتاح 54 پروژه آب و فاضلاب شهری در دهه فجر/ آب و فاضلاب شهری و روستایی را می توان در قالب سازمانی واحد اداره کرد

افتتاح 54 پروژه آب و فاضلاب شهری در دهه فجر/ آب و فاضلاب شهری و روستایی را می توان در قالب سازمانی واحد اداره کرد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت:می توان گفت که شرکت آب و فاضلاب مانند شرکت هایی مثل گاز، برق و... ماموریتی یکسان و از یک جنس دارد و در قالب یک سازمان واحد می تواند اداره شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، محمد طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان در نشست خبری از بهره برداری 54 پروژه حوزه آب و فاضلاب در دهه فجر سال 98 خبر داد و گفت: این پروزه ها با اعتباری بالغ بر 330 میلیارد ریال در ایام دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,
 
,
طاهری با اشاره به برخی پروژه های مربوط به دهه فجر گفت: اجرای خطوط انتقال آب، احداث مخازن ذخیره آب، اصلاح شبکه و بازسازی تاسیسات آب و ده ها پروژه از جمله طرح هایی است که در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.
,
 
,
وی افزود: سهم شهرستان ها به تفکیک، سمنان 9 پروژه، شاهرود 10 پروژه، دامغان 7 پروژه، گرمسار 5 پروژه، مهدیشهر7 پروژه، سرخه 9 پروژه، آرادان 3 پروژه و میامی 4 پروژه خواهد بود.
,
 
,
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان از کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی 3 طرح در دهه فجر خبر داد و گفت: پروژه بازاسازی تاسیسات چشمه روزیه با اعتباری بالغ بر 270 میلیارد ریال از جمله این طرح ها است که طی روزهای آتی کلنگ زنی خواهد شد.
,
 
,
طاهری با بیان اینکه چشمه روزیه مهمترین منبع تامین آب شرب سمنان است اظهار کرد: در تابستانی که گذشت، نیاز آب شرب شهر سمنان 900 لیتر بر ثانیه بود که 800 لیتر آن از چشمه روزیه و قنات گل رودبار تامین شد که سطح کیفی آن ها نیز در حد مطلوبی است.
,
 
,
وی همچنین اضافه کرد: امیدواریم با تداوم بارش ها، امکان تامین آب شرب شهری از این دو منبع استمرار داشته باشد.
,
 
,
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان با اشاره به اجرای پویش "الف - ب - ایران" توسط وزیر نیرو ابراز کرد: در این پویش، وزیر نیرو هر هفته به یک استان سفر کرده و پروژه های صنعت آب و برق را افتتاح می کند که در آبان ماه نیز به استان سمنان و شهرستان سمنان سفر کرد.
,
 
,
طاهری افزود: امیدواریم پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهمیرزاد نیز تا پایان سال تکمیل و با حضور وزیر نیرو به بهره برداری برسد.
,
 
,
وی با تاکید بر لزوم اجرای طرح های بلند مدت تامین آب شرب در استان سمنان، از کاهش سالانه 76 سانتیمتری سطح آبهای زیرزمینی خبر داد و گفت: احداث سدهای روزیه و فینسک برای تامین آب شرب سمنان، سد کالپوش برای تامین آب شاهرود، سد شهید شاهچراغی برای تامین آب دامغان و بهره بداری از رودخانه حبله رود برای تامین آب گرمسار از جمله طرح هایی است که شرکت آب منطقه ای در دستور کار دارد.
,
 
,
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان با انتقاد از استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز در برخی مناطق استان گفت: درست در ایام تابستان و پیک مصرف آب و در حالیکه شهری مانند شاهرود با کمبود آب مواجه بود، از آب شرب شهری برای آبیاری فضای سبز استفاده می شد که با حذف 38 انشعاب از 90 انشعاب فضای سبز شاهرودف حدود 50 درصد مصرف آب کاهش یافت.
,
 
,
طاهری با اشاره به موضوع ادغام شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی با یکدیگر گفت: به عنوان یک کارشناس می توان گفت که شرکت آب و فاضلاب مانند شرکت هایی مثل گاز، برق و... ماموریتی یکسان و از یک جنس دارد و در قالب یک سازمان واحد می تواند اداره شود.
,
 
,
وی از کاهش سرانه مصرف آب شرب خانگی خبر داد و گفت: در حال حاضر سرانه مصرف آب به هزای هر نفر در یک سال در استان سمنان 153لیتر است.
,
 
,
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان با تاکید بر اینکه فرسودگی شبکه در حال افزایش است اظهار کرد: متاسفانه در سال جاری هیچ اعتبار عمرانی و اصلاح شبکه فرسوده اختصاص نیافت و چندین بار از مقامات بالادست خواسته ایم که به این امر توجه کنند.
,
 
,
انتهای پیام/ن
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه