اخبار داغ

نماینده مردم ملایر در مجلس:

منبت ملایر جهانی شد/ جهانی شدن منبت ملایر سرآغازی برای پیشرفت شهرستان

منبت ملایر جهانی شد/ جهانی شدن منبت ملایر سرآغازی برای پیشرفت شهرستان
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از بازدید بازرسین شورای جهانی صنایع دستی در دی ماه و بررسی وضعیت هنر دست ملایری ها، ملایر رسما به عنوان شهر جهانی منبت ثبت شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ منبت هنر بی بدیل مردم ملایر است و هنرمندان ملایری نقش های زیبا بر روی چوب خشک می زند و این هنر در خانه های تک تک ایرانیان برای خود جا باز کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

مبل منبت ملایر از صنایع دستی بی مانند است که سال‌های سال از هنرمندان ملایر با مقار و چکش  نقشی های زیبا بر روی چوب می زنند و امروز بهترین خبر برای ملایری ها ثبت جهانی این هنر بود.

,

پس از ثبت ملی منبت زمزمه جهان شدن این هنر ملایری شنیده  شد چراکه با توجه به تعداد هنرمندان کارگاه ها و میزان تولید مبل منبت ملایر پتانسیل جهانی شدن را داشت.

,

از آن روز اقدامات فراوانی برای ثبت جهانی منبت ملایر انجام شد و پرونده جهانی شدن شهر ملایر در سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وقت و سپس صنایع دستی جهانی بازشد و مسئولین شهرستان تمام تلاش خود را برای این ثبت جهانی انجام دادند.

,

فعالین و هنرمندان صنعت مبل و منبت ملایر نیز در همین راستا دست در دست هم و یکپارچه برای جهانی شدن منبت ملایر تلاش کردند تا بالاخره  دی ماه ملایر میزبان سه تن از بازرسین شورای صنایع دستی جهانی بود.

,

دکتر «غاده هیجاوی» رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی، «کِوین موری» معاون منطقه آسیا و اقیانوسیه در شورای جهانی صنایع‌دستی و «ویدا توحدی» مسئول ثبت شهرهای ملی و جهانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در از ظرفیت های ملایر حوزه منبت بازدید کرده تا نظر نهایی را درباره این جهانی شدن منبت ملایر اعلام کنند.

,

نامگذاری خیابان های ملایر به نام منبت، استفاده از ظرفیت بانوان در این هنر،آموزش آکادمی و دانشگاهی منبت،  راه اندازی آموزشگاه های کوچک و بزرگ، نصب المان های منبت و سر و سامان دادن به وضعیت بازار مبل و شهرک حاجی آباد از جمله اقدامات مسئولین ملایر در راستای جهانی شدن این هنر ملایری ها بود.

,

امروز  پس از یک ماه خبری که مردم ملایر و هنرمندان منبت کار منتظر آن بودند شنیده شد و  وزیر میراث فرهنگی گردشگری  و صنایع دستی  رسما خبر جهانی شدن منبت ملایر اعلام کرد.

,

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با اعلام خبر ثبت ملایر به عنوان شهر جهانی منبت گفت: طی تماس مسئولین وزارت میراث فرهنگی و اعلام وزیر ملایر شهر جهانی منبت شد.

,

حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه جهانی شدن منبت ملایر را سر آغازی نو در این صنعت در ملایر دانست و گفت: جهانی شدن منبت ملایر نقطه عطفی در  شهرستان خواهد بود و می توانند سبب شتاب موتور توسعه شهرستان باشد.

,

وی بیان کرد: با توجه به بحث رونق تولید و اشتغال جهانی شدن منبت ملایر  می‌تواند بسیار در این دو بخش اثرگذار باشد و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

,

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی باز شدن درب بازارهای جهانی به روی منبت ملایر را از اثرات مهم این ثبت جهانی دانست و تصریح کرد: اکنون باید تولید مبل و منبت ما با سال های گذشته متفاوت بوده و نگاهمان  به بازارهای جهانی باشد و از این برند باید به خوبی استفاده کرد.

,

وی بیان کرد:  ملایر در ابتدای اتوبان توسعه و اشتغال توسعه اشتغال قرار دارد باید تا می توانیم از ظرفیت جهانی شدن منبت استفاده کنیم.

,

حجت الاسلام آزادی خواه برنامه ریزی برنامه های بلند مدت برای ارتقاء منبت ملایر از مهمترین اولویت‌های شهرستان در این صنعت دانست و تاکید کرد:  نماینده های مردم ملایر و مسئولین و هنرمندان این صنعت باید با برنامه‌ریزی صحیح در حوزه آموزش، توسعه زیرساخت و بازاریابی و جذب اعتبارات لازم سبب ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی منبت شده تا مبل ملایر در بازارهای جهانی جا باز کند.

,

وی افزود: مبل ملایر می تواند یکی از مولفه های اقتصاد بدون نفت باشد و باعث ارزآوری در کشور شود.

,

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه به امر بازاریابی باید اصلی اساسی در دستور کار همه باشد بیان کرد:  هنرمندان و فعالان این صنعت از  این برند در بازارهای جهانی می‌تواند به خوبی استفاده کند و بازارهای جدید برای منبت ملایر پیدا کنند.

,

وی گفت: در کنار توجه به بحث تولید و کیفیت محصولات منبت جذب گردشگر و توریست نیز می تواند باعث رونق اقتصادی در شهرستان شود.

,

حجت الاسلام آزادی خواه افزود:  باید به بحث احداث هتل و مراکز اقامتی و غذاخوری نیز توجه کرد تا بتوان گردشگران و توریست ها را به  ملایر  برای خرید این هنر دست ملایری ها گسیل داد.

,

وی تاکید کرد: با برنامه ریزی صحیح در حوزه منبت می توان توسعه چند برابری برای شهرستان به وجود آورد.

,

به گزارش عصر همدان؛ پس از جهانی شدن انگور ملایر امروز منبت ملایر نیز جهانی شد و این امر می طلبد که مسئولین مربوطه با برنامه ریزی صحیح و در نظر گرفتن راهکارهای مناسب رشد هرچه بیشتر شهرستان به خصوص در حوزه اقتصاد و اشتغال را در دستور کار قرار دهند.

,  امروز منبت ملایر نیز جهانی شد و این امر می طلبد که مسئولین مربوطه با برنامه ریزی صحیح و در نظر گرفتن راهکارهای مناسب رشد هرچه بیشتر شهرستان به خصوص در حوزه اقتصاد و اشتغال را در دستور کار قرار دهند.,

 جهانی شدن منبت ملایر علاوه بر این که اقتصاد شهر ملایر را متحول کند با یک برنامه ریزی صحیح می توان بر وضعیت معیشتی مردم و فعالان این عرصه نیز اثر بخش باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه