اخبار داغ

کارشناس مسائل مذهبی:

حضرت فاطمه(س) الگویی کامل برای جوامع انسانی و اسلامی است

حضرت فاطمه(س) الگویی کامل برای جوامع انسانی و اسلامی است
کارشناس مسائل مذهبی گفت: این بانوی گرانقدر در مدت کوتاه عمر خود زندگی شان هم دارای فراز و فرود فراوان بوده و همچنین این مدت الگو کامل برای جوامع انسانی و اسلامی در عرصه های مختلف بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محمد رضا غیاثی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گفت: جلال و منزلت برای حضرت زهرا سلام الله علیها است که جز جلال الهی چنین جلالی برای فرد دیگری نیست البته به استثنای پدر بزرگوار حضرت فاطمه سلام الله علیها رسول اکرم (ص) و همسر بزرگوار این بانوی گرانقدر حضرت امیر المومنین علی علیه السلام.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بالاترین انسان بر روی زمین و حلقه اتصال نبوت و امامت است و همان گونه که در روایت آمده است «یا احمد لولاک لما خلقت الافلاک و لولا علی لما خلقتک و لولا فاطمه لما خلقتکما» ای احمد اگر تو نبودی افلاک را خلق نمی‌کردم و اگر علی نبود تو را خلق نمی‌کردم و اگر فاطمه نبود شما دو نفر را خلق نمی‌کردم.

, .,

این کارشناس مسائل مذهبی تأکید کرد: ائمه معصومین علیه السلام حلقه های زنجیر به منظور هدایت بشر هستند که در دریای طوفانی انسان ها باید به آنان متوسل شوند تا به ساحل امن برسانند.

,

حجت الاسلام و المسلمین غیاثی افزود: زمانی که سخن از هلاک می گوئیم منظور هلاکت معنوی و روحی است و آن مسئله ای که انسان در منجلاب به سر می برد که راه خلاص و نجات از آن وجود نداشته باشد که دنیای غرب نمونه کامل آن است.

,

وی ابراز کرد: اگر برخی از کشورها از این جهت هنوز غرق نشده اند به این علت است که آنان از نظر محتوی و مضمون به دستورات ائمه معصومین علیه السلام عمل می کنند؛ به این معنی که به فرهنگ اهل بیت علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها عمل می کنند گرچه ایشان را نشناخته اند.

,

این کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد: منظور از کلام حضرت، تعهد کاری و مسئولیت شناسی است که برخی از کشورها دارند و هلاکت معنوی آخرت را شامل می شود و کسانی که دانسته فرهنگ اهل بیت علیه السلام را نادیده می گیرند.

,

حجت الاسلام و المسلمین غیاثی با اشاره به عمر کوتاه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اظهار کرد: این بانوی گرانقدر در مدت کوتاه عمر خود زندگی شان هم دارای فراز و فرود فراوان بوده و همچنین این مدت الگو کامل برای جوامع انسانی و اسلامی در عرصه های مختلف بوده است.

,

وی با تأکید بر اینکه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها الگو موثق در جهان امروز است، گفت: اگر در جامعه ما بانوانی از این الگو و فرهنگ استفاده نمی کنند دلیل این امر غفلت ها، بی خبری ها و غرق شدن در خواسته های نفسانی است که مانع می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه