اخبار داغ

معاون وزیر آموزش و پرورش:

نظام رتبه‌بندی معلمان باید اجرا شود/ با محدودیت منابع مواجه هستیم

نظام رتبه‌بندی معلمان باید اجرا شود/ با محدودیت منابع مواجه هستیم
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش به قوانین خاص نیاز دارد و با توجه به اینکه با محدودیت منابع مواجه هستیم اما رتبه‌بندی برای معلمان در آموزش و پرورش باید صورت گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، جواد حسینی سه شنبه شب در آیین تکریم عسکری نیکزاد و معارفه علیرضا سعدی‌پور به عنوان مدیر کل جدید آموزش پرورش مازندران در باشگاه فرهنگیان ساری در جمع مسؤولان و فرهنگیان، اظهار کرد: امروز در سطح جهان توسعه بیشترین بسامد را داراست، توسعه مفهومی است که شامل همه تغییرات مطلوب کمی و کیفی جامعه بشری می‌شود.
 
 وی با اشاره به اینکه مسئولیت ایجاد توسعه با محوریت تحول آفرینی تنها بر عهده آموزش و پرورش است، گفت: در درون آموزش و پرورش مدرسه سازمان اصلی تحول مبتنی بر توسعه، جعبه سیاه جامعه و حرارت سنج جامعه است.
 
حسینی بیان کرد: مدرسه کلید و رمزگشای جامعه است، سطح جامعه با سطوح مدرسه ارتباط مستقیم دارد، هر چه سطح مدرسه بالاتر باشد بر سطح جامعه نیز افزوده خواهد شد، برای افزایش در سطح جامعه باید به‌دنبال ارتقای نقش معلم و مدرس در درون مدرسه باشیم.
 
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اعلام اینکه عامل اصلی توسعه در جامعه سرمایه انسانی است، خاطرنشان کرد: کشورهای پیشرفته ۷۰ درصد از سهم توسعه خودشان را به نیروی انسانی اختصاص دادند و هنوز هم خود را در این بخش عاجز می‌دانند در حالی که در کشور ما سهم نیروی انسانی در توسعه تنها ۳۲ درصد است.
 
حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش ما توانسته است نهادی تحول‌ آفرین باشد اما در این بخش ضعف دارد، افزود: تولید سند تحول بنیادین خوب بود، برنامه ریزی و تهیه و تنظیم صورت گرفت ولی در بخش عملیاتی هیچ پیشرفتی نداشت.
 
وی تاکید کرد: باید بخش عملیاتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را همه مدنظر قرار دهیم و تقسیم کار کنیم در کنارش رویکرد اجتماعی شدن آموزش و پرورش باید صورت گرفته و مسوولیت پذیری را در جامعه ارتقا دهیم.
 
حسینی با اشاره به اینکه من در هیأت دولت بیان کردم که اینجا هستم تا زنگ تعلیم و تربیت در مدارس را به‌صدا در بیاورم تا شما زنگ نزنید، تصریح کرد: آموزش و پرورش به قوانین خاص نیاز دارد و با بیان اینکه با محدودیت منابع مواجه هستیم اما رتبه‌بندی برای معلمان در آموزش و پرورش باید صورت گیرد.
 
معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان اظهار کرد: عسکری نیکزاد مدیر لایقی بود و آنچه در توان داشت صرف کرد و به موفقیت‌هایی دست پیدا کرد، مدیر جدید هم پس از عبور از مرحله گزینش جایگزین شد، این مدیران محصولات نظام تعلیم و تربیت بوده و باید در این تراز باشند، مدیریت بار سنگینی است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه