اخبار داغ

شامگاه چهارشنبه

رایزنی وزرای امور خارجه انگلیس و آمریکا درباره ایران

رایزنی وزرای امور خارجه انگلیس و آمریکا درباره ایران
وزرای امورخارجه انگلیس و آمریکا شامگاه چهارشنبه در ملاقاتی که در لندن برگزار شد تحولات خاورمیانه به ویژه موضوع ایران را بررسی کرده و طرف انگلیسی بر لزوم کاهش تنش‌ها تاکیدکرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس با اعلام این خبر گفت؛ دو طرف همچنین درباره طرح ادعایی رئیس جمهوری آمریکا برای صلح خاورمیانه موسوم به «معامله قرن» و تحولات یمن رایزنی کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

دونالد ترامپ دیروز همراه با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و طرح صلح خود موسوم به معامله قرن را اعلام کرد. وی بدون در نظر گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد که شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند.

,

دولت‌های اروپایی و اتحادیه اروپا واکنش سردی را به این طرح نشان داده و بر لزوم از سرگیری مذاکرات روند صلح خاورمیانه تاکید کرده‌اند.

,

دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس دیروز با صدور بیانیه‌ای «معامله قرن» را «طرحی جدی» توصیف اما تصریح کرد که رهبران دو طرف باید عملی بودن آن را ارزیابی کنند.

,

بخش دیگری از ملاقات راب و مایک پمپئو به موضوع گسترش همکاری‌های تجاری و امنیتی انگلیس و آمریکا پس از خروج لندن از اتحادیه اروپا اختصاص یافت. با این حال سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس به گفت‌وگوهای دو طرف درباره موافقت جنجالی لندن با همکاری شرکت چینی هواوی در پروژه راه‌اندازی اینترنت پرسرعت نسل پنجم انگلیس اشاره‌ای نکرد.

,

پمپئو امروز (چهارشنبه) در اظهار نظری، تصمیم دولت لندن را «خطر بزرگی» دانست و مدعی شد که هوآوی بخشی از دولت کمونیستی پکن است که به سود منافع چین جاسوسی می‌کند. وی در گفت وگو با خبرنگاران در لندن تصریح کرد: ما تصمیم دولت انگلیس را در این زمینه ارزیابی خواهیم کرد.

,

وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر گفته بود که این تصمیم اقتدار و حق حاکمیت انگلیس را به خطر می‌اندازد.

,

به گزارش سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس، دومینیک راب همچنین مراتب ناخرسندی لندن را از مخالفت واشنگتن با استرداد همسر دیپلمات فراری آمریکایی که به جرم قتل نوجوان انگلیسی متهم است ابلاغ کرد. وی تصریح کرد که ضرورت دارد متهم برای محاکمه و اجرای عدالت به انگلیس مسترد شود.

,

«آنا ساکولاس» متهم است که شهریور گذشته اطراف پایگاه نیروی هوایی « کراتن » انگلیس با «هری دان» ۱۹ ساله تصادف کرده و در حالی که ادعا کرده بود از کشور خارج نمی‌شود، تحت پوشش مصونیت سیاسی همسرش از انگلیس فرار می‌کند.

,

منبع: ایرنا

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه