اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

صحبت از مذاکره دوباره، آب در هاونگ کوبیدن است/ دستگاه دیپلماسی به غرب چشم امید نداشته باشد

صحبت از مذاکره دوباره، آب در هاونگ کوبیدن است/ دستگاه دیپلماسی به غرب چشم امید نداشته باشد
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه دستگاه دیپلماسی به غرب چشم امید نداشته باشد، گفت: صحبت از مذاکره دوباره آب در هاونگ کوبیدن است، این مسئله سبب خواهد شد تا برجامی که فرجام آن زیاده خواهی آمریکا بود دوباره تکرار شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  محمدحسن آصفری نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به سخنان اخیر ظریف در خصوص مذاکره با آمریکا، اظهار داشت: دشمنی آمریکا با ایران قبل از انقلاب بوده و بعد از انقلاب هم به اوج خود رسیده است.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب آمریکا رفیق قافله حکومت ایران بوده است به طوری که با جمهوری اسلامی ارتباط داشت ولی منابع را به غارت می برد و به نوعی کشور ما را مستعمره خود قرار داده بود.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکایی ها تمام سعی و تلاش خود را کردند تا رژیم طاغوت بماند و در جنگ تحمیلی هم 36 کشور را هدایت کردند تا به رژیم بعثی عراق از لحاظ مالی و تسلیحاتی کمک کند تا بتوانند در جنگ ناجوانمردانه پیروز شوند.

وی اضافه کرد: در ادامه آمریکایی ها از سازمان منافقین خلق حمایت کردند و به دنبال آن تحریم های ناجوانمردانه ای که آمریکا علیه ملت ایران اعمال کرد به طوری که ایران برای واردات دارو هم مشکل داشت.

آصفری با اشاره به مسئله برجام، گفت: در موضوع برجام شاهد اقدامات ناجوانمردانه و پایبند نبودن به تعهدات بودیم؛ علیرغم اینکه ایران به تمام تعهدات خود عمل کرد ولی آمریکا حاضر نشد به تعهدات خود عمل کند.

وی اضافه کرد: آمریکا نه تنها تحریم ها را برنداشت بلکه تحریم های جدیدی هم علیه ایران اعمال و تصویب کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: امروز هنوز شاهد هستیم که امریکا موضع گیری می کند و نام فرمانده جدید سپاه قدس را در لیست ترورهای خود قرار می دهد و این نشان از آن دارد که آمریکا حاضر نیست دست از دشمنی با ملت ایران بردارد و هیچ‌گاه هم از دشمن دست نخواهد کشید.

وی عنوان داشت: آمریکا قرار بود بعد از برجام تحریم های کنگره آمریکا، تحریم های دولت خود را بردارد، نه تنها این تحریم ها را لغو نکرد بلکه اجازه نداد اتحادیه اروپا هم تحریم های خود را بردارد و با آوردن لایحه به شورای امنیت اجازه کم کردن و برداشتن تحریم ها را به آنها هم نداد.

آصفری با اشاره به اینکه روز به روز شاهد دشمنی بیشتر آمریکایی ها بر علیه ملت ایران هستیم، ابراز داشت: امروز یکی از دلایل این خصومت، دشمنی و زیاده خواهی آمریکایی، شکستن هیمنه او در منطقه توسط ایران است.

وی ادامه داد: بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کشوری جرئت نکرده بود به پایگاه های نظامی آمریکا حمله کند که ایران با حمله موشکی پایگاه نظامی آمریکا در عین الاسد عراق را نابود کرد و این سبب شد آمریکا در منطقه با شکست سختی روبرو شود.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه آمریکا از قوی تر شدن جبهه مقاومت به شدت می ترسد، گفت: شهادت شهید سلیمانی موجب شد نفس جدیدی بر جبهه مقاومت دمیده شود و امروز پایگاه های امریکا در دنیا در ترس و وحشت قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: لذا صحبت کردن از مذاکره امروز توسط دستگاه دیپلماسی در حالی که امریکایی ها به تعهدات خود عمل نکرده اند گزیده شدن دوباره از یک سوراخ است، ما نباید دوباره این اشتباه را تکرار کنیم.

آصفری اضافه کرد: آمریکا به تعهدات خود در برجام عمل نکرد و در هر موضوع دیگری که بخواهیم مذاکره کنیم باخت دیگری را تکرار خواهیم کرد که جبران کردن آن بسیار سخت خواهد بود.

وی ادامه داد: بهتر است دستگاه دیپلماسی به جای اینکه همه امید خود را به رابطه با غرب داشته باشد به کشورهای منطقه توجه کند و توانمندی دیپلماسی و عرصه های مختلف کشور را قوی تر کند که با این کار آمریکا خود را ملزم خواهد دانست تا درخواست های ایران را اجرایی کند.

این کارشناس در خاتمه تاکید کرد: صحبت از مذاکره دوباره آب در هاونگ کوبیدن است، این مسئله سبب خواهد شد تا برجامی که فرجام آن زیاده خواهی آمریکا بود دوباره تکرار شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , قم فردا, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه