اخبار داغ

کارشناس مسائل غرب آسیا:

معامله قرن یک طرح شکست‌خورده است/ مقابله جهانی با طرح معامله قرن

معامله قرن یک طرح شکست‌خورده است/ مقابله جهانی با طرح معامله قرن
کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه به اعتقاد اکثریت تحلیلگران امور بین‌الملل معامله قرن یک طرح شکست‌خورده است، گفت: آمریکا به دنبال نابودی آرمان‌ها و خواسته‌های مردم فلسطین است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید رضا صدرالحسینی در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار کرد: ترامپ با توجه به مشکلاتی که در طول دو سال گذشته در غرب آسیا با آن روبرو بوده پرونده موضوع معامله قرن  را به آقای کوشنر داماد خود تحویل داده بود تا بتواند از این مسیر هم صهیونیست های آمریکایی را تا حدودی با خود همراه کند و هم بتواند به یک موفقیتی در انتخابات آینده دست پیدا کند.

کارشناس مسائل غرب آسیا خاطرنشان کرد: علی رغم مخالفت های صاحبان اصلی سرزمین فلسطین، آمریکایی ها به دنبال نابودی آرمان ها و خواسته های حدود یک صدساله فلسطینیان هستند در حقیقت واقعیت امر این است که ترامپ با اقدامات خود به عنوان حل مسئله فلسطین حقوق واقعی مردم فلسطین را پایمال می کند.

وی تصریح کرد: معامله قرن تا حدی ننگ آور است که آقای ابومازن به عنوان فردی که سالیان سال است به عنوان وابسته ای از وابستگان رژیم صهیونیستی و آمریکا مطرح می شد  نیز نسبت به این مسئله واکنش منفی نشان داد و اعلام کرده این طرح از ابتدا شکست خورده است و امکان موفقیت این طرح وجود ندارد.

صدرالحسینی بیان کرد: در ماه های پایانی سال 2019 در عمان جلسه ای برای تشریح طرح معامله قرن در حوزه اقتصادی انجام شد که در آن جلسه هیچ یک از سخنرانان نتوانستند به هیچ عنوان این طرح را برای مخالفان طرح و برای افکار عمومی، طرحی مورد قبول تشریح کنند.

کارشناس مسائل غرب آسیا ابراز کرد: طرح معامله قرن در حقیقت فروختن آرمان ها و سرزمین فلسطین به دشمنان آن ها است با توجه به این مسئله یک هماهنگی کامل بین همه کسانی که برای مسئله فلسطین و آرمان ها و درخواست های مردم فلسطین همراه بودند به وجود آورد حتی آن‌هایی که نگاه ایدئولوژیک و اسلامی به این آرمان ها نداشتند اعلام کردند که این طرح شکست خورده است، همه جریان های جهانی و همه جریان های مقاومت در ارتباط با طرح معامله قرن اعلام نظر کرده و شکست خوردن آن را از ابتدا مطرح کردند.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: در این میان برخی از اشخاص شاخص همچون آیت الله سیستانی ابراز امیدواری کرده است که این طرح به زودی شکست خواهد خورد و آرمان های فلسطین به نتیجه خواهد رسید.

صدرالحسینی افزود: طرح معامله قرن یک طرح کاملا استعماری و از بین برنده سرزمین فلسطین و فلسطینیان می باشد به این نکته نیز باید توجه کرد علی رغم فشارهای فراوانی که آمریکا برای این طرح انجام داده است مقابله با آن کاملا یک مقابله جهانی است.

وی عنوان کرد: حتی افرادی که نسبت به موضوع فلسطین نگاه ایدئولوژیک و اسلامی ندارند و در کشورهای اروپایی زندگی می کنند و حتی بعضی از کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا این طرح را یک طرح غیرانسانی، و ناعادلانه و غیرمنصفانه قلمداد کردند.

کارشناس مسائل غرب آسیا بیان کرد: به نظر می رسد طرح ترامپ هم مانند بسیاری از طرح های گذشته مانند کمپ دیوید، اسلو، مادرید که شکست خوردند شکست خواهد خورد.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , قم فردا, ،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه