اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

معامله قرن یک معامله مرده است/ آمریکایی‌ها به‌دنبال اسرائیل بزرگتر هستند

معامله قرن یک معامله مرده است/ آمریکایی‌ها به‌دنبال اسرائیل بزرگتر هستند
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه هدف کلی از معامله قرن ایجاد سایه امنیت برای اسرائیل و تامین اهداف اقتصادی برای امریکا است، گفت: درواقع معامله قرن یک معامله مرده است و هرگز عملیاتی هم نخواهد شد چراکه آنجا سرزمین آباء و اجدادی فلسطینیان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی امیری‌نژاد در گفت‌وگو با صبح قزوین، با اشاره به طرح معامله قرن اظهار کرد: منطقه خاورمیانه به واسطه منافع و اهداف اقتصادی و نفتی که غرب و امریکا برای این منطقه دارد نیز معمولا آبستن حوادث مختلف است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: معامله قرن یک معامله نیست بلکه توطئه قرن است و هدف آن دقیقا مانند اقدای است که می‌خواستند در اقلیم کردستان عراق انجام دهند که هدفشان ایجاد کردستان واحد نبود بلکه می‌خواستند یک اسرائیل دیگر در مرزهای ما ایجاد کنند که موفق نشدند و به سراغ معامله قرن آمدند.

,

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: در معامله قرن به‌دنبال یک اسرائیل بزرگتر هستند چراکه امنیت اسرائیل برای امریکا مهم است؛ به طوری که صراحتا در همه توافقنامه‌های بین‌المللی قید کردند که هر توافقنامه‌ای که امنیت اسرائیل را زیر سوال ببرد، آن را امضاء نمی‌کنند.

,

امیری نژاد بیان کرد: هدف بعدی امریکا و هم‌پیمانانش این است که در عراق یا فلسطین یک منطقه سنی نشین ایجاد کنند که دسترسی ایران به دریای مدیترانه را مسدود کنند؛ در بحث اقلیم کردستان هم همین نقشه را می‌خواستند اجرا کنند اما از لحاظ ژئوپولوتیک سیاسی کشوری می‌تواند ادعای استقلال کند که به آب‌های آزاد دسترسی داشته باشد.

,

وی اضافه کرد: هدف اصلی امریکا در معامله قرن یا به تعبیری توطئه قرن این است که اسرائیل را در منطقه تقویت کنند و پروبال دهند و قدرت برتر منطقه برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران کنند که در تمام توطئه‌هایی که علیه جبهه مقاومت شکل می‌گیرد از جمله شهادت سرداری سلیمانی نیز یکی از دست‌های آلوده نیز دست اسرائیل بود.

,

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: هدف دیگر معامله قرن خلع سلاح فلسطین است به طوری که جبهه مقاومت اسلحه خود را از امریکا بگیرد؛ از طرفی ما در نوار غزه و فلسطین اشغالی دو صدا می‌شنویم که یک جریان پیرو جبهه مقاومت و دیگری طرفدار سازش است که اگر وحدت ایجاد شود بدون شک امریکا نمی‌تواند هرگز کاری از پیش ببرد.

,

امیری نژاد با بیان اینکه هدف کلی از معامله قرن ایجاد سایه امنیت برای اسرائیل و تامین اهداف اقتصادی برای امریکا است، تصریح کرد: درواقع معامله قرن یک معامله مرده است و هرگز عملیاتی هم نخواهد شد چراکه آنجا سرزمین آباء و اجدادی فلسطینیان است.

,

وی ابراز کرد: باتوجه به تحولات منطقه که عربستان تامین منابع مالی امریکا در منطقه و اسرائیل هم پیشانی جنگی آن بود نیز می‌بینیم که این پیشانی جنگی آسیب دیده و حتی توان دفاع از خود را ندارد؛ لذا امریکا تلاش می‌کند تا اسرائیل را به عنوان سپر دفاعی خود حفظ کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه