اخبار داغ

با همکاری ائتلاف ادعایی آمریکا

ارتش عراق: عملیات مبارزه با گروه تروریستی داعش را از سر می‌گیریم

ارتش عراق: عملیات مبارزه با گروه تروریستی داعش را از سر می‌گیریم
ارتش عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که با همکاری ائتلاف آمریکا، عملیاتهای نظامی خود علیه گروه تروریستی داعش را بار دیگر آغاز می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ارتش عراق روز پنج شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که با همکاری ائتلاف تحت رهبری آمریکا، عملیات نظامی خود علیه گروه تروریستی داعش را- که پیشتر در پی حمله پهپادی آمریکا و شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و حملات موشکی ایران به پایگاه عین الاسد در عراق متوقف شده بود- از سر می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در بیانیه ارتش عراق آمده است: «به منظور بهره برداری از زمان باقی مانده برای ائتلاف بین المللی [تحت رهبری آمریکا] پیش از تنظیم روابط جدید فی مابین… تصمیم گرفته شد که برای شکست داعش اقدامات مشترک انجام شود». در این بیانیه، به نوع تغییرات آتی در روابط میان ائتلاف آمریکا و نیروهای عراقی اشاره ای نشده است.

,

در واقع، تشدید تنشها میان ایران و آمریکا روند مبارزه با گروه تروریستی داعش را با وقفه ای خطرناک روبرو ساخته؛ آنهم در شرایطی که این گروه تروریستی درصدد تجدید حیات در شمال عراق پس از شکست تاریخی خود در مقابل نیروهای عراقی و شبه نظامیان شیعی تحت حمایت ایران است.

,

گفتنی است که ائتلاف تحت رهبری آمریکا که ظاهراً به ارتش عراق در مبارزه با داعش یاری می رساند، روز پنجم ژانویه اعلام کرد که به منظور تمرکز بر امنیت نظامیان خود در برابر حملات راکتی گروههای شبه نظامی تحت حمایت ایران به پایگاههای نظامی آمریکا در عراق، بخش اعظمی از عملیات خود (در مقابله با داعش) را به حالت تعلیق درآورده است.

,

این در حالی است که در پی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، پارلمان عراق به اِعمال فشار بر دولت این کشور جهت خروج تمام نیروهای نظامی آمریکا از خاک عراق رأی موافق داد.

,

در همین راستا، «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر پیشبرد امور عراق از مقامات واشنگتن خواست تا عملیات خروج نظامیان آمریکا از عراق را مطابق با درخواست پارلمان این کشور اجرایی کنند؛ درخواستی که تاکنون دولت آمریکا آن را رد کرده است.

,

منبع: مهر

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه