اخبار داغ

در نشست ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی فریدونکنار مطرح شد؛

رسانه‌ها بدون تحلیل از انتشار مطلب خودداری کنند/ لزوم توجه به اصل انتخابات و پرهیز از فردگرایی در رسانه‌ها

رسانه‌ها بدون تحلیل از انتشار مطلب خودداری کنند/ لزوم توجه به اصل انتخابات و پرهیز از فردگرایی در رسانه‌ها
نشست خبری ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در فضای مجازی فریدونکنار با حضور جمعی از مسئولان و اصحاب رسانه برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، نشست خبری ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در فضای مجازی فریدونکنار عصر امروز با حضور نصیری فرماندار، برخور دادستان، هاشم‌پور فرمانده انتظامی، محسنی جانشین ناحیه مقاومت بسیج و جمعی از مسئولان و اصحاب رسانه فریدونکنار در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
 
رسانه‌ها به‌دنبال انعکاس مناسب رویداد ملی انتخابات باشند
محمدمهدی نصیری فرماندار فریدونکنار نیز در این جلسه اظهار کرد: یکی از مهمترین فصول و دستاوردهای تاریخ جمهوری اسلامی انتخابات است که نشان دهنده جمهوریت و مردم‌سالاری نظام است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران افتخار این را دارد که در رده‌های مختلف محلی، ملی و حاکمیتی انتخابات برگزار کند خاطرنشان کرد: برخی از کشورها درحالی که تفاوت بین صندوق‌ رای و بقیه صندوق‌ها را نمی‌دانند ما را متهم به عدم اعتقاد به دموکراسی می‌دانند که بسیار جای تامل است چراکه جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون انتخابات مختلفی را برگزار کرده است.

فرماندار فریدونکنار با توصیه به مسئولان و اصحاب رسانه برای برگزاری انتخابات قانونی و سالم تصریح کرد: توطئه‌های فراوانی درحال شکل‌گیری است که مشارکت بالا باطل کننده همه آن توطئه‌ها است و اگر حرف و اختلاف سلیقه‌ای در داخل وجود دارد به هیچ‌کس و جریانی مربوط نمی‌شود.

نصیری تاکید کرد: انتظار همکاری از رسانه‌ها برای انعکاس مناسب انتخابات که یک رویداد ملی است را داریم.

رسانه‌ها بدون تحلیل از انتشار مطلب خودداری کنند
علیرضا برخور دادستان فریدونکنار نیز در این جلسه نقش فضای مجازی را بسیار بالا توصیف کرد و گفت: انتخابات یک امر ملی است و باتوجه به فضای حساس فعلی جامعه، نیاز به همدلی و مشارکت بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه اهالی رسانه باید در انتشار اخبار و مطالب، دقت لازم را داشته باشند خاطرنشان کرد: برخی از رفتارها و اقداماتی که انجام می‌شود شاید در ابتدا ارتباطی با اهالی رسانه نداشته باشد اما پس از انتشار مورد سوءاستفاده برخی افراد قرار می‌گیرد.

دادستان فریدونکنار درخصوص حواشی به‌وجود آمده از سوی یکی از مسئولان شهری نسبت به یکی دیگر از مسئولان که در رسانه‌ها مطرح شد، گفت: متاسفانه برخی از موارد بدون تجزیه و تحلیل درحال انتشار است که این امر موجب تشویش اذهان عمومی است و اگر هر فردی تخلفی را از مسئولی مشاهده کرد باید آن را به مقام قضایی اطلاع داده تا پیگیری شود نه اینکه در رسانه‌ها مطرح کنند.

برخور با بیان اینکه نقد باید در چارچوب انصاف و برای سازندگی باشد نه اینکه بخواهند افراد را تخریب کنند تصریح کرد: توهین، افترا و تهمت‌های ناروا، برهم زدن نظم عمومی، توهین به شعائر دینی و ارزش‌های ملی موجب جرم‌انگاری و کیفر محسوب می‌شود.

لزوم توجه به اصل انتخابات و پرهیز از فردگرایی در رسانه‌ها
علی محسنی جانشین ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار نیز در این جلسه اظهار کرد: درحال حاضر برخی از رسانه‌ها در حوزه انتخابیه فریدونکنار و بابلسر  به جای پرداختن به اصل انتخابات و مشارکت زیاد مردم که از افتخارات جمهوری اسلامی است به اشخاص و کاندیدا می‌پردازند که باتوجه به اینکه هنوز زمان تبلیغات فرا نرسیده این موضوع را می‌توان تخلف و کار غیرحرفه‌ای دانست.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید فرصت برابر را برای تمامی کاندیدا درنظر بگیرند، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نباید به دنبال تخریب برخی از کاندیدا برای برجسته کردن کاندیدای مورد نظر خود باشند.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار تصریح کرد: متاسفانه برخی از اهالی رسانه تحلیل‌ها و نظرات شخصی خود را به افکارعمومی منتقل می‌کنند که این امر می تواند ذهنیت مردم را نسبت به آن رسانه و انتخابات تغییر دهد.

محسنی بر لزوم فعالیت در چارچوب قانون انتخاباتی تاکید کرد و گفت: جریان‌سازی برای حضور حداکثری، عدم ایجاد تشنج، امیدبخشی و امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی از مواردی است که نیاز دارد از سوی اهالی رسانه رعایت شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
, رسانه‌ها به‌دنبال انعکاس مناسب رویداد ملی انتخابات باشند,
,
,
,
,
,
,
,
,
, رسانه‌ها بدون تحلیل از انتشار مطلب خودداری کنند,
,
,
,
,
,
,
,
,
, لزوم توجه به اصل انتخابات و پرهیز از فردگرایی در رسانه‌ها,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه