اخبار داغ

امام جمعه اردبیل:

معامله قرن چهره کریه حکام عرب رآشکار کرد/ تاریخ و جایگاه اردبیل در شکل‌گیری ایران معرفی شود

معامله قرن چهره کریه حکام عرب رآشکار کرد/ تاریخ و جایگاه اردبیل در شکل‌گیری ایران معرفی شود
امام جمعه اردبیل گفت: ما بنا داریم با تمام توان در معرفی تاریخ استان اردبیل وجایگاه این خطه و نقش اجداد ما در شکل گیری ایران عزیز و بزرگ و پرشکوه تلاش کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: اخیراً با دعوت علویون ترکیه به ترکیه دعوت شدیم  و سه روز در خدمت آنها بودیم موضوع سفر، مذاکره وامضاء توافق برای چاپ چهل جلد کتاب راجع به درگاه  صفویّه بود؛ تمام این چهل جلد از آرشیو دولت عثمانی است 5200سند از اسناد دولت عثمانی راجع به  صفویه واردبیل قرار است در این چهل جلد چاپ شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی ادامه داد: دو سال پیش نیز چهار جلد کتاب بنام «اردبیلی لر» با حضور دو هزار  علوی در آنکارا رونمایی شد  در ایران هیچ شهری چنین تاریخی ندارد که  برای گذشته پر افتخار آن شهر در خارج از کشور توسط اتباع بیگانه با این حجم کتاب چاپ شود.

,

 تاریخ وجایگاه اردبیل  در شکل گیری ایران معرفی  شود

,  تاریخ وجایگاه اردبیل  در شکل گیری ایران معرفی  شود,

  نماینده ی ولی فقیه در استان با بیان اینکه تاریخ این شهر در دوران صفویه بسیار مشعشع است گفت: ما بناء داریم با تمام توان در معرفی  تاریخ  استان اردبیل وجایگاه این خطه  ونقش اجداد ما در شکل گیری ایران عزیز و بزرگ و پرشکوه تلاش کنیم این مجموعه چهل جلدی ذخیره ای گرانبهاء برای اهل تحقیق مخصوصاً برای دانشجویان رشته تاریخ است.

,

معامله قرن خط مقاومت را تقویت می کند

, معامله قرن خط مقاومت را تقویت می کند,

 رییس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه ترامپ این هفته دو خدمت بزرگ به ایران کرد افزود: اول افتتاح معامله قرن بود معامله قرن به عربی صفقه القرن نامیده می شود  عربها به جای  آن سرقه القرن ورئیس جمهور جدید تونس آن را مظلمه القرن نامیده است . این معامله فلسطین را نابود واسرائیل را احیاء می کند.

,

وی گفت: در اوج در گیری آمریکا با ایران این اقدام هدیه بزرگی به ایران بود چون فلسطین غیر از ایران  حامی ندارد در نتیجه خط مقاومت بشدت تقویت شد وعالم اسلام به ایران به عنوان منجی بزرگ ویک کشور کا ملاً آرمانی  نگاه می کنند در همه کشور های اسلامی سخن از ایران است وسخن از جنایت  کشور های اسلامی که با ترامپ همراه شده وفلسطین را فروختند همین مسأله باعث شده که مذهب اهل بیت موالیان زیادی پیدا بکند وفوج فوج وارد مذهب اهل بیت شوند.

,

 آیت الله عاملی تصریح کرد: در کشور مصر مفهوم روشنفکری مساوی با شیعه بودن است البرادعی گفت: "انا شیعی الهوی وسنی المذهب !" یعنی مذهب من  مذهب اهل سنت داست اما فکر واندیشه آرمان من ،فکر وآرمان شیعی است.

,

وی تصریح کرد: در یک جنگ ونبرد نظامی  مهم تر از همه چیز  تنظیم  افکار عمومی است  وحالا ترامپ افکار تمام مسلمانها را به نفع ایران ومحور مقاومت تنظیم کرد.

,

امام جمعه اردبیل گفت: یکی از حسنات بزرگ  این معامله این بود که پرده را از صورت بسیار کریه وزشت حکام عرب وحکام بسیاری از کشورهای  اسلامی کنار زد واثبات کرد که برای عزت مسلمانها یک راه بیشتر نمانده وآن خط مقاومت است.

,

آیت الله عاملی ابراز داشت: طبق معامله قرن فلسطینی ها دارای  دولتی خواهند بود که از همه جا واز همه طرف دست وپایش بسته است وحتی حق داشتن سلاح ندارد ثانیا فلسطینی ها باید اسرائیل را  به عنوان  دولت یهودی به رسمیت بشناسند ارهاب را با صراحت وبا تمام اشکالش ترک کنند واز هیچ موسسه تروریستی( نظر آنها حماس است) حمایت نکنند و در اردن نیز که یک منطقه استراتژیک است مثل جولان سوریه به اسرائیل  داده می شود.

,

وی افزود: هرچه شهرک در کناره باختری رود اردن ساخته شده همه به اسرائیل واگذار می شود  یعنی 30درصد  مساحت کناره باختری بطور رسمی به مالکیت  اسرائیل در  می آید بنابراین فلسطینی هاباید از این خواسته خود که می خواهند تمام اراضی اشغال شده از سال 1967 به آنها برگردانده شود چشم پوشی کنند از طرف دیگرفلسطینی هایی هم که به کشورهای دیگر پناهنده شده اند حق رجوع به فلسطین  ندارند وباید به وطن مادری را فراموش کنند.

,

آیت الله عاملی تصریح کرد: عربستان امارات مصر اردن بحرین وقطر همه از ترامپ تقدیر کردند وحتی سفرای بعضی از این کشورها در جلسه مشترک ترامپ ونتانیاهو در افتتاح معامله قرن شرکت کردند.

,

وی گفت: ترامپ از کشورهای عربی خواسته که فلسطینی ها را تحت فشار بگذارند که این معامله را  بپذیرند واز کشور مستقل فلسطین صرف نظر کنند در مقابل آمریکا در طول 10سال 50میلیارد دلار به فلسطینی ها می دهد یعنی به یک ملت رشوه  می دهد تا وطن خود را بفروشند.

,

خطیب جمعه اردبیل با بیان اینکه آمریکا تهدید کرده که اگر فلسطینی ها صفقه القرن را قبول نکنند قلع وقمع خواهند شد  یا در محاصره شدید اقتصادی قرار خواهند گرفت  ویا همه را به اردن که وطن بدیل است خواهد فرستاد عنوان کرد: نتانیاهو در روز اعلان صفقه القرن گفت این بزرگ ترین لحظه در عمر من است بلکه بالاتر از اعلام برپایی دولت اسرائیل  در سال 1948 است .

,

نتیجه این معامله جز تشدید خشونت نخواهد بود

, نتیجه این معامله جز تشدید خشونت نخواهد بود,

 وی تصریح کرد: طبق این معامله تمام امکانات سرزمین فلسطین در اختیار اسرائیل قرار می گیرد وبرای فلسطینی ها جز اکل وشرب وخواب وخدمت به اشغال گران مثل برده چیزی باقی نمی ماند.

,

وی افزود: نتیجه این ظلم بزرگ ترامپ به فلسطینی ها جز تشدید انتفاضه وخشونت  نخواهد بود وترامپ ونتانیاهو  محصولی  بنام امنیت وآرامش وتصرف اراضی بیشتر نخواهند داشت  وان غدا من الیوم قریب.

,

 وی با تاکید بر اینکه ملت فلسطین هیچوقت رشوه 50میلیارد دلاری را که ترامپ آن را از گاوهای چاق شیرده خلیج فارس  خواهد دوشید نخواهند پذیرفت خاطر نشان کرد: ملت فلسطین یک راه داردر وآن مقاومت  است وحق مقاومت حقی است که قوانین بین المللی آن را به رسمیت شناخته و 170کشور عضو سازمان ملل آن را امضاء کرده اند  در اینجا لازم است که گفته شود معامله قرن  را ترامپ درست نکرده نتانیاهو درست نکرده بلکه پادشاهان و آخوندهای درباری درست کرده اند.

,

خطیب جمعه اردبیل گفت:  این معامله  را آن مفتی وهابی درست کرده که می گوید طبق آیه قرآن راضی فلسطین مال اسرائیل است  وآیه "ادخلوا الارض القدسه التی کتب الله لکم" را می خواند .

,

وی ادامه داد: این معامله را پادشاهان عربی درست کرده اند که برای حفظ ریاست خود به ترامپ چراغ سبز دادند ترامپ  دو روز پیش اظهار داشت در خصوص معامله قرن با پادشاهان وپرزیندنت های عربی مشورت کرده ام همه تأیید کرده اند وهمه موافقند .

,

امام جمعه اردبیل گفت: ترامپ می گوید  در اوایل ریاست جمهوری خودم در کشور عربستان با 55 حاکم کشور اسلامی دیدار کردم همه آنها در خصوص فلسطین  با من تفاهم داشتند در طول تاریخ هیچ کس مثل خاندان آل سعود به آرمان فلسطین  ضربه نزده است . اولین کسی که فلسطین را به یهود فروخت عبدالعزیز ال سعود جد سعودی ها در کنفرانس عقیر در سال 1922 میلادی بود عین نصّ او چنین است .

,

وی ادامه داد: انا السطان عبدالعزیز بن عبدالرحمن ال افصیل  ال سعود اقر واعترف الف مره لسیربرسی کوکس مندوب  بریتانیا العظمی لامانع عندی من اعطاء فلسطین لمساکین الیهود او غیر هم کما تراه بریتانیا التی الا اخرج عن رإیها حتی تصیح الساعه!

,

وی افزود: یعنی من به عنوان سلطان عبدالعزیز بن عبدالرحمن ال فصیل ال سعود  خطاب  به آقای برس کوکس نماینده بریتانیای کبیر هزار بار اقرار واعتراف می کنم که درنظر من مانعی نیست که فلسطین به ساکنین یهودی  یا غیر آنها داده شود یریتانیای کبیر درباره فلسطین هرچه تصمیم بگیرد برای من مورد قبول است ومن تا روز قیامت از نظر بریتانیا درباره فلسطین خارج نخواهم شد.

,

 نماینده ی ولی فقیه در استان با بیان اینکه ما اعتقاد داریم که معامله قرن به سرانجام نخواهد رسید اذعان داشت: ترکیه ایران عراق مالزی یمن  لیبی فلسطین  تونس مغرب عربی وکل مسلمانها با آن مخالفت کرده اند رئیس جمهور تونس که 100 روز است به کاخ ریاست  جمهوری وارد شده گفت  فلسطین کالا یا بستان نیست که روی آن معامله شود.

,

وی ادامه داد:  آمریکا اگر برای منطقه صلح وآرامش می خواهد معضل فلسطین را با رأی حل کند مخصوصاً که شعار دموکراسی  وآزادی آنها گوش فلک را کرده است از همین جا معلوم می شود که آنها دموکراسی  را برای دموکراسی نمی خواهند بلکه برای منافع نامشروع خود می خواهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه