اخبار داغ

ردپای هالیوود؛

کرونا، بیماری تنفسی یا حمله بیولوژیک؟/ خبرسازی چینی‌ها در تبریز

کرونا، بیماری تنفسی یا حمله بیولوژیک؟/ خبرسازی چینی‌ها در تبریز
تاکنون ابتلای بیش از 1300نفر به ویروس کرونا تایید شده و به غیر از چین مواردی دیگری از ابتلا به این بیماری در تایلند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، استرالیا و آمریکا هم مشاهده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، ویروس تازه‌ای در منطقه‌ای از چین شیوع پیدا کرده که تاکنون جان دهها نفر را گرفته است. مقامات چین از مردم این کشور خواسته‌اند به شهر ووهان، محل انتشار این ویروس، سفر نکنند و به ساکنان شهر هم توصیه کرده‌اند در شهر بمانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

تاکنون ابتلای بیش از 1300 نفر به این ویروس تایید شده است. به غیر از چین مواردی دیگری از ابتلا به این بیماری در تایلند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، استرالیا و آمریکا هم مشاهده شده است.

,

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت در حال بررسی این موضوع هستند که آیا بیماری جدید تهدیدی در سطح جهانی است و آیا سرعت و سهولت گسترش این بیماری در حدی است که اعلام وضعیت اضطراری و محدودیت سفرهای بین‌المللی را موجه جلوه دهد یا نه.

,

در نتیجه سازمان بهداشت جهانی با توجه به شیوع گسترده این ویروس در سطح جهان، وضعیت فوق‌العاده پزشکی اعلام کرد. مسئولان وزارت بهداشت اعلام کرده اند موردی از ابتلا به این ویروس در کشور مشاهده نشده است. اخیرا  2 تن از اتباع چینی در سفر به تبریز دچار تب و سرفه بودند که با مراجعه به یکی از مراکز درمانی تبریز به سرعت بستری و تحت قرنطینه قرار گرفتند.

,

صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز دراین باره گفت: این 2 زن چینی از مرز آستارا و از سمت جمهوری آذربایجان وارد تبریز شده و یک شب را در یکی از هتل‌های تبریز سپری کرده‌اند. روز بعد با افزایش تب و سرفه‌های شدید به یکی از مراکز پزشکی تبریز مراجعه کردند و به سرعت تحت درمان و تحقیق قرار گرفته‌اند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز یادآور شد: آزمایشات اولیه نشان میدهد این 2 نفر مبتلا به آنفولانزا نوع B هستند و ابتلای آنان به ویروس کرونا قطعیت ندارد. در همین حال جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به همه استانداران و فرمانداران کشور دستور آماده باش داد تا تمامی مرزها و مبادی و.رودی اتباع خارجی به خصوص چینی کنترل شود.

,

اقدام عجیب وزارت خارجه در برگزاری یک جشنواره

, اقدام عجیب وزارت خارجه در برگزاری یک جشنواره,

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با انتقاد از رفتار وزارت امورخارجه در برخورد با خطر ویروس کرونا اعلام کرد: در کل دنیا در مورد سفر به چین محدودیت‌هایی اعمال می‌شود.

,

ولی در ایران در این گیرو دار جشنواره گردشگری چینی در چند استان برگزار می‌شود این کار غلطی است، وزاری وزارت خارجه و گردشگری در برگزاری این جشنواره تجدیدنظر کنند.

,

اما فرضیه‌های مختلفی درباره انتشار این نوع ویروس در چین مطرح می‌شود؛ از انتشار آن توسط یک آزمایشگاه تا احتمال حمله بیلوژیک آمریکا.

,

ویلبور راس وزیر بازرگانی آمریکا در گفت‌وگوی تلویزیونی به نقش ایالات متحده در شیوع بیماری کرونا در چین اشاره کرد.

,

به دنبال گسترش ویروس کشنده کرونا در چین، «ویلبور راس»، وزیر بازرگانی آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز به نقش ایالات متحده در شیوع این بیماری در چین اذعان کرد و گفت که شیوع کرونا در چین می‌تواند بازگشت مشاغل به ایالات متحده را تسهیل کند، این در حالی که تاکنون بیش از هفت هزار و ۷۰۰ نفر در چین به این ویروس مبتلا شده‌اند و فراگیر شدن آن به مرگ ۱۷۰ نفر انجامیده است.

,

نکته جالب اینکه در سال ۲۰۱۱ فیلمی با عنوان "شیوع" اکران شد. این فیلم درباره انتشار ویروسی بوده که منشا آن خفاش است و علائمی شبیه سرماخوردگی و تشنج دارد. محل شیوع این ویروس نیز هنگ‌کنگ معرفی می‌شود و باعث مرگ میلیون‌ها نفر می‌شود.

,

نکته قابل توجه این فیلم تشابه بسیار زیاد این ویروس با "ویروس کرونا" است‌ که مورد تعجب بسیاری از افراد قرار گرفته است!
 

,
,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه