اخبار داغ

استاندار قم مطرح کرد؛

افتتاح ۲۵۲ پروژه به مناسبت ایام‌الله دهه فجر در قم/ افزایش 20درصدی صادرات در ده ماه ابتدایی

افتتاح ۲۵۲ پروژه به مناسبت ایام‌الله دهه فجر در قم/ افزایش 20درصدی صادرات در ده ماه ابتدایی
استاندار قم با اشاره به افزایش 20درصدی صادرات در ده ماه ابتدایی سال جاری، گفت: ۲۵۲ پروژه با اشتغال‌زایی ۲ هزار نفر با اعتباری بالغ‌بر پنج هزار و 759 میلیارد ریال به مناسبت ایام‌الله دهه فجر در قم افتتاح می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  بهرام سرمست استاندار قم پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود به مناسبت دهه فجر که در استانداری برگزار شد  با اشاره به اینکه استاندرای به عنوان نماینده دولت و وظیفه ای که به لحاظ ذاتی دارد، گفت: هماهنگی، نظارت و  اعمال حاکمیت در خصوص تشکیلات اجرایی و  تعامل برعهده استانداری است.

وی اضافه کرد: تامین امنیت، سلامت و مشکلات معیشتی و رفاه مردمی ، حقوق شهروندی و به نوعی اعمال حاکمتی که بتواند در ارتباط با مردم این اهداف تامین شود هم برعهده استانداری است.

استاندار قم با اشاره به معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری، افزود: این معاونت با توجه به شرح وظایف خود بخش مهمی از مسائل امنیت و آرامش در استان را بر عهده دارد.

وی عنوان کرد: مسئله انتخابات یکی از رویدادهای مهم است که توسط این معاونت برگزار می شود و امسال هم انتخابات مجلس و میان دوره ای خبرگان رهبری در دوم اسفند برگزار خواهدشد.

وی با اشاره به اینکه تدابیر اندیشیده شده برای بر اساس قانون است، خاطرنشان کرد: در این خصوص ستاد انتخابات به موقع تشکیل شد و انشالله انتخاباتی بدون حاشیه امنیتی و بی طرفی برگزار خواهد و بتوانیم از حقوق ها در انتخابات دفاع کنیم و پاسخگو باشیم .

وی تاکید کرد: مواردی که می توانست در استان به بحران امنیتی تبدیل شود به نوعی مدیریت شده که با تعامل به تامین آرامش رسیده است و تاکنون مسائلی که در استان های دیگر وجود داشته است در این استان وجود نداشته است.

وی ادامه داد: بحران هایی مانند سیل سال گذشته به نوعی با هماهنگی دستگاه ها و کمک مردم و خبرنگاران مدیریت شد که اتفاقی رخ نداد.

وی افزود: نواقصی وجود داشت که تلاش شد تا به مشکل در شهر تبدیل نشود چرا که مشکل در هر حوزه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... می تواند تبدیل به مسائل امنیتی شود که با ورود به موقع و پاسخگویی این مشکلات پیش نیامد.

وی ادامه داد: به دلیل جایگاه قم برخی مسائل و اتفاقات که می تواندبه بحران و مسائل امنیتی تبدیل شود پیش بینی و پیشگیری می شود و برای فضای آینده استان هم باید آینده نگری داشته باشیم تا مسائل در فضای امن دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی می تواند ظرفیت امنیتی پیدا کند، گفت: متاسفانه برخلاف نام و تراز قم آسیب های اجتماعی وجود دارد و از ابتدا حضورم در قم تاکید کرده ام که دغدغه های مقام معظم رهبری را در دستور کار خود قرار بدهند.

وی ادامه داد: در این زمینه تاکید شده است که در مرحله اول این آسیب های اجتماعی کنترل شود و در مرحله بعد هم برای کاهش آن برنامه ریزی صورت بگیرد.

15فراخوان در اغتشاشات اخیر با مدیریت خنثی شد
وی با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور، گفت: 15 فراخوانی در چند مرحله در قم برای اعتراض انجام شد که با مدیریت و شناسایی به موقع هیچ اتفاقی در قم رخ نداد.
وی ادامه داد:  آسایش و آرامش برای مردم به ارمغان آمد بدون خسارت برای اموال عمومی و فردی که می توانست از سوی معترضین رخ دهد.
وی با اشاره به حوزه اقتصادی گفت: در این حوزه بر اساس برنامه محوری پیش می رویم و کار عملیاتی و میدانی را در این حوزه در دستور کار قرار داده ایم  

فعالان اقتصادی افسران جنگ اقتصادی هستند
وی تصریح کرد: فعالان اقتصادی به تعبیری در جنگ اقتصادی افسران ارشد هستند و هرچه در این زمینه کار و تلاش شود تولید کشور رونق خواهد گرفت.
وی بیان داشت: در این زمینه سعی شده است اشتغال موجود حفظ شود و در مرحله بعد واحدهای راکد شناسایی و به مدار تولید برگردند.

بازگشت 17 واحدراکدبه مدار تولید
وی با اشاره به بازگشت 17 واحد راکد از 50 واحد راکد شناسایی شده به مدار تولید، گفت: در خصوص نرخ بیکاری طبق آمارها نرخ بیکاری استان قم به 10.2 رسیده است و بیمه بیکاری استان قم از 3075 نفر به 2450 هزار نفر رسیده است.
وی در ادامه به بحث سرمایه گذاری در استان اشاره کرد و گفت: در این زمینه هدف گذاری هایی صورت گرفته است. در این زمینه 445 واحد صنعتی بصورت ایجادی، توسعه ای و یا افزایش ظرفیت در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: در ده ماه سال جاری 172 واحد صنعتی با اشتغال زایی 3328 نفر راه اندازی و توسعه داده شده است و در این مسئله از طرح های افزایش ظرفیت استقبال می کنیم.

افزایش 20درصدی صادرات در ده ماه ابتدایی سال
وی با اشاره به افزایش 20 درصدی صادرات استان در ده ماه ابتدای سال جاری، گفت:  سهم تسهیلات پرداختی در قالب ستاد رونق تولید شاخص مهمی است که در این زمینه آمار موجود نشانگر رشد است.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه معاونت عمرانی هم از ابتدا تاکید بر این بود تا پروژه های نیمه تمام و بلاتکلیف که در استان بسیار است تعیین تکلیف شوند و پروژه های فعال استان هم مشخص شود.
وی افزود: از این معاونت خواسته شده است تا پروژه هایی که می تواند در سه مرحله تعیین شده تکمیل و به بهره برداری برسد مشخص و زمانبدی آن هم تعیین شود.

پروژه ها بدون مطالعه شروع نخواهد شد
وی خاطرنشان کرد: از شروع پروژه ای که بدون مطالعه است و مارا می تواند در مسیر اجرایی خود به چالش بکشد استقبال نمی کنیم و وارد فاز کلنک زنی نخواهیم شد و به دنبال این نیستیم که پروژه ها سیاسی و تبدیل به بحران امنیتی شود.
وی با اشاره به حوزه زائران استان، بیان داشت: در این حوزه برای نوروز تاکید شده است ستاد نوروزی تشکیل شود. استان قم 19 مناسبت مهم دارد که شاید در برخی استان ها وجود نداشته باشد و همه این مناسبت ها نیازمند برنامه ریزی به موقع است.
وی در ادامه به مسائل فرهنگی در قم اشاره کرد و گفت: ما با یک نوع افراط و تفریط در بازتاب مشکلات و آسیب های اجتماعی  دچار شده ایم.

26 متولی فرهنگ استان فقط در زمان تقسیم بودجه حضور دارند
وی ادامه داد:  در استان 26 دستگاه متولی فرهنک هستند که در موقع تقسیم بودجه هم حضور دارند اما در موقع حساب کشی هر دستگاه سهم خود را به گردن نمی گیرد که این یک آفت است.
وی افزود:  باید هر کسی سهم و وظایف خود را مشخص کند.دستگاه ها باید براساس وظایف خود برنامه بدهند . ما در طول این یکسال به جد به دنبال مسائل فرهنگی بوده ایم.

فرودگاه یکی از پروژه های لازم استان است
وی در ادامه با اشاره به پروژه نیمه تمام فرودگاه قم، بیان داشت: یکی از پروژه های بلاتکلیف از منظر اجرا فرودگاه قم است و در این پروژه پیگیری حقوق افراد مورد تاکید بوده است.
وی عنوان داشت: این فرودگاه یکی از پروژه های لازم ونیاز استان قم است اما در فرایند اجرای این پروژه برخی ایرادات و نواقص وجود دارد که رفع نشده است باید این الزامات در زمان شروع رفع می شد.

افتتاح ۲۵۲ پروژه با اشتغال‌زایی ۲ هزار نفر به مناسبت دهه فجر در قم
وی در پایان از افتتاح 252 پروژه به مناسبت دهه فجر خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ‌بر پنج هزار و 759 میلیارد ریال با اشتغال زایی 2 هزار و 74 نفر در دستور کار است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  , پایگاه خبری تحلیلی قم فردا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا, ،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, 15فراخوان در اغتشاشات اخیر با مدیریت خنثی شد,
,
,
,
,
, فعالان اقتصادی افسران جنگ اقتصادی هستند,
,
,
,
, بازگشت 17 واحدراکدبه مدار تولید,
,
,
,
,
, افزایش 20درصدی صادرات در ده ماه ابتدایی سال,
,
,
,
,
, پروژه ها بدون مطالعه شروع نخواهد شد,
,
,
,
,
, 26 متولی فرهنگ استان فقط در زمان تقسیم بودجه حضور دارند,
,
,
,
, فرودگاه یکی از پروژه های لازم استان است,
,
,
,
, افتتاح ۲۵۲ پروژه با اشتغال‌زایی ۲ هزار نفر به مناسبت دهه فجر در قم,
,
,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه