اخبار داغ

استاندار مازندران اعلام کرد

افتتاح 866 پروژه دهه فجر در مازندران/جای خالی پروژه‌های پسماند و برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در لیست افتتاح!

افتتاح 866 پروژه دهه فجر در مازندران/جای خالی پروژه‌های پسماند و برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در لیست افتتاح!
استاندار مازندران گفت: طی ایام‌الله دهه مبارک فجر، 866 پروژه زیربنایی و عمرانی با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 954 میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، احمد حسین‌زادگان عصر امروز در نشست خبری که بمناسبت دهه مبارک فجر برگزار شد، به تشریح برنامه‌های این ایام پرداخت و همچنین در ادامه به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

وی با بیان اینکه در پروژه‌های امسال، اصل را بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام استان قرار دادیم؛ افزود: بر همین مبنا، تعداد پروژه‌های کلنگ زنی نیز به نسبت سال قبل کمتر بوده تا ضمن جلوگیری از افزوده شدن بر پروژه‌های نیمه تمام در استان، تمرکز بر روی پروژه‌های نیمه کاره بیشتر شود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: طی ایام‌الله دهه مبارک فجر، 866 پروژه زیربنایی و عمرانی با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 954 میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

این مسئول ادامه داد: 46 پروژه نیز با اعتباری بالغ بر 449 میلیارد تومان کلنگ‌زنی خواهد شد.

حسین‌زادگان بیان کرد: 72 طرح اشتغال‌زایی بخش تولید و صنعت نیز با اعتباری بالغ بر 843 میلیارد تومان موجب اشتغال‌زایی برای 870 نفر به صورت مستقیم شده است.

وی عنوان کرد: 794 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 111 میلیارد تومان نی زدر حین اجرا برای 5 هزار و 170 نفر ایجاد اشتغال کرده است.

استاندار مازندران متذکر شد: به لحاظ کمی، شهرستان ساری با 102 پروژه، آمل با 89 و بابل با 88 پروژه در رتبه‌های برتر در ایام‌الله دهه فجر قرار گرفتند.

این مسئول اضافه کرد: به لحاظ میزان اعتبار نیز بابلسر با 405 میلیارد تومان، ساری با 384 و آمل با 153 میلیارد تومان بیشترین اعتبارات را به خود نخصیص دادند.

حسین‌زادگان اعلام کرد: در میان دستگاه‌های اجرایی نیز شرکت توزیع برق با 121 پروژه قابل افتتاح در رتبه نخست و شرکت توزیع برق غرب استان با 96 و جهاد کشاورزی با 66 در رده‌های بعدی به لحاظ تعداد پروژه‌ها قرار گرفتند.

وی یادآور شد: به لحاظ اعتبار نیز صنعت‌ومعدن با اعتباری بالغ بر 416 میلیارد تومان برای پروژه‌های در دست افتتاح طی این ایام در رتبه نخست و میراث فرهنگی با 371 میلیارد و شرکت برق منطقه‌ای با 306 میلیارد تومان در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

گفتنی است از مجموع پروژه‌های دهه فجر امسال در مازندران، 40 پروژه با اعتباری بالغ بر 157 میلیارد تومان مربوط به طرح‌ها و پروژه‌های عمران شهری و 343 پروژه با اعتباری بالغ بر 249 میلیارد تومان مربوط به طرح‌ها و پروژه‌های روستایی افتتاح خواهد شد.

شایان ذکر است تعداد پروژه‌های امسال با تعداد 866 پروژه رشد 100 پله‌ای در مقایسه با تعداد 766 پروزه سال گذشته داشته است!

نکته قابل توجه در میان پروژه‌های قابل افتاح در دهه فجر امسال جای خالی پروژه‌های حوزه پسماند، حوزه‌های فرهنگی و بخش قرآنی و افتتاح پروژه‌های نیمه کاره چندین و چند ساله نظیر پروژه ورزشی ماهفروجک، تالار مرکزی ساری، رامسر و چالوس و ده‌ها نمونه دیگر بود.

بنا بر اظهارات حسین‌زادگان بنا است تا تعدادی از پروژه‌ها با حضور مقامات کشوری طی این ایام افتتاح شود که اخبار آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه