اخبار داغ

سالگرد آزادی دو شهرک شیعه نشین نبل و الزهرا؛

6 شهید سهم قم از آزادی دو شهرک شیعه نشین نبل و الزهر

6 شهید سهم قم از آزادی دو شهرک شیعه نشین نبل و الزهر
4سال پیش در چنین روزهایی، دو شهرک شیعه‌نشین «نبل» و «الزهرا» در استان «حلب» طی عملیات مشترک ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی، از محاصره تروریست‌ها خارج شده است در این عملیات 6 نیروی رزمنده قمی به فیض شهادت نائل آمدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از   قم فردا،در سال 2012، زمانی که تروریست‌ها بر مناطق وسیعی از شمال سوریه و استان حلب مسلط شدند، اهالی دو شهرک شیعه نشین نبل و الزهرا از همکاری با تروریست‌ها و پذیرش آنها سر باز زدند.

بهمن سال 94در چنین روزهایی، دو شهرک شیعه‌نشین «نبل» و «الزهرا» در استان «حلب» طی عملیات مشترک ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی، از محاصره تروریست‌ها خارج شده است. نبل و الزهرا به مدت حدود چهار سال در محاصره قرار داشت.

شهرک‌های نبل و الزهرا که در شمال شهر حلب و در 30 کیلومتری مرزهای ترکیه قرار دارد، 15 بهمن سال 94 در عملیات ارتش سوریه و مقاومت، از محاصره تروریست‌ها خارج شد.

تعدادی از نیروهای مقاومت اعزامی از قم  در این عملیات به شهادت رسیدند شهیدان سید سجاد روشنایی، علی اکبرعربی، حجت الاسلام محمد علی قلی زاه، محمد حسین سراجی، محمود هاشمی و سعید سامانلواز جمله این شهیدان هستند.

شهید مدافع حرم علی اکبر عربی

شهید عربی متولد تیر ماه سال 1355 است و سابقه فرماندهی گردان بیت المقدس لشکر 17 علی بن ابیطالب (ع) قم و همچنین فرماندهی پایگاه بسیج شهید زین الدین (ره) را در کارنامه دارد. شهید عربی در هنگام شهادت، جانشین فرماندهی گردان 3 امام حسین(ع) لشکر 17 بود. او مدت‌ها آرزو داشت تا به سوریه برود و به عنوان مدافع حرم اهل بیت(ع) بجنگد و حرفش این بود که اگر به مبارزه با این تکفیری‌ها در سوریه نشتابیم، باید با آن‌ها در داخل کشور بجنگیم. آنگونه که همسرش، مریم رضایی از خاطرات مشترکشان می‌گوید؛ علی اکبر همیشه دعا می‌کرد که شهید شود همسر شهید عربی به سختی‌ها عادت داشت و پدرش را در مقام آزاده و جانباز دفاع مقدس دیده بود شهید عربی در 15 دی ماه سال 1394 راهی سوریه شد و در سیزدهمین روز از بهمن ماه 94 و در جریان عملیات آزادسازی شهرهای شیعه نشین نبل و الزهراء در سوریه به شهادت رسید. از وی دودختر و یک پسر به یادگار مانده است.

شهید مدافع حرم سید سجاد روشنایی

شهید سید سجاد روشنایی، فرمانده گردان سوم امام حسین(ع) از لشگر 17 علی ابن ابی طالب(ع) استان قم بود که در عملیات آزادسازی نبل والزهرا در 13 بهمن 94 به شهادت رسید از وی دو دختر به یادگار مانده است
همسر شهید روشنای می گوید: روز کهسجاد  برای ماموریت به سوریه رفت زمان خداحافظی خواستم تا جلوی در بروم که سجادم گفت، نیا من با همکارانم هستم. من هم نرفتم اما از آیفون رفتنش را نگاه کردم، لحظه آخر مریم از پشت آیفون صدایش زد و سجاد شروع کرد به دست تکان دادن. وقتی همه مهمان‌ها رفتند مریم گفت:«مامان بابام دیگه هیچ وقت برنمیگرده، اون شهید میشه.» گفتم این حرف رو نزن اون فقط چند روز میره پیش حضرت رقیه‌(س)‌و برمیگرده اما مریم از حرفش کوتاه نمی‌آمد.

شهید مدافع حرم محمد حسین سراجی

شهید محمدحسین سراجی درجریان عملیات آزادسازی شهرک‌های نبل و الزهرا در نبرد با تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید. شهید سراجی 35 ساله و اهل خانواده‌ای گناوه‌ای و ساکن شهر مقدس قم بود  از وی دو فرزند پسر به یادگار مانده است.

شهید مدافع حرم محمد علی قلی زاده

شهید حجت الاسلام محمد علی قلی زاده در چهارمین روز از سومین ماه پائیز 1349 بدنیا آمد. مهرماه سال 1356 در یک مدرسه سیار عشایری در ایل ثبت نام کرد.شهید قلی زاده نیز در جوانی به طلبه شدن اظهار علاقه کرد. او وارد حوزه علمیه فرخ شهر شد و با علاقه و پشتکار مثال زدنی به تحصیل علوم دینی پرداخت. پایه شش دروس حوزوی را به پایان رساند و سپس برای ادامه تحصیل به شهر مقدس قم عزیمت کرد.

شهید محمدعلی قلی زاده در حال گذراندن پایه 10 دروس حوزوی در شهر مقدس قم بود که پیشنهاد خدمت در سپاه پاسداران را دریافت کرد. زمانی اندکی از ورودش به لشکر عملیاتی حضرت علی بن ابی طالب(ع) نگذشته بود که داوطلبانه خدمت در تیپ 3 مالک اشتر را برگزید و راهی شهر خمین شد. چندین سال به عنوان مربی و مسئول معاونت آموزش عقیدتی سیاسی در تیپ مالک اشتر درخشید. به لحاض شایستگی‌هایی فراوان در سمت مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام رضا(ع) به مدت چهار سال حضور داشت و در آبان سال94  به عنوان مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در یگان امنیت سپاه علی بن ابیطالب(ع) معرفی شد. در اول دی ماه سال 94 با گروهی از تکاوران زبده برای دفاع از حرم راهی سوریه شد که در عملیات آزادسازی شهرهای نبل والزهرا به شهادت رسید.

شهید مدافع حرم سعید سامانلو

شهید سعید سامانلو دی ماه 1360 در قم به دنیا آمد این شهید همان شهید معروف شبکه های مجازی است که فیلم فرزند کوچکش درحالیکه با ماکت پدر مواجه می شود و به گمان اینکه پدرش بازگشته به سوی ماکت می دود تا وی را در آغوش بگیرد صدها هزار بازدید داشته است.

شهید سامانلو  در زمستان سال 94 در عملیان آزاد سازی منطقه شیعه نشین نبل الزهرا به شهادت رسید. از شهید سامانلو دو پسر یادگار به جای مانده است.

شهید مدافع حرم محمود هاشمی

شهید هاشمی متولد17 بهمن ماه 1350بود شهید محمود هاشمی از رزمندگان دفاع مقدس بود که بهمن سال 94 در دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها در عملیات آزادسازی شهر های شیعه نشین نوبل و الزهرا به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

همسر شهید هاشمی نقل می کند: محمود همیشه از خاطرات جنگ به گونه‌ای برای ما تعریف می‌کردند که ما مشتاق بیشتر شنیدن می‌شدیم. ایشان بیشتر اتفاقات خنده‌دار و شاد را برای بچه‌ها تعریف می‌کردند، برای همین این خاطرات برای بچه‌ها ناراحت‌کننده و خسته‌کننده نبود و مشتاقانه پای حرف‌ها و خاطرات پدر می‌نشستند.

یکی از خاطرات جالبی که آقامحمود همواره برای ما تعریف می‌کردند این بود که در زمان جنگ فرماندهان به خاطر اینکه سن و سال کمی داشت و ریز نقش بود به ایشان لقب «مینی‌رزمنده» داده بودند. هنوز هم خیلی‌ها محمود را با لقب همان دوران یعنی مینی‌رزمنده می‌شناسند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   , قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
, شهید مدافع حرم علی اکبر عربی,
,
,
,
, شهید مدافع حرم سید سجاد روشنایی,
,
,
,
,
, شهید مدافع حرم محمد حسین سراجی,
,
,
,
, شهید مدافع حرم محمد علی قلی زاده,
,
,
,
,
,
, شهید مدافع حرم سعید سامانلو,
,
,
,
,
,
, شهید مدافع حرم محمود هاشمی,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه