اخبار داغ

مدیرکل امور قرآن و حدیث جامعه المصطفی:

اصلی ترین هدف جشنواره قرآنی المصطفی معرفی آموزه‌های حیاتی قرآن است

اصلی ترین هدف جشنواره قرآنی المصطفی معرفی آموزه‌های حیاتی قرآن است
مدیرکل امور قرآن و حدیث جامعه المصطفی گفت: اصلی‌ترین هدف جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی معرفی آموزه‌های حیاتی قران است که در این 25 دوره این مهم محقق شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از قم فردا حجت‌الاسلام محمدحسین رفیعی بعدازظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات جامعه المصطفی برگزار شد، با اشاره به برگزاری مرحله نهایی "بیست و پنجمین جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی" اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین رویدادهای قرانی که درواقع عصاره همه حوزه‌های آموزشی می‌باشد، جشنواره قران حدیث جامعه المصطفی است.

وی بابیان این‌که اساسی‌ترین هدف جشنواره معرفی آموزه‌های حیاتی قران کریم است، بیان داشت: در کنار این موضوع شناسایی استعدادهای موجود نیز با جدیت در این جشنواره دنبال می‌شود.

رفیعی به وجه تمایز جشنواره امسال در مقایسه با سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: یکی از امتیازها جشنواره قرانی و حدیثی تنوع رشته‌ها است که با استقبال خوبی نیز روبرو شده است.

وی ادامه داد: ویژگی دوم جشنواره‌ها این است که تمام ارکان المصطفی شامل طلبه‌ها، کارمندان و اساتید المصطفی به همراه خانواده در این جشنواره شرکت کرده‌اند که حائز اهمیت است.

رئیس ستاد برگزاری بیست و پنجمین جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی افزود: امسال در 14 رشته‌ای قرآنی و 8 رشته حدیثی شرکت‌کنندگان در حال رقابت هستند که شامل همه افراد با سطوح

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا , قم فردا ,
,
,
,
,
,
,
,
,

مختلف می‌شود.

وی ارتقا کار شرکت‌کنندگان را مهم برشمرد و ابراز داشت: جشنواره برای ما هدف نیست بلکه مقدمه‌ای برای ارتقای کار و شناسایی استعدادهای درخشان است.

رفیعی به حضور شرکت‌کنندگان از کشورهای مختلف در این مسابقات اشاره کرد و افزود: از 72 کشور درمجموع رشته‌ها شرکت‌کننده داشتیم که نسبت به سال‌های گذشته استقبال خوبی شده است.

وی ادامه داد: به‌طورکلی 3 هزار و 920 نفر رشته در جشنواره شرکت کرده‌اند که شرکت این تعداد قابل پیش‌بینی نیز بود.

رفیعی افزود: در بخش خارج از کشور نیز این جشنواره در 3 کشور برگزارشده است که بحمدالله در این کشورها نیز استقبال خوبی به‌عمل‌آمده است.

وی بابیان این‌که فردا نیز از ساعت 8 صبح تا ساعت 8 شب مرحله شفاهی برگزار خواهد شد، بیان داشت: در خصوص سطح مسابقات باید داورها نظرات خودشان را بدهند اما درزمینهٔ رشته‌های کتبی شاهد تنزل بوده‌ایم.

رئیس ستاد برگزاری بیست و پنجمین جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی تأکید کرد: اختتامیه این جشنواره 14 بهمن بعد از نماز مغرب در سالن قدس موسسه عالی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

که در این مراسم از سخنان آیت‌الله مصباح بهره‌مند خواهیم شد.

وی ادامه داد: تکریم و تجلیل از آیت‌الله مصباح و معرفی آثار ایشان در حوزه بین‌الملل به طلاب جامعه المصطفی از دیگر برنامه‌های مراسم اختتامیه خواهد بود.

انتهای پیام/

,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه