اخبار داغ

شهردار فریدونکنار اعلام کرد

انتقال 2 هزار تن زباله از فریدونکنار به خارج از استان مازندران/دست‌های پشت پرده برای جدایی خزرشهر از حریم فریدونکنار

انتقال 2 هزار تن زباله از فریدونکنار به خارج از استان مازندران/دست‌های پشت پرده برای جدایی خزرشهر از حریم فریدونکنار
شهردار فریدونکنار گفت: جمع‌آوری و انتقال حدود 2 هزار تن زباله از محل دپوی زباله شهری به خارج از شهر و استان مازندران انجام شده و به دنبال انعقاد قرارداد برای انتقال ۱۰ هزار تن زباله دیگر هستیم تا فضای مناسبی در میدان زباله ایجاد شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، محمدعلی آزادی عصر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۶ ماه از مسئولیت بنده در شهرداری فریدونکنار می‌گذرد و رسانه‌ها می‌توانند در اطلاع‌رسانی عملکرد مسئولان نقش مهمی داشته باشند.
 
انجام پروژه‌های مختلف عمرانی برای ایجاد تحول
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه عمرانی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های زیادی در زمینه عمرانی صورت گرفته که در این بخش می‌توان به زیرسازی و آسفالت ۱۴ هزار و ۲۰۰ مترمربع و پیاده روسازی ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر که بر اساس استانداردهای مناسب‌سازی و همسطح‌سازی صورت گرفت و از کارهای بزرگ بوده اشاره کرد.

شهردار فریدونکنار تصریح کرد: اجرای دو هزار و ۸۰۰ مترطول آبرو وسط، احداث ۲۰۰ متر طول دیواره حفاظتی کچپ‌رود، احداث ۵۰۰ متر طول جوی آب، اجرای ۲۴ هزار و ۶۰۰ مترمربع آسفالت و روکش آسفالت، دیوارکشی زمین‌های سطح شهر به میزان ۵۰۰ مترمربع، تسطیح و مخلوط‌ریزی به میزان ۱۶ هزار متر مربع و لایروبی رودخانه‌های سطح شهر به میزان سه هزار مترمربع از جمله اقدامات در حوزه عمرانی بوده است.

این مسئول افزود: زیرسازی و آسفالت هفت هزار و ۳۰۰ مترمربع در خیابان بهشتی، زیرسازی چهار و ۵۰۰ مترمربع از خیابان ۱۶ متری راهنمایی و رانندگی، احداث ۷۰۰ مترمربع جوی آب واقع در شهرک گلها، لوله‌گذاری ۶۰۰ مترمربع در خیابان بهشتی، روکش آسفالت خیابان نامجو به میزان ۱۱ هزار مترمربع از اقدامات دیگر در بخش عمرانی بوده است.

جمع‌آوری و انتقال دو هزار تن زباله از فریدونکنار به خارج از استان
آزادی با بیان فعالیت‌های خدمات شهری گفت: اقدامی که برای نخستین بار در چند دهه اخیر انجام شد، جمع‌آوری و انتقال حدود دو هزار تن زباله از محل دپوی زباله شهری به خارج از شهر و استان انجام شده و به دنبال انعقاد قرارداد برای انتقال ۱۰ هزار تن زباله دیگر هستیم تا فضای مناسبی در میدان زباله ایجاد شود.

شهردار فریدونکنار با اشاره به اینکه بسیاری از خدمات شهرداری به چشم دیده نمی‌شود و کارکنان بسیاری در حال انجام فعالیت هستند یادآور شد: نظافت خیابان‌ها در نیمه‌های شب و جمع‌آوری روزانه حدود ۳۰ تن زباله بخشی از فعالیت‌های کارکنان شهرداری است که انجام می‌گیرد.

آزادی با بیان فعالیت‌های واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی گفت: در ۶ ماه گذشته تاکنون بیش از ۲۵۰ عملیات امدادی انجام شده که ۷۶ مورد اطفا حریق اماکن مسکونی و غیرمسکونی، ۵۷ مورد عملیات امداد و نجات و ۸ مورد تصادفات خودرو و سوانح رانندگی بخشی از این فعالیت‌ها است.

افزایش ۳۰۰ میلیونی درآمد شهرداری از عوارض نوسازی
وی اظهار کرد: در سال گذشته شهرداری فریدونکنار از بابت عوارض نوسازی شهری مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان درآمد داشته اما از ابتدای سال ۹۸ تا تاریخ ۱۵ دی ماه این مبلغ به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

شهردار فریدونکنار با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و روابط عمومی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم باشکوه چله شو، برگزاری مراسم شهادت سردار سلیمانی، حدود ۲۰۰ میلیون تومان کمک‌های فرهنگی و ورزشی به مسابقات ورزشی و مراسم‌های فرهنگی و تجلیل از خبرنگاران از جمله فعالیت‌های این واحد بوده است.

این مسئول عنوان داشت: جشنواره دیار علویان از جمله فعالیت‌های بسیار خوب فرهنگی بوده که با همکاری سپاه شهرستان در تابستان توسط گروه فرهنگی کوثر در پارک لاله برگزار شد و مورد توجه بسیاری از شهروندان و مسافران قرار گرفت.

آزادی تصریح کرد: بر اساس قانون، نیم درصد از حساب شهرداری به صورت مستمر به حساب کتابخانه واریز می‌شود.

وی یادآور شد: نصب تلویزیون شهری از کارهایی بوده که تمامی هزینه آن به عهده بخش خصوصی است و پس از چند سال بهره‌برداری، مالکیت آن به شهرداری واگذار می‌شود.

شهردار فریدونکنار افزود: بازار موسوی و پاساژ قائم از جمله طرح‌هایی است که بر اساس مصوبه شورای اسلامی باید پیاده‌رو سازی آن انجام شود که با همکاری بازاریان به‌دنبال طراحی دکور و کف‌سازی آن هستیم.

طرح پیاده‌راه ساحلی در انتظار انتخاب پیمانکار
آزادی گفت: طراحی میدان‌گاهی بندر انجام شده و برای اجرا به سازمان بنادر تحویل داده‌ایم که باید پیمانکار انتخاب و شروع به‌کار شود.

وی با بیان اینکه یکی از خواسته‌های اصلی مردم و اصحاب رسانه پیاده راه سبز ساحلی بوده اظهار کرد: طرح پیاده‌راه ساحلی تصویب شد و به امضای نهایی استاندار در کارگروه زیربنایی استانداری رسید و به مناقصه گذاشته شد که پس از انتخاب پیمانکار در مرحله نخست ۵۰۰ متر آن اجرا و نهایی می‌شود.

شهردار فریدونکنار خاطرنشان کرد: از بدو حضور در مسئولیت شهرداری به‌دنبال اجرایی شدن طرح‌های نیمه کاره بودم که طرح تفصیلی از جمله این موضوعات بوده که کارهای نهایی آن درحال انجام است.

آزادی تصریح کرد: برای منطقه سکونت‌گاه غیر رسمی حسن‌آباد طرحی تهیه شده که با پیگیری‌های صورت گرفته کمیته فنی آن در هفته آینده تشکیل می‌شود و پس از تایید به استان ارجاع داده می‌شود که امیدواریم تا پایان سال این موضوع در کمیته فنی استان به تصویب رسیده و مردم این منطقه از خدمات شهری بهره‌مند شود.

وی بر لزوم مشارکت همگانی برای اجرای پروزه‌ها تاکید کرد و یادآور شد: همکاری و همراهی خوبی توسط مردم با شهرداری انجام شده که انتظار داریم با مشارکت بیشتر خدمات بهتر به مردم ارائه شود.

شهردار فریدونکنار عنوان کرد: محله اسدی از محلاتی است که با توجه به ساخت و سازهای نامناسب دچار مشکلاتی شده که آب‌گرفتگی سطحی از مشکلاتی اصلی این منطقه است و درحال مذاکره با یک فرد هستیم که آب‌های سطحی را از زمین خالی که وجود دارد خارج کنیم.

آزادی ادامه داد: نشست‌های اولیه با طراح پل میلاد صورت گرفت تا در جذب توریست موثر باشد و تا پایان سال آینده تمام تابلوهای سطح شهر نصب می‌شود.

مسئولان از شهرداری انتظار نا به جا نداشته باشند
وی گفت: بودجه‌هایی که از مردم گرفته می‌شود باید در حوزه‌های عمران و خدمات شهری شهر هزینه شود و اینکه دستگاه‌ها و برخی افراد انتظار دارند که مشکلات ورزشی، فرهنگی و مسائل دیگر توسط شهرداری برطرف شود انتظار نا به جایی است.

شهردار فریدونکنار اظهار کرد: تقویت زیرساخت‌های ورزشی را اداره ورزش و جوانان باید انجام دهد و اعتقاد بنده این است که به هیات‌های ورزشی کمک شود اما مصوبه شورای شهر اجازه این کار را به ما نمی‌دهد.

پاسخ شفاف به حاشیه‌ها!
آزادی با اشاره به برخی از حواشی به وجود آمده درخصوص جذب فرزند و داماد برادر خود در شهرداری خاطرنشان کرد: قبل از اینکه مسئولیت شهرداری را به عهده بگیرم فرزند بنده بر اساس قانون و سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران جذب شهرداری شد که ابتدا در قالب نیروی شرکتی جذب شد که این امر خلاف قانون بود و در دوره سرپرستی جعفری فضای سبز از بخش خصوصی در اختیار شهرداری قرار گرفت که به ۱۰ نفر از نیروهای فضای سبز از جمله فرزند بنده قول داده می‌شود که به کار اداری مشغول شوند که پس از حضور ما در مسئولیت شهرداری این قول مسئولان قبلی عملی شد و تمام آن ۱۰ نفر در داخل شهرداری به‌کارگیری شدند.

وی با بیان ضرورت داشتن مشاور در ارگان‌های مختلف گفت: داماد برادر بنده که دارای دو فوق لیسانس مدیریت پروژه و عمران است در یک شرکت مشاوره‌ای مشغول به فعالیت بوده که به دلیل تخصص او در مدیریت پروژه و آنالیز هزینه‌ها، به‌صورت پاره وقت در شهرداری فریدونکنار مشغول به کار شدند.

شهردار فریدونکنار تصریح کرد: اتهام‌زنی و دروغ  از صفات ناپسندی است که متاسفانه در برخی از افراد وجود دارد و حتی برخی رسانه‌ها برای افراد حکم صادر می‌کنند که این امر دیگر مانند مطالبه‌گری و پرسش نیست و فقط بازی کردن با آبروی انسان‌ها است.

آزادی با بیان اینکه برخی از مسائل تخصصی است و جای آن در رسانه‌ها نیست یادآور شد: از اعضای شورای شهر و افراد دیگر انتظار می‌رود که اگر موضوع و تخلفی را مشاهده کردند از نزدیک به ما اطلاع داده یا در مراجع قضایی مطرح کنند نه اینکه بخواهند رسانه‌ای کرده و پس از قضاوت نا به جا بخواهیم پاسخگو باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دست‌هایی در کار است تا خزرشهر را که در حریم فریدونکنار قرار دارد از این شهر جدا کنند.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
, انجام پروژه‌های مختلف عمرانی برای ایجاد تحول,
,
,
,
,
,
,
, جمع‌آوری و انتقال دو هزار تن زباله از فریدونکنار به خارج از استان,
,
,
,
,
,
,
, افزایش ۳۰۰ میلیونی درآمد شهرداری از عوارض نوسازی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, طرح پیاده‌راه ساحلی در انتظار انتخاب پیمانکار,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, مسئولان از شهرداری انتظار نا به جا نداشته باشند,
,
,
,
,
, پاسخ شفاف به حاشیه‌ها!,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه