اخبار داغ

واکنش علمای اهل سنت هرمزگان به طرح معامله قرن؛

ترامپ و نتانیاهو آرزوی تصاحب بیت‌المقدس را به گور می‌برند/ معامله قرن در نطفه خفه می‌شود

ترامپ و نتانیاهو آرزوی تصاحب بیت‌المقدس را به گور می‌برند/ معامله قرن در نطفه خفه می‌شود
تعدادی از علما و بزرگان اهل سنت هرمزگان ضمن محکومیت طرح ننگین معامله قرن عنوان کردند: ترامپ و نتانیاهو آرزوی تصاحب بربیت المقدس را به گور خواهند برد،فلسطین و بیت المقدس متعلق به جهان اسلام و همه ی مسلمانان است و نخواهند گذاشت این طرح محقق شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز، تعدادی از علما و بزرگان اهل سنت هرمزگان ضمن محکومیت طرح ننگین معامله قرن عنوان کردند: ترامپ و نتانیاهو آرزوی تصاحب بربیت المقدس را به گور خواهند برد،فلسطین و بیت المقدس متعلق به جهان اسلام و همه ی مسلمانان است و نخواهند گذاشت این طرح محقق شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

شیخ علی ماهیگیر از خطبای جمعه اهل سنت شرق هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز در خصوص معامله قرن اظهارکرد: این طرح ننگین که از سوی دولت آمریکای جنایتکار ارائه شد برای کمک به رژیم غاصب صهیونیستی تنظیم شده و سودی برای فلسطین و فلسطینیان ندارد و آنها را بیش از پیش در فشار و ستم قرار می دهد.

,

وی در ادامه با تشریح بندهایی از این معاهده که هیچ طرف فلسطینی آن را قبول ندارد، عنوان کرد: بر اساس این طرح ننگین بخش‌های دیگری از فلسطین شامل نیمی از کرانهٔ باختری و بخشی از بیت‌المقدس شرقی که از نظر جامعهٔ جهانی به دولت فلسطین تعلق دارد، به دولت غاصب صهیونیستی واگذار می‌شود، در عوض آنها با تشکیل کشور مستقل فلسطینی در نیمهٔ دیگر کرانهٔ باختری و نوار غزه و چند محله از بیت‌المقدس شرقی موافقت می‌کنند.

,

نایب رئیس شورای روحانیت اهل سنت شهرستان سیریک گفت: جای سؤال اینجاست که دولت غاصب صهیونیستی این حق را از کجا آورده که بخواهد موافقت کند یا نکند، اصلا چه ربطی به آنها دارد، در ثانی بیت المقدس که قبله اول مسلمانان است نیز طبق این طرح به عنوان پایتخت فلسطین جدیدی که می خواهند و می گویند تشکیل می شود در نظر گرفته نشده و به حای آن شهر ابودیس به‌عنوان پایتخت فلسطین جدید مطرح شده است.

,

در معامله قرن حق بازگشت آوارگان و مهاجران فلسطینی نادیده گرفته شده است

, در معامله قرن حق بازگشت آوارگان و مهاجران فلسطینی نادیده گرفته شده است,

ماهیگیر با بیان اینکه طبق این طرح ننگین حق بازگشت آوارگان و مهاجران فلسطینی نادیده گرفته شده است، عنوان کرد: فلسطینیان باید از حق بازگشت به سرزمین خود که در طبق قطعنامهٔ ۱۹۴ شورای امنیت به رسمیت شناخت شده، صرف‌نظر نمایند این طرح صلح ننگینی است که هیچ حقی برای فلسطینیان قائل نیست و همه طرف های فلسطینی با آن مخالفت کرده اند.

,

وی با اشاره به اینکه در این طرح گروه های فلسطینی خلع سلاح می شوند،افزود: با این کارشان می خواهند فلسطینیان به راحتی هر چه تمام تر مورد ظلم و ستم صیونیست ها قرار بگیرند و توان دفاع نداشته باشند، در عوض دشمن شان که خاک شان را تصرف کرده و مردم را آواره ساخته اند، در مقابل دشمن خارجی از آنها دفاع می کند و هزینه این دفاع را هم می گیرد.

,

معامله قرن راه به جایی نمی برد و در نطفه خفه می شود

, معامله قرن راه به جایی نمی برد و در نطفه خفه می شود,

خطیب جمعه اهل سنت شرق هرمزگان تصریح کرد: این چه طرح مسخره ای است که ملتی و دولتی حق دفاع از خود در مقابل تهاجم خارجی را نداشته باشد.

,

ماهی گیر در پایان اظهار امیدواری کرد که با عنایت به جبهه مقاومت اسلامی و امت اسلام این معامله علنی دشمن صهیونیستی و آمریکا جنایتکار راه به جایی نبرده و در نطفه از بین برود.

,

ترامپ و نتانیاهو آرزوی تصاحب بر بیت المقدس را به گور خواهند برد

, ترامپ و نتانیاهو آرزوی تصاحب بر بیت المقدس را به گور خواهند برد,

شیخ مسعود راهبر، امام جمعه اهل سنت بندر چارک در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز ضمن محکومیت طرح ننگین معامله قرن اظهار کرد: اقدام بسیار خفت بار رئیس جمهور آمریکا و متحدانش در منطقه به عنوان طرح ننگین معامله قرن نشان از سیری ناپذیری خوی استکباری و تجاوزگری رژیم آمریکا و صهیونیست ها دارد.

,

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها همیشه در منطقه به دنبال آن بودند که قبله گاه اول مسلمین جهان را در اشغال خود قرار دهند، افزود: طرح مصون به معامله ننگین قرن دلیل بر ذلت و خفت ترامپ و سردمداران رژیم صهیونیستی است که راه به جایی نخواهند برد.

,

راهبر دلیل بیان چنین طرح ننگینی را همراهی برخی از سردمداران کشورهای اسلامی با آمریکایی‌های و صیونیست‌ها دانست و گفت: آزادی خواهان جهان می دانند که حق با فلسطینیان است.

,

اتحاد مسلمانان هر توطئه ای را خنثی می سازد

, اتحاد مسلمانان هر توطئه ای را خنثی می سازد,

امام جمعه اهل سنت بندر چارک بابیان اینکه اگر امروز مسلمانان اتحاد و انسجام شان بیش از پیش باشد یقیناً هیچ وقت اتفاقات ناگواری چنین صورت نخواهد گرفت، تصریح کرد: نتانیاهو و همه سردمداران رژیم صهیونیستی راه به جایی نخواهند برد همانطور که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)  فرمودند ۲۵ سال آینده را نخواهند دید.

,

وی با بیان اینکه ترامپ و نتانیاهو آرزوی تصاحب بر بیت المقدس را به گور خواهند برد، افزود: فلسطین و بیت المقدس متعلق به جهان اسلام و همه مسلمانان است و مسلمین جهان نخواهند گذاشت طرح ننگین ترامپ و نتانیاهو محقق شود.

,

امام جمعه اهل سنت بندر چارک طرح ننگین معامله قرن را بشدت محکوم کرد و گفت: از حکام و سردمداران برخی از کشورهای اسلامی می‌خواهیم که سر عقل بیایند و هوشیار باشند، اتحاد و انسجام را در بین امت اسلامی حفظ کنند، امنیت امروز ما به دست خودمان است آمریکایی ها نمی‌توانند برای ما دوستان خوبی باشند.

,

راهبرخاطرنشان کرد: زمانی که امت اسلامی ید واحده شوند می‌توانیم به زودی زود شاهد فتح بیت المقدس از دسته اشغالگران و صهیونیست جنایتکار باشیم.

,

گفتنی است،«معامله قرن» به طرح دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گفته می‌شود که برای ایجاد سازش دولت فلسطین و رژیم اشغالگر قدس تدوین شده و آن را طرح صلح می‌خوانند. بنا بر این طرح، رژیم اسرائیل، در ازای دریافت امتیازهایی فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت و همچنین الحاق بخش‌هایی از مناطق اشغال‌شده به خاک خود، با تشکیل دولت مستقل فلسطینی موافقت می‌کند اما نه پایتختی قدس را می‌پذیرد نه بازگشت میلیون‌ها آواره را.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه