اخبار داغ

رشد «100 برابری» زنجیره تولید فولاد از ابتدای انقلاب تاکنون

رشد «100 برابری» زنجیره تولید فولاد از ابتدای انقلاب تاکنون
وزیر صنعت، معدن و تجارت از رشد 100 برابری تولید فولاد در کشور از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاتا، رضا رحمانی در جلسه شورای معاونین این وزارتخانه با اشاره به جهش های انجام شده در بخش های مختلف کشور بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، گفت: در حوزه های مختلف صنعتی و معدنی کشور این پیشرفت ها کاملا اثرگذار و مثال زدنی هستند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: فقط در زنجیره تولید فولاد، تولید 2 هزار و 300 تنی در ابتدای انقلاب به بیش از 230 میلیون تن رسیده که مؤید رشد 100 برابری در این بخش است.

,

وی اضافه کرد: آمار افزایشی تولیدات در سایر اقلام از جمله مس، آلومینیوم و... کاملاً چشمگیر است.

,

رحمانی تصریح کرد: در تعداد شهرک ها، نواحی و واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری و همچنین در گام های برداشته شده برای خودکفایی کشور نیز شاهد تحولات عظیمی هستیم که به توسعه کشور طی این سالها انجامیده و ضرورت دارد این موارد به اطلاع دقیق مردم عزیز کشورمان برسد.

,

وی با مرور برخی شاخص های صنعتی، معدنی و تجاری کشور در 10 ماه گذشته، خاطر نشان کرد: خوشبختانه عموم تولیدات منتخب کالایی و حجم صادرات در این مدت کاملاً افزایشی بوده اند و همزمان با آرامش بازار آن هم در شرایط خاص امروز کشور، شاهدیم که در بخش صنعت نیز با رشد مواجه هستیم.

,

وزیر صنعت تاکید کرد: این دستاوردها حاصل خون پاک شهدا است و وظیفه ما این است با تمام توان ضمن حفظ این روند، بیش از پیش فرصت‌های موجود را تقویت و ظرفیت‌های بالقوه را فعال کنیم.

,

وی گفت: باید همزمان با ایام الله دهه فجر، مدیران وزارت صنعت در تمام استان ها حضور پیدا کنند و ضمن بهره برداری از واحدهای صنعتی آماده افتتاح، در جلسات مختلف با فعالان اقتصادی مسائل و مشکلات را از نزدیک رصد و برای رفع موانع اقدامات مقتضی را نیز در دستور کار قرار دهند.

,

وی افزود: حضور در استان ها و بررسی دقیق مسائل، تاکنون نتایج ثمر بخشی داشته و کمک موثری در تقویت روحیه فعالان اقتصادی و حتی مدیران استانی بوده است.

,

رحمانی اضافه کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت در سطح استانها قابل حل است و در این راستا ضرورت دارد از تمامی ظرفیت های قانونی موجود در چارچوب ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید، ستاد تنظیم بازار و شورای عالی معادن بهره برداری لازم انجام شود.

,

وی ادامه داد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دارای ظرفیت های قانونی بالایی است که باید جدی گرفته شود و با توجه به همراهی وزارت کشور و استانداران در سطح استان ها تا آنجا که امکان دارد مشکلات مرتبط به واحدهای صنعتی و معدنی رفع و رجوع شوند.

,

وزیر صنعت تصریح کرد: انتظار می رود جلسات ستاد تنظیم بازار در استانها نیز به طور مستمر برگزار شود و با توجه به اهمیت حفظ آرامش بازار در 3 ماه آینده که همزمان با ایام پایانی سال و حلول ماه مبارک رمضان است با نگاه ویژه ای شرایط تامین و توزیع انواع اقلام کالایی مورد توجه جدی قرار گیرد.

,

گفتنی است در این جلسه، جعفر سرقینی معاون پیشین معدنی و صنایع معدنی وزارت صمت تودیع و به جای وی، داریوش اسماعیلی در این سمت معرفی شد.

,

رحمانی در این راستا با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص تهیه نقشه راه معدن کشور، گفت: با توجه به تاکیدات رئیس جمهور محترم در خصوص توجه به توان و ظرفیت های بخش خصوصی، تفویض اختیارات و همچنین تسریع در انجام واگذاری‌ها با رعایت تمامی ضوابط قانونی، تصریح کرد: در تنظیم بازار صنایع معدنی گام های برداشته شده باید تکمیل شوند و افزایش تولیدات محصولات نهایی صنایع معدنی و صادرات آن جانشین خام‌فروشی در این بخش شود.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حوزه معادن توجه به ابعاد مختلف برنامه محوری انقلاب معدنی باید در اولویت قرار گیرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه