اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت مازندران اعلام کرد؛

راه‌اندازی مجدد واحد نئوپان نکاچوب و شرکت «پارس کرم» در میاندورود

راه‌اندازی مجدد واحد نئوپان نکاچوب و شرکت «پارس کرم» در میاندورود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از شروع به کار دوباره دو کارخانه بزرگ نکاچوب و پارس کرم در دهه فجر با حضور مسئولان کشوری خبر داد و گفت: کارخانه نئوپان نکاچوب بعد از سال‌ها دوباره راه اندازی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حسین‌علی قوانلو عصر امروز در مراسم افتتاحیه اتاق اصناف میاندورود، اظهار کرد: با اینکه مدت زمان زیادی از حضور این سازمان در میاندورود نمی‌گذرد اما خیلی زود پیگیر شدند و اتاق اصناف را شکل دادند.

وی با اشاره به سخنان شهید سردار سلیمانی که سه چیز باعث ساختن فرصت از بحران‌ها می‌شود، تصریح کرد: نترسید یعنی مسئولان نترسند، نترسید یعنی مردم نترسند و نترسانیم یعنی مردم را نترسانیم اگر انجام شود باعث می‌شود تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، خاطرنشان کرد: مردم نترسیدند از اینکه تحریم شدیم که باعث شد حجم مراودات ما نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد و نترسیدیم و نیازهای کشور را تامین کردیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه اصناف جزو بخش‌های مظلوم جامعه است، گفت: اگر صنعت استان با همه کمک‌هایی که می‌شود تنها 15 درصد تولید ناخالص داخلی استان را تشکیل می‌دهد اما اصناف بدون این کمک‌ها 15 درصد تولید ناخالص داخلی استان را تشکیل می‌دهد.

قوانلو با بیان اینکه حدود 160 هزار واحد صنفی در استان حداقل 320 هزار نفر شغل ایجاد کرده است، افزود: اصناف از ابتدا به مردم سپرده شد و امروز نظارت بر بازار نیز توسط آنها انجام می‌شود و تنها در شرایط خاص ما وارد می‌شویم.

وی از شروع به کار دوباره دو کارخانه بزرگ نکاچوب و پارس کرم در دهه فجر با حضور مسئولان کشوری خبر داد و خاطرنشان کرد: کارخانه نئوپان نکاچوب بعد از سال‌ها دوباره راه اندازی خواهد شد که بیش از 100 نفر دوباره مشغول به کار خواهند شد و همچنین بیش از 100 نفر دوباره در شرکت پارس کرم مشغول به کار می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

حجت الاسلام رضا محمدنسب امام جمعه میاندورود نیز با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر، درباره علت پیروزی انقلاب، بیان کرد: وحدت مردم، ایمان به باورهای دینی مردم و اطاعت از رهبری عامل پیروزی انقلاب بوده است.

محمدنسب تاکید کرد: در شرایط سخت اقتصادی که مردم با آن روبرو هستند انتظاری که از اصناف دارند انصاف است.

سعید طریقی رئیس اتاق اصناف میاندورود نیز در این مراسم با بیان اینکه تشکیل اتاق از سال گذشته آغاز شد و در سال جاری به اتمام رسید، اظهار کرد: در دنیا به ازای هر 105 نفر یک واحد صنفی داریم و در ایران به ازای هر 27 نفر اما در میاندورود به ازای هر 22 نفر یک واحد صنفی وجود دارد.

طریقی با اشاره به اینکه بیش از 30 درصد اشتغال استان را اصناف برعهده دارند و نیازمند نگاه ویژه است، افزود: در شرایط جنگ اقتصادی امروز اصناف سربازان جنگ اقتصادی هستند.

وی خاطرنشان کرد: اصناف و بازاریان در پیروزی انقلاب نقش بسزایی داشتند و در جنگ، حوادث مترقبه و غیرمترقبه حضور پررنگ داشتند اما مسئولانی که در راس هستند پای درد دل‌های آنها نمی‌نشینند.

طریقی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای ما به‌دلیل عدم توجه تعدیل نیرو داشتند، تصریح کرد: هزینه اشتغال بالا است اما جنگ اقتصادی بارش بر دوش بازاریان است.

وی با اشاره به تشکیل 10 اتحادیه در میاندورود، گفت: هر کدام از اتحادیه‌ها حدود 20 میلیون هزینه کردند و ریالی از جایی نگرفتند و حدود 200 میلیون برای تشکیل اتاق اصناف هزینه شد که ریالی از جایی نگرفتیم.

در پایان این مراسم احکام روسای اتحادیه‌ها و اعضای اتاق اصناف میاندورود به افراد منتخب اهدا شد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه