اخبار داغ

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد:

هزار میلیارد تومان برای نوسازی مدارس فرسوده یزد نیاز است/ مشارکت بیش از 2 هزار خیر مدرسه‌ساز در ساخت مدارس‌

هزار میلیارد تومان برای نوسازی مدارس فرسوده یزد نیاز است/ مشارکت بیش از 2 هزار خیر مدرسه‌ساز در ساخت مدارس‌
جواد ذاکر گفت: ۳۵ درصد مدارس دولتی استان یزد فرسوده هستند و نیاز به تخریب و بازسازی کامل دارند و هزار میلیارد تومان برای بازسازی این مدارس نیاز است تا ظرف مدت ۵ سال نسبت به بازسازی آنها اقدام شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، جواد ذاکر عصر امروز در نشست با خبرنگاران ضمن تبریک دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با بیان اینکه ۳۵ درصد مدارس دولتی استان یزد فرسوده هستند، گفت: هزار میلیارد تومان برای بازسازی این مدارس نیاز است تا ظرف مدت ۵ سال نسبت به بازسازی آنها اقدام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: استفاده از ظرفیت خیران از جمله برنامه‌های این اداره کل برای تامین اعتبار مورد نیاز در این زمینه است و انتظار این است که ۵۰ درصد هزینه‌های نوسازی توسط خیران و بقیه از منابع دولتی تامین شود. 

,

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد با اشاره به مشارکت بیش از 2 هزار خیر مدرسه‌ساز در ساخت مدارس‌ گفت: تکمیل پروژه‌های خیرساز با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور از برنامه‌های مهم سازمان نوسازی مدارس است و امسال ۳۳ پروژه خیری با ۳۱ هزار متر مربع زیربنا و ۴۰ میلیارد تومان اعتبار خیری در استان در حال انجام می‌باشد.

,

ذاکر با بیان اینکه سرانه مدارس استان یزد هشت متر مربع است، تاکید کرد: ۲۵ درصد مدارس استان در اختیار مدارس غیردولتی است.

,

وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال ۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به بهره برداری و افتتاح و ۶ پروژه جدید آموزشی نیز با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در سطح استان کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد، اظهار داشت: در سال جاری ۱۸ پروژه به بهره برداری رسیده است و ۱۲ پروژه دیگر نیز تا پایان سال تکمیل و آماده بهره برداری می شود.

,

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد در ادامه با اشاره به اینکه استاندارد سازی مدارس در دستور کار این نهاد قرار گرفته است، گفت: مدارس استان یزد در سال۹۸ با بخاری های نفتی خداحافظی کرده اند و برای این کار اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان هزینه شده است. قرار است ۱۱۵۹ کلاس درس که از این سیستم گرمایشی استفاده می‌کنند استانداردسازی شوند که برای این منظور به ۳۴میلیارد تومان اعتبار که در صورت تامین، طی ۲ سال اینده به این مهم دست خواهیم یافت.

,

ذاکر با بیان اینکه استان یزد در کشور از بالاترین سرانه فضای آموزشی برخوردار است تصریح کرد: لازم است برای حفظ این موقعیت با تامین اعتبار لازم، شرایط مطلوب سرانه آموزشی استان و دانش آموزان عزیز و کم نظیر یزدی بتوانند در فضاهای مناسب ، تحصیل علم نمایند.

,

وی در پایان از راه اندازی مجموعه آموزشی متشکل از سه مدرسه در یکی از محله های قدیمی شهر یزد خبر داد و گفت: این مدرسه به پاس رشادت های سپهبد سلیمانی به نام ایشان نام گذاری خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه