اخبار داغ

نتایج نظرسنجی:

ترامپ از قدرت سوء استفاده کرده است

ترامپ از قدرت سوء استفاده کرده است
براساس آخرین نظر سنجی شبکه ان بی‌سی، اکثریت مردم آمریکا بر این باورند که ترامپ در موضوع اوکراین از قدرت خود سوء استفاده کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش یکشنبه شب روزنامه وال استریت ژورنال، نتایج نظرسنجی شبکه‌ ای بی‌سی نشان می‌دهد، اکثر پرسش شوندگان معتقدند که ترامپ در پرونده اوکراین از قدرت خود علیه رقیب سیاسی (جوبایدن) سوء استفاده کرده و حتی در روند جلسات استیضاح خود در کنگره از حضور شاهدین و ارائه اسناد خودداری کرده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بر این اساس، اکثر شرکت کنندگان در این نظر سنجی می‌گویند استیضاح ترامپ صحیح است اما رای دهندگان در مورد خروج ترامپ از کاخ سفید به دو دسته تقریبا مساوی تقسیم شده‌اند. 

,

در نظر سنجی صورت گرفته شبکه ان بی‌سی، ۴۶ درصد مردم آمریکا بر این باورند که ترامپ باید به دلیل تخلفات خود کاخ سفید را ترک کند و ۴۹ درصد نیز بر بقای ترامپ بر کاخ سفید تاکید دارند. 

,

۸۴ درصد از پرسش شوندگان دموکرات از عزل ترامپ از سمت خود حمایت می‌کنند، در حالی که ۹۱ درصد از جمهوریخواهان با آن مخالف هستند. 

,

دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی به اتهام "سوء استفاده از قدرت" و "اخلال در کار کنگره" استیضاح شد. 

, دونالد ترامپ,

این پرونده در هفته گذشته با ریاست جان رابرتز رئیس دیوان عالی آمریکا و تشکیل محکمه در سنای آمریکا رسیدگی شد به گونه‌ای که در سه روز مدیران استیضاح یا همان دادستان‌های منتخب مجلس نمایندگان به تشریح مفاد اتهامات و اسناد مربوطه پرداختند و پس از آن، سه روز هم نوبت دفاع وکلای مدافع ترامپ رسید. 

,

با پایان یافتن مهلت ۴۸ ساعته اظهارات اولیه دو طرف، سناتورها فرصت داشتند در مدت ۱۶ ساعت، سوالات خود را به صورت کتبی از طرفین دعوا بپرسند که این مهلت با طرح ۱۸۰ پرسش، در شامگاه پنجشنبه پایان یافت. 

,

نشست روز جمعه هم با توجه به افشای برخی مطالب نسخه دستی کتاب جان بولتون مشاور امنیت ملی اخراج شده ترامپ، درخواست شد تا شاهدان دیگری علاوه برآن‌هایی که در مجلس نمایندگان حضور یافتند، برای محکمه سنا احضار شوند که با وجود ۲ رای موافق جمهوریخواهان، به علت مخالفت اکثریت نسبی یعنی ۵۱ نفر از سناتورها، این خواسته به تصویب نرسید. 

,

روند کلی محاکمه در سنای آمریکا تا کنون نشان داده است که آرا در موافقت یا مخالفت با مسائل مطرح شده به صورت حزبی داده می‌شود و احتمال سلب قدرت از ترامپ بسیار دور از انتظار است. 

,

برکناری دونالد ترامپ از کاخ سفید نیازمند ۶۷ رای سناتورها است که با احتساب ۴۷ رای موافق دموکرات‌ها، به ۲۰ رای جمهوریخواهان هم نیاز است.

, دونالد ترامپ,

منبع: ایرنا

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه