اخبار داغ

افزایش خودکشی و افسردگی در نوجوانان آمریکا؛

تلفن‌های هوشمند اثرات مخربی بر مغز و زندگی اجتماعی جوانان دارد

تلفن‌های هوشمند اثرات مخربی بر مغز و زندگی اجتماعی جوانان دارد
اطلاعات به دست آمده نشان می دهد که استفاده از شبکه های اجتماعی و فناوری های جدید یکی از دلایل خودکشی و افسردگی در آمریکا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ "ایمی اوربن" عضو پژوهش در کالج امانوئل و واحد شناخت و علوم مغز در دانشگاه کمبریج است.  او در زمینه روانشناسی تجربی فعالیت می کند، وی در حال تجزیه و تحلیل مجموعه داده های بزرگ است تا مشخص شود چگونه رسانه های اجتماعی و استفاده از فناوری دیجیتال بر رفاه نوجوانان تأثیر می گذارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

آخرین مقاله او که با پروفسور "اندرو پرزیبلیسکی" نوشته شده به کیفیت خواب نوجوانان و درگیری آن با فناوری می پردازد.

,

به گزارش guardian، در سال های اخیر گمانه زنی های زیادی در مورد اثرات مضر احتمالی فناوری دیجیتال به خصوص تلفن های هوشمند بر سلامت روان، توانایی تمرکز و الگوهای خواب وجود دارد.

, guardian,

در رابطه با این بحث، شواهد بسیار کمی برای این نگرانی وجود دارد و عدم وجود شواهد با کیفیت بالا پاسخ به این سؤال را واقعا دشوار می کند.

,
 
,
, ,
 
,

ما همیشه درباره فناوری جدید نگران هستیم و این کاملاً طبیعی است، بنابراین باید مردم به این موضوع فکر کنند. اما ما در مرحله ای هستیم که اگرچه شواهد بسیار کمی وجود دارد اما هنوز اطلاعات بسیار باکیفیتی در مورد آنچه ما و فرزندانمان با فناوری انجام می دهیم وجود دارد.

,

برخی از کاربردها اثر منفی بر برخی از افراد دارد و برخی از کاربردها به طور مثبتی بر افراد تأثیر می گذارد.      

,

مردم در مورد زمان های مختلف تأثیر بر سلامت روان صحبت می کنند. اما احتمالاً تفاوت هایی وجود دارد و ما مرتباً تأثیرات رسانه های اجتماعی و فناوری را می بینیم و دلیل آن این است که این فناوری ها جدید هستند.

,

ما اغلب آنها را به عنوان یک وسیله می بینیم اما آنها برای کاربران خود احتمالاً استفاده های متفاوتی دارند. کاربردهای مختلف فناوری اثرات متفاوتی دارد و برای مثال در پلتفرم اینستاگرام مطالب مختلف جلوه های متفاوتی خواهند داشت. حتی ممکن است محتوای مشابه تأثیرات بسیار متفاوتی را در افراد مختلف یا یک فرد در بازه های زمانی مختلف داشته باشد.

,

بدیهی است که شواهد تجربی و مشاهدات حاکی از چیزهای مختلفی هستند، اما این مهم است که کودکان و بزرگسالان بسیار کمتر قادر به انجام کارهایی مانند خواندن کتاب بدون مراجعه مداوم به تلفن های هوشمند هستند.

,

خواهیم دید که طی 2 سال آینده درک بهتری از چگونگی تأثیرات فناوری در زندگی روزمره خواهیم داشت و نگرانی های زیادی در مورد فناوری وجود دارد و در حوزه علمی ما واقعاً فقط در همان ابتدای درک این موضوع هستیم که کار کردن در این زمینه را در بعضی مواقع بسیار دشوار می کند.

,

از این رو انتقاد شده که رسانه های اجتماعی در حال تخریب سلول های عصبی ما هستند.

,
 
,
 
,
, ,
 
,
اعتقاد گسترده ای وجود دارد مبنی بر اینکه تلفن های هوشمند باعث ترشح دوپامین می شوند و دوپامین منجر به اعتیاد می شود. خب هر کاری که لذت بخش باشد منجر به ترشح دوپامین می شود زیرا این یک سیگنال برای لذت است.
,
 
,
استدلال شده که استفاده از تلفن های هوشمند باعث افزایش خودکشی نوجوانان و افسردگی در آمریکا است. در برخی تحقیقات اشاراتی شده که نشان می دهد محدود کردن رسانه های اجتماعی باعث کاهش تنهایی و افسردگی می شود.
,
 
,
اگر از مردم خواسته شود که از استفاده از شبکه های اجتماعی خودداری کنند نتایج واقعا عجیب غریب خواهد بود.
,
 
,
گفته می شود که جوانان امروز یکی از تحصیل کرده ترین و اجتماعی ترین نسل هایی هستند که جهان دیده است و فناوری ها و شبکه های اجتماعی در این مورد بی تأثیر نیستند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه