اخبار داغ

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی لرستان:

شناسایی ۱۶ خوشه کسب‌وکار در لرستان/خوشه گلیم رونمایی می‌شود

شناسایی ۱۶ خوشه کسب‌وکار در لرستان/خوشه گلیم رونمایی می‌شود
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با اشاره به شناسایی 16 خوشه کسب و کار در لرستان گفت: خوشه گلیم استان به‌عنوان یکصدمین خوشه توسعه‌یافته کشور در قالب یک برنامه ملی در مرکز استان رونمایی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بختیار رازانی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: در استان ۲۵شهرک و ناحیه صنعتی شامل منطقه ویژه اقتصادی مصوب وجود دارد که یا به تصویب هیئت وزیر یا مصوب شورای برنامه‌ریزی استان بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: از این تعداد ۱۷شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه آمادگی بهره‌برداری و استقرار واحد صنعتی را دارد؛ سه شهرک و ناحیه صنعتی شامل چمن سلطان الیگودرز، نورآباد و رومشکان در شرف تملک است که تقریباً کار خریداری زمین و تملک آن‌ها انجام‌شده است و در شهرک صنعتی نورآباد و ناحیه صنعتی رومشکان عملیات اجرایی شهرک‌سازی شروع‌شده است که پیش‌بینی می‌گردد در سال آتی به بهره‌برداری برسند.

,

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان تصریح کرد: اقدامات لازم برای شهرک شماره ۴ خرم‌آباد و شهرک شماره ۳ بروجرد جهت جانمایی زمین صورت گرفته است و به دلیل کوهستانی بودن استان چاره‌ای جز خریداری و تملک زمین از اراضی مستثنیات وجود ندارد که در حال پیگیری و اقدام است.

,

وی با اشاره به واگذاری ۵۵۰ فقره قرارداد واگذاری بیان کرد: در طول ۱۰ ماهه امسال ۴۷ فقره قرارداد منعقدشده که نسبت به سال گذشته، با افزایش ۱۵ درصدی روبه‌رو بوده و در این مدت ۵۴ هکتار واگذارشده است که با رشد ۲۰ درصدی همراه بوده است.

,

رازانی بابیان اینکه حدود ۶۵ درصد از واحدهای صنعتی استان در داخل شهرک‌ها با ظرفیت ۲۰تا ۱۰۰درصد فعال است تصریح کرد: از سال ۹۵ تاکنون شرکت صنعتی نسبت به شناسایی ۱۶ خوشه کسب‌وکار در استان اقدام کرده است که مهم‌ترین ظرفیت آن سنگ، گلیم، فرش، عسل و آبزیان است.

,

وی خاطرنشان کرد: لرستان تنها استانی است که چهار خوشه کسب‌وکار درحال‌توسعه دارد؛ خوشه‌های کسب‌وکار به دلیل سرمایه‌گذاری پایین در واحدهای زیرمجموعه کمک شایانی در ایجاد اشتغال استان دارد که عموماً از جنس اشتغال روستایی است.

,

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با اشاره به بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی در شهرک‌های صنعتی استان به مناسبت دهه فجر گفت: ناحیه صنعتی چمن سلطان الیگودرز در دهه فجر بااعتبار سه میلیارد تومان در فاز اول آن برای سال آتی کلنگ زنی می‌شود.

,

وی اظهار داشت: خوشه گلیم استان به‌عنوان یکصدمین خوشه توسعه‌یافته کشور در قالب یک برنامه ملی در مرکز استان رونمایی می‌شود.

,

رازانی با تأکید بر توجه به صنایع کوچک در ایجاد اشتغال پایدار افزود: بعد از گذشت سه دهه از عمر شرکت صنعت‌ها، امسال برای اولین بار بودجه مصوب محقق شده و هزینه شهرک‌سازی از سایر هزینه‌های شرکت پیشی گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه