اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت مازندران خبر داد؛

تشدید نظارت‌ بر بازار شب‌عید/ نمایشگاه بهاره اول اسفند برگزار می‌شود

تشدید نظارت‌ بر بازار شب‌عید/ نمایشگاه بهاره اول اسفند برگزار می‌شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: طرح تشدید نظارت بر بازار استان از اول اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینقلی قوانلو در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به فعالیت 160 هزار واحد صنفی در سطح استان، اظهار کرد: طی سال‌جاری و پس از اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین در پی انجام 56 هزار فقره بازرسی، پرونده‌های تخلفات اقتصادی به میزان 5 هزار و 200 میلیارد تومان به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

وی افزود: طرح تشدید نظارت بر بازار از اول اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین ادامه دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: امسال در آستانه سال نو و در راستای تنظیم بازار شب عید برخلاف یکی-دو سال گذشته، نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا برگزار می‌شود که اقلام اساسی این ایام با قیمتی بین 10 تا 20 درصد کمتر از میانگین عرف بازار در دسترس شهروندان استان قرار می‌گیرد.

قوانلو اعلام کرد: امسال برای نخستین‌بار استان مازندران به عنوان تامین کننده کل پرتقال مورد نیاز بازار شب عید کشور تعیین شد و بر این اساس، 30 هزار تن پرتقال شب عید در انبارها ذخیره‌سازی و از پنج‌شنبه گذشته، حمل آن به سایر استان‌های کشور آغاز شده است.

وی اضافه کرد: ظرفیت بازرسی ما در قبال تهداد قابل توجه واحدهای صنفی فعال در استان، ظرفیت محدودی است و جدا از استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها نظیر اتقا اصناف و تعزیرات در ایام خاص، سیاست ما واگذاری کنترل بازار به خود بازار بر اساس عرضه و تقاضا است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در پاسخ به سوالات ما در خصوص اختلافات گسترده میان اعضای هیات رئیسه اتاق‌های اصناف و همچنین هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی تاکید کرد: به عقیده ما این اختلافات، اختلافات خاصی نیست و طبق قانون داریم با متخلفان برخورد می‌کنیم؛ البته سعی می‌کنیم این اختلافات را به خود اتاق‌های اصناف برای حل و فصل واگذار کنیم.

قوانلو یادآور شد: آرامش بازار برای ما مهم است  و نباید به دلیل شکایات و اختلافات درونی و اختلاف سلیقه میان افراد، بازار استان را دچار تلاطم کنیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه