اخبار داغ

کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با «تهران نیوز»:

دولت و گروه‌های فلسطینی، مخالف مذاکره با اسرائیل هستند / تقابل «معامله قرن» با قطعنامه‌های سازمان ملل

دولت و گروه‌های فلسطینی، مخالف مذاکره با اسرائیل هستند / تقابل «معامله قرن» با قطعنامه‌های سازمان ملل
کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان این‌که رئیس دولت فلسطین و گروه‌های این کشور مخالف صددر صدی با طرح معامله قرن هستند، گفت: این طرح، غیرقانونی و در تعارض با قطعنامه‌های سازمان ملل است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده ، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه خبری تهران نیوز با اشاره به تلاش آمریکا و استکبار جهانی برای کلید زدن طرح معامله قرن اظهار داشت: این طرح از دو سال گذشته از سوی ترامپ رئیس جمهور آمریکا مطرح شد و کاملاً مشخص است که رژیم صهیونیستی این خط فکری را دنبال می‌کند اما جامعه جهانی نسبت به این طرح واکنش‌های مختلفی نشان داده‌اند و این کار سبب آغاز دور جدیدی از اعتراضات از سال ۲۰۱۷ تا به امروز در فلسطین شده است.

وی گفت: گروه‌های مختلف فلسطین در مخالفت با این طرح با یکدیگر اتفاق نظر دارند و آنان خواهان پایان اشغالگری‌های رژیم منحوس صهیونیستی هستند و خواستار تشکل کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت‌المقدس را دارند و این در حالی است که ترامپ و نتانیاهو توسط معامله قرن، می‌خواهند بیت‌المقدس را پایتخت اسرائیل قرار دهند.

هانی‌زاده، انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت‌المقدس را یکی دیگر از مقدمات معامله قرن توصیف کرد و افزود: آمریکا رسماً اعلام کرد که از سرزمین‌های اشغال شده توسط اسرائیل از جمله بلندی‌های جولان حمایت می‌کند و ترامپ از روزی که رئیس جمهور آمریکا شد، از هر تلاشی برای کمک به رژیم جعلی صهیونیستی حمایت کرده و با تمام ظرفیت‌ها و امکانات، در تلاش برای تسلیم کردن فلسطینی‌ها در برابر خواسته‌های شوم خود بوده است.

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: ترامپ در عرصه سیاست خارجی آمریکا ناکارآمدی‌های زیادی به بار آورده است و در تلاش است که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، با خوش خدمتی به اسرائیل، کارنامه کثیف خود را درخشان نزد سیاست‌مداران آمریکایی نشان دهد.

وی خاطرنشان کرد: محمود عباس رئیس دولت فلسطین و حامیانش هم جزو مخالفان ۱۰۰ درصدی معامله قرن هستند و هیچ یک از گروه‌های فلسطینی، حاضر به مذاکره با رژیم صهیونیستی در این خصوص نیستند.

هانی‌زاده ضمن انتقاد از سکوت و حمایت کشورهایی همچون امارات، بحرین، عربستان، مصر با طرح معامله قرن بیان داشت: این کشورها مدت‌هاست که نوکری خود به آمریکا و اسرائیل را نشان داده‌اند و با این‌که ادعا می‌کنند که مسلمان هستند، اما هیچ حمایتی از کشورهای مسلمان و اسلام ناب محمدی صلی‌الله علیه و آله وسلم نمی‌کنند اما از سویی دیگر، کشورهایی همچون سوریه، یمن، تونس، الجزایر،اردن و… مخالفت خود با این طرح را اعلام رسمی کرده‌اند.

کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: معامله قرن یک کار غیرقانونی است و در تعارض با قطعنامه‌های سازمان ملل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه