اخبار داغ

وزیر ارتباطات مطرح کرد

تبدیل ۱۰ درصد اقتصاد کشور به اقتصاد دیجیتال/ خبرهای خوش از پرتاب ماهواره در راه است

تبدیل ۱۰ درصد اقتصاد کشور به اقتصاد دیجیتال/ خبرهای خوش از پرتاب ماهواره در راه است
آذری‌جهرمی گفت: ۱۰ درصد اقتصاد کشور تا سال ۱۴۰۴ باید تبدیل به اقتصاد دیجیتال شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از پنج طرح حوزه ICT خراسان‌جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با خلاقیت جوانان خراسان‌جنوبی و راه‌اندازی ۶۰ استار تاپ اتفاقات خوبی در این منطقه رخ داد و تعداد شرکت‌های استار تاپ به ۳۰۰ شرکت رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , خاورستان, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، محمدجواد آذری‌جهرمی , ،, ،,

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان‌کرد: در خصوص رونق کسب و کارهای اینترنتی شورای عالی فضای مجازی سیاست‌گذاری خوبی انجام داد و مسئله مهم در این زمینه توسعه بسیار عالی در فضای اطلاعاتی و مجازی کشور در هفت سال گذشته است و اکنون ۷۰ میلیون کاربر داریم.

,

آذری جهرمی ادامه‌داد: البته چالش‌های متعددی چون فیلترینگ و اتفاقات قطع اینترنت در آبان ماه روحیه امید فعالان در حوزه کسب و کارهای اینترنتی را ضعیف کرد.

,

وی افزود: بر اساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی تا سال ۱۴۰۴ حدود ۱۰ درصد اقتصاد کشور باید تبدیل به اقتصاد دیجیتال شود که در این زمینه جوانان نقش آفرین هستند.

,

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سیاست‌گذاری ما این است که اقتصاد نفتی را تبدیل به اقتصاد دیجیتال کنیم، گفت: اگر جوانان ما امیدوار و پای کار باشند این اتفاق می‌افتد.

,

آذری جهرمی یادآور شد: در حوزه پرتاب ماهواره زمان مشخص شده و به زودی خبرهای خوبی در این زمینه خواهیم داشت.

,

وی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی در حوزه دسترسی به خدمات فناوری در رتبه ۳۱ قرار داشت، گفت: طبق تعهد به مردم خراسان جنوبی ۲۹۰ میلیارد تومان پروژه در دو سال اخیر افتتاح و رتبه استان به ۲۴ رسید.

,

گفتنی است با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پنج طرحICt در روستای کارجگان شهرستان خوسف بازدید شد.

,

ارتقا ۱۲ سایت تلفن همراه به تکنولوژی نسل ۳ و ۴ و راه‌اندازی ۳ سایت تلفن همراه، اجرای ۷۹ کیلومتر توسعه شبکه تفسیر نوری و افزایش پوشش تلفن همراه در ۳۸ روستا از جمله این طرح‌ها است.

,

همچنین توسعه شبکه فیبر منازل و توسعه دسترسی مشترکین ثابت در خراسان‌جنوبی و توسعه ظرفیت انتقال به میزان ۳ Gbps از دیگر این طرح‌ها است.

,

این پروژه‌ها با اعتباری در حدود ۶۹ میلیارد تومان اجرا شده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه