اخبار داغ

رییس سازمان‌ مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان:

165 میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رهبری به استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

165 میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رهبری به استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافت
مهرداد عرب اول گفت: از محل سفر مقام معظم رهبری به استان، 165 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که 100درصد آن به استان ابلاغ شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، مهرداد عرب اول،رییس سازمان‌ مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان دقایقی قبل در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص آخرین وضعیت اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و عمرانی استان در سال 98 افزود: تاکنون 2 هزار و 170 میلیارد تومان اعتبار از همه ردیف های بودجه ای به استان ابلاغ شده و سازمان برنامه و بودجه با توجه به اینکه دبیرخانه شورای برنامه ریزی و توسعه استان است و باید این اعتبارات را پس از تصویب در شورای برنامه ریزی به دستگاه های متولی و ذیربط ابلاغ کند پیشنهاد خود را در قالب 33 فصل و 79 برنامه و در دل 457 طرح و چهار هزار و 720 پروژه مبادله موافقت نامه کرده که خوشبختانه تاکنون 100 درصد مبادله نامه های عمرانی مبادله شده است.

وی بیان کرد: تخصیصی که تا این لحظه برای اعتبارات به استان داده شده تقریبا 875 میلیارد تومان است که از این رقم حدود 154 میلیارد تومان به صورت نقدی و 720 میلیارد تومان هم در قالب اسناد خزانه اسلامی و در قالب بند «ب» و «ه» تبصره قانون بودجه است.
 
این مقام مسئول در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: در بند«ه» تبصره پنج این قانون در سال 98 که حدود 29 هزار میلیارد تومان بود که در طول سال از طرف سازمان برنامه بودجه کشور به طرح های عمرانی و استانی تخصیص می یابد، همچنین حدود 13 هزار میلیارد تومان در قانون برنامه ریزی شد که بخشی از تخصیص پروژه های عمرانی از این محل خواهد بود.

وی بیان کرد: در چند ردیف مهم و اساسی خوشبختانه تخصیص ها 100 درصدی بود که از طریق سفر مقام معظم رهبری به استان حدود 165 میلیارد تومان به طور کامل تخصیص یافت، همچنین از محل اعتبارات ماده10 قانون تنظیم 80 میلیارد تومان اعتبار مربوط به حوادث از طرف دولت تخصیص یافت و در خصوص طرح های ملی استانی نیز حدود 19 طرح با اعتبار مصوب 148 میلیارد تومان داریم که حدود 78 درصد از رقم آن تخصیص پیدا کرده است.

رییس سازمان‌ مدیریت و برنامه‌ریزی استان ادامه داد: نکته مهم در این خصوص آن که 75 درصد این اعتبارات مربوط به پروژه های منابع آبی استان در حوزه شهری، روستایی و بیشتر آب منطقه ای بوده است.

وی گفت: در بخش اعتبارات هزینه ای که شامل پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان دستگاه های اجرایی و سایر هزینه های آن است نیز 27 دستگاه مشمول بودجه استانی هستند که مناسب با تخصیصی که ابلاغ می شود و هماهنگ با خزانه اقدام به پرداخت می کنیم در این راستا نیز کل اعتبار تاکنون 504 میلیارد تومان بوده که 423 میلیارد تومان آن مربوط به دستمزد و حقوق می باشد و 22 میلیارد و 800 میلیون تومان آن مربوط به ماده 28 پاداش بازنشستگان است.

وی تصریح کرد: این رقم با تخصیص 100 درصد ابلاغ و در اختیار دستگاه های اجرایی قرار گرفته به گونه ای که بازنشستگان 97 به قبل پاداش خود را به طور کامل دریافت کرده اند.

اعتبارات لایحه 99 حدود 2 هزار و 48 میلیارد تومان است

عرب اول در ادامه به لایجه سال 99 اشاره کرد و افزود: امسال یک میلیون و 988 هزار میلیارد تومان کل منابع بودجه 99 در قالب لایحه دولت به مجلس ارائه کرده است از این رقم 563 هزار میلیارد تومان منابع عمومی دولت محسوب می شود و یک میلیون و 484 میلیارد تومان مربوط به بودجه شرکت های دولتی و بانک ها است که نسبت 25 به 75 درصد است؛ همچنین از 563 هزار میلیارد تومان نیز 488 میلیارد تومان منابع عمومی دولت و 79 هزار میلیارد تومان منابع اختصاصی دولت است.

وی خاطر نشان کرد: از 484 میلیارد تومان نیز 378 هزار میلیارد تومان به پرداخت حقوق و دستمزد دستگاه ها و 72 هزار میلیارد تومان مربوز به اعتبارات عمرانی کشور در سال 99 است، تقریبا 47 هزار میلیارد تومان مربوط به اعتبارات تملک مالی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه امسال بر خلاف سالهای گذشته یک پیوست استانی هم به مجلس تنظیم و ارائه شد، گفت: سهم کل استان از محل اعتبارات 479 میلیارد تومان در جدول دهه یک مربوط به ردیف استانی، از محل سه درصد فروش نفت و گاز 196 میلیارد تومان، از ردیف 27 صدم ارزش افزوده 137 میلیارد تومان و از ستون توسعه راه روستایی که امسال اضافه شده و در اختیار استان ها قرار دارد حدود 17 میلیارد تومان  است که جمع تمامی اینها حدود 830 میلیارد تومان می باشد.

وی ادامه داد: از محل اعتبارات سرمایه ای استان(479 میلیارد تومان) 6.5 درصد از اعتبار کل کشور مربوط به این ردیف استان و رتبه دوم را در کشور داریم، از سه درصد فروش نفت و گاز 7درصد کل اعتبارات کشور در اختیار سیستان وبلوچستان است و از محل اعتبارات 27 صدم ارزش افزوده 7.3 دهم درصد به استان و رتبه دوم را داریم و در بخش راه روستایی نیز رتبه سوم کشوری را داریم که حدود 6.5 درصد سهم استان از کشور است.
 
رییس سازمان‌ مدیریت و برنامه‌ریزی استان بیان کرد: جمع اعتبارات لایحه 99 حدود 2 هزار و 48 میلیارد تومان است که سهم اعتبارات هزینه ای(جاری، حقوق و دستمزد) قانون بودجه سال 97 با اعتبار31 استان حدود 12 هزار میلیارد تومان بود که 3.5 درصد کل اعتبارات هزینه ای کشور در اختیار استان ها و مابقی در اختیار دستگاه های ملی و وزارت خانه است که در لایحه 99 به 14 هزار میلیارد تومان افزایش داشته یعنی 10.6 دهم درصد رشد داشته است. همچنین سهم اعتبارات استان در لایحه 99 از محل اعتبارات هزینه ای 496 میلیارد تومان است که نسبت به سال 98 حدود 13.8 دهم درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه 26هزار میلیارد تومان سهم اعتبارات تملک استان ها از 70 هزار میلیارد تومان است که سهم استان 2 هزار و 48 میلیارد تومان می باشد، افزود: چهار هزار و 720 میلیارد تومان پروژه داریم حدود 75 درصد آنها نیمه تمام است که برخی از اینها پروژه مستمر هستندو در طول چندسال تکمیل آنها زمان می برد.
 
آخرین آمار کمک های بلاعوض و تسهیلات به سیل زدگان جنوب استان

عرب اول در ادامه با آخرین آمار کمک های بلاعوض و تسهیلات به سیل زدگان جنوب استان پرداخت و گفت: در سیل اخیر کمک های بسیار خوبی از سوی مردم، سمن ها، نهادهای دولتی و غیردولتی صورت گرفت در بازدید نوبخت،رئیس سازمان برنامه و بودجه 683 میلیارد تومان به استان های سیستان وبلوچستان، هرمزگان و کرمان اختصاص یافت که 91 درصد مربوط به این استان به صورت بلاعوض بود که بین آسیب دیدگان شهری، روستایی، جایگاه دام و لوازم معیشتی توزیع شد.

وی ادامه داد: هزار و 152 میلیارد تومان نیز تسهیلات مصوب شد که برای روستاییان 4 درصد و شهری 5 درصد می باشد که از این رقم نیز هزار و 31 میلیارد تومان مربوط به سیستان وبلوچستان است.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, اعتبارات لایحه 99 حدود 2 هزار و 48 میلیارد تومان است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, آخرین آمار کمک های بلاعوض و تسهیلات به سیل زدگان جنوب استان,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه