اخبار داغ

مدیرعامل شرکت گاز مازندران اعلام کرد؛

گازرسانی به 133 روستای دودانگه و چهاردانگه در دهه فجر/آخرین وضعیت پروژه‌های گازرسانی در مازندران

گازرسانی به 133 روستای دودانگه و چهاردانگه در دهه فجر/آخرین وضعیت پروژه‌های گازرسانی در مازندران
مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: کار گازرسانی در بخش‌های دودانگه و چهاردانگه ساری در 133 روستا و همچنین پروژه‌های شهر فریم، حدود 200 میلیارد تومان هزینه انجام شد که 15 هزار خانوار ساکن در این مناطق از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر احمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با تبریک ایام الله دهه فجر اظهار کرد: امسال پروژه‌های خوب قابل افتتاحی در ایام دهه فجر وجود دارد؛ پروژه‌هایی که بخشی از کار آن طی سال گذشته انجام شده بود، اما برای افتتاح در سال گذشته آماده نشدند.                   

وی با بیان اینکه امسال برای پروژه‌های قابل افتتاح برنامه ریزی انجام شد؛ افزود: بر همین اساس، در منطقه ساری و در بخش‌های دودانگه و چهاردانگه در 133 روستا افتتاح پروژه‌های خوبی داریم.  
   
گازرسانی به 133 روستای دودانگه و چهاردانگه با اعتبار 200 میلیاردی                                                                                
مدیرعامل شرکت گاز مازندران خاطرنشان کرد: برای این پروژه‌ها و همچنین پروژه‌های شهر فریم، حدود 200 میلیارد تومان هزینه انجام شد که 15 هزار خانوار ساکن در این مناطق از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.
                                                  
احمدپور بیان کرد: در منطقه ساری بر اساس کارهایی که انجام شد در حدود 23 روستا باقیمانده تا از نعمت گاز برخوردار شوند و با گاز رسانی به این روستاها، کار گازرسانی به روستاهای منطقه ساری به اتمام خواهد رسید و به عنوان منطقه سبز اعلام خواهد شد.    

افتتاح گازرسانی به 10 روستای هزارجریب با اعتبار 9.5 میلیاردی
   یکی از سخت‌ترین پروژه‌های در دست اجرای ما است و خطوطی که در این مناطق احداث شده از مناطق بسیار صعب العبوری گذر کرده و اکنون 10 روستای قابل افتتاح طی ایام دهه فجر در این منطقه داریم که بالغ بر 9.5 میلیارد تومان اعتبار صرف بهره برداری از آن شده است که موجب برخورداری نزدیک به هزار خانوار این منطقه از نعمت گاز خواهد شد. 

700 خانوار روستایی سوادکوه از گاز بهره‌مند می‌شوند
مدیرعامل شرکت گاز مازندران عنوان کرد:  امیدواریم کار گازرسانی به 4 روستای منطقه سوادکوه که با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان در حال انجام و رسیدن به نقطه پایانی است، به افتتاح در ایام دهه فجر برسد  که با انجام این اقدام، 700 خانوار این منطقه نیز از گاز بهره مند می شوند.

 احمدپور اعلام کرد: یک پروژه گازرسانی نیز با دستور استاندار به یک واحد صنعتی داشتیم که مربوط به کارخانه نساجی شماره 3  قائم‌شهر بود که خوشبختانه کار گازرسانی به این واحد صنعتی با صرف هزینه نیم میلیاردی نیز انجام و قابل افتتاح طی این ایام است.

اعتبار 215 میلیاردی پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر

وی متذکر شد: در مجموع، بالغ بر 215 میلیارد تومان برای افتتاح این پروژه ها، اعتبار در نظر گرفته شد.   

 مدیرعامل شرکت گاز مازندران در خصوص مقایسه کمی و کیفی پروژه های دهه فجر امسال با سال گذشته اذعان کرد: سال گذشته حدود 150 روستا، قابلیت افتتاح را داشتند که امسال با وجود وقوع سیل، بازهم تعداد پروژه ها به همین میزان است.

 احمدپور متذکر شد: کلیه پروژه‌هایی که در شرکت ملی گاز انجام می‌گیرد دارای تعریف مطالعاتی است و وقتی ما به سمت اجرای پروژه‌ها در مناطق بالادست و صعب العبور رفتیم مطالعات زمین شناسی را انجام دادیم تغییر مسیرها  را هم انجام دادیم مسائل زیست محیطی را بررسی کردیم عبور از رودخانه به چه گونه ای باشد را چاره اندیشی کردیم و تا نباشد به ما مجوز اجرای طرح نمی دهند اما باید بپذیریم که گاه با برخی حوادث غیرمترقبه نیز مواجه می شویم که خارج از کنترل و دست انسان است.                                                                                             وی یادآور شد: در سیل اخیر نیز به جز یک مورد که حادثه در قائم‌شهر داشتیم که به دلیل برداشت‌های غیرمجاز از بستر رودخانه  یکی از خط لوله های ما دچار پارگی شده بود مابقی شبکه ما سالم بود و مشکلی هم پیش نیامد و در خصوص پایداری جریان گاز نیز باید این نکته را اشاره کنم که با اجرای برخی اقدامات توانستیم پایداری گاز را در مناطق آسیب دیده به 100 درصد برسانیم.

احمدپور تصریح کرد: همین مقدار اعتباری که جذب شد و به استان تزریق شد قطعا موجب کارآفرینی می‌شود، ما در قبال این پروژه‌هامان، حدود 300 نفر تحت قالب پیمانکاری و عوامل پیمانکاری را بکارگیری کردیم و این می‌تواند به اقتصاد این مناطق در حین اجرای پروژه ها کمک کند.

اجرای پروژه گازرسانی به بلده و کجور با اعتبار 250 میلیارد تومان
وی تاکید کرد: یکی از پروژه های بسیار بزرگی که در دست اجرا داریم مربوط به غرب استان و منطقه بلده است که در تابستان امسال، کلنگ‌زنی این پروژه زده شد، کار هم استارت زده شد و باید بگویم که خطوطی که برای گازرسانی به شهر بلده، پول و کجور، مجوزش را داریم اخذ می کنیم، جدا از این سه شهر، 180 روستای این مناطق را تحت پوشش خود قرار می دهد و بالغ بر 250 میلیارد تومان برآورد اولیه امروز ما برای این پروژه است.   
   
روستای کاوه ملک تنکابن تا پایان امسال گازدار می‌شود                                                                                            

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ ,
,
,
,
, گازرسانی به 133 روستای دودانگه و چهاردانگه با اعتبار 200 میلیاردی                                                                                 ,
,
,
,
,
, افتتاح گازرسانی به 10 روستای هزارجریب با اعتبار 9.5 میلیاردی,
,
,
, 700 خانوار روستایی سوادکوه از گاز بهره‌مند می‌شوند,
,
,
,
,
, اعتبار 215 میلیاردی پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, اجرای پروژه گازرسانی به بلده و کجور با اعتبار 250 میلیارد تومان,
,
,
, روستای کاوه ملک تنکابن تا پایان امسال گازدار می‌شود   ,

مدیرعامل شرکت گاز مازندران در خصوص خبر اخیر 20:30 مبنی بر فقدان امکانات آب، برق و گاز در روستای کاوه ملک تنکابن گفت: بنده به محض شنیدن این خبر، که یک روستایی در 10 کیلومتری بخش مرکزی تنکابن وجود دارد که هیچ یک از امکانات را ندارد، بلافاصله، پرسنل مان را به این روستا اعزام کردیم و اعلام کردیم  که هر طور که شد و اگر امکانپذیر است باید تا قبل از سال جدید و پیش تر از آنکه آب و برق به این روستا برسد، باید کار گازرسانی به این روستا انجام شود و این وضع برای من مسئول، قابل قبول نیست و تلاش مان بر این است که کار گازرسانی به این روستا در اسرع وقت انجام شود.

احمدپور در ادامه با اشاره به سایر پروژه‌های در دست اجرای شرکت گاز در غرب استان نظیر مناطق جنت رودبار و جواهرده افزود: این پروژه در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد و پیمانکار پروژه های گازرسانی به این مناطق در دست انتخاب هستند.
                         
 وی اظهار کرد: پروژه های گازرسانی به مناطق دو هزار و سه هزار تنکابن نیز در دست اجرا است، در دو فاز برای این پروژه‌ها پیمانکار انتخاب شد و کار در حال اجرا است.
                                                                                          
مدیرعامل شرکت گاز مازندران بیان کرد: پروژه بزرگی نیز از سمت امامزاده هاشم به پلور، رینه و همچنین گزنک در دست اجرا داریم که هم اکنون کار در حال انجام است و باید گفت که یکی از پروژه‌های سخت و شاید تا چند سال گذشته، نشدنی بود که هم اکنون در حال انجام است؛ 5 کیلومتر آن انجام شده و مابقی هم در حال انجام است.

احمدپور ادامه داد:  یکی دیگر از پروژه های مهم استان پروژه طالع رودبار تا منطقه ورسک  و گدوک مازندران است که این پروژه نیز در برنامه کاری ما است و کار انتخاب پیمانکاران تا پایان امسال انجام  و از   اردیبهشت ماه سال آینده، استارت کار زده خواهد شد.

برخورداری بیش از 2100 روستای مازندران از نعمت گاز
وی در پاسخ به این سوال که با این حجم از کار، استان مازندران در کشور دارای چه جایگاهی است، عنوان کرد: در منطقه شهری، 99.9 درصد جمعیت شهری مازندران از گاز برخوردار هستند؛ آن یک دهم درصد هم به شهر بلده و گزنک بر می‌گردد که تعداد ساکنان این مناطق نیز کم است و در مجموع به دو هزار خانوار هم نمی‌رسد و حائز رتبه ششم کشور هستیم؛ اما در بخش روستایی، با گاز دار شدن 93 درصد از روستاهای استان یعنی حدود دو هزار و 171 روستای استان، حائز رتبه کشوری در این بخش نیز هستیم.                                                              

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه 21 هزار کیلومتر شبکه برای گازرسانی به مشترکان استان را احداث کردیم؛ اضافه کرد: ما در استان حدود یک میلیون و 500 هزار مشترک داریم که 650 هزار خانوار شهری و ما بقی روستایی می‌باشند.        
                           
احمدپور در بخش پایانی این گفت و گو در خصوص وضعیت پایداری فشار گاز در این روزهای سرد سال در استان اعلام کرد: برخی از مردم از این بابت ممکن است نگرانی هایی داشته باشند که باید گفت با توجه برودت هوایی که اکنون و در گذشته داشتیم ما یک مقدار محدودیت مصرف را به مشترکان اعلام کردیم که صرف خاطر پایداری جریان گاز در منازل ما بوده که انجام شد و از این مرحله هم گذشتیم و تاکنون هیچ منزلی با قطعی گاز مواجه نشده است.

وی یادآور شد: در ادارات با توجه به تعطیلی 3 روزه، گاز را قطع کردیم و پس از تعطیلات، مجددا وصل شد و تاکنون هیچ مشکلی هم نداشتیم و در ادامه هم نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, برخورداری بیش از 2100 روستای مازندران از نعمت گاز,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه