اخبار داغ

استاندار خراسان جنوبی:

پارک اقتصاد دیجیتال در خراسان‌جنوبی راه اندازی شود/ ضریب نفوذ 80 درصدی اینترنت ثابت و تلفن همراه در استان

پارک اقتصاد دیجیتال در خراسان‌جنوبی راه اندازی شود/ ضریب نفوذ 80 درصدی اینترنت ثابت و تلفن همراه در استان
معتمدیان با تاکید بر این‌که پارک اقتصاد دیجیتال در استان راه اندازی شود،گفت: خواستار حمایت از حضور شتاب دهنده‌های ملی در خراسان جنوبی هستم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی بعد از ظهر امروز در در نشست شورای مدیران واحدهای تابعه وزارت در خراسان جنوبی که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد اظهار کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم توجه ویژه‌ای به  خراسان‌جنوبی در حوزه توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
وی افزود: طی دو سال گذشته حدود 290 میلیارد تومان اعتبار در بخش مختلف فناوری و اطلاعات در خراسان جنوبی هزینه شده است.
,
 
,
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: برای پروژه هایی که امروز در خراسان جنوبی افتتاح شد و می‌شود 69 میلیارد تومان هزینه شده است.
,
 
,
معتمدیان گفت: خراسان جنوبی جزو استانهایی است که دارای روستاهای زیاد است و حدود 42 درصد جمعیت استان در روستاها متمرکز هستند و نیاز به زیرساختهای ارتباطی، اینترنت پر سرعت، تلفن خانگی و آنتن دهی تلفن همراه هستند.
,
 
,
وی اظهار کرد: از 920 روستای بالای 20 خانوار جمعیت در استان در حال حاضر 615 روستا به اینترنت پرسرعت متصل است که نسبت به ابتدای دولت در این زمینه  شاهد رشد 4 برابری هستیم.
,
 
,
استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: در حال حاضر مشترکان اینترنت استان 680 هزار نفر هستند که در این زمینه نیز شاهد رشد 2 برابری در استان هستیم.
,
 
,
معتمدیان بیان کرد: ضریب نفوذ اینترنت ثابت و تلفن همراه در خراسان جنوبی به حدود 80 درصد رسیده است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: مدیریت معکوس مهاجرت به روستاها یکی از تاکیدات دولت است که خوشبختانه با اجرای طرح هایی در این خصوص اقدامات خوبی انجام شده و مردم در حال برگشت به روستاها هستند.
,
 
,
استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: در این راستا درخواست می‌شود توسعه شبکه فیبر نوری برای ارتقای سطح رفاه عمومی و تثبیت جمعیت روستایی و مرزی در دستور کار قرار گیرد و تا پایان دولت ازیرساخت‌های لازم در این زمینه فراهم شود.
,
 
,
معتمدیان  گفت: از وزیر درخواست داریم زمینه ایجاد سایت‌های روستایی نسل 2 و 4 در استان فراهم شود همچنین ارتقای تکنولوژی 60 سایت روستایی تلفن همراه و توسعه پوشش تلفن همراه در جاده‌های اصلی استان با احداث 10 سایت تلفن همراه پوشش در تمام جاده های استان جهت تقویت، درخواست دارم.
,
 
,
وی افزود: یکی از ظرفیت های خراسان جنوبی گردشگری است که در این زمینه درخواست توسعه تلفن خانگی روستایی، پوشش تلفن همراه و اینترنت در مناطق گردشگری  خراسان جنوبی را خواستارم.
,
 
,
استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر این‌که پارک اقتصاد دیجیتال در استان راه اندازی شود،بیان کرد: خواستار حمایت از حضور شتاب دهنده‌های ملی در خراسان جنوبی هستم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه