اخبار داغ

معاون خدمات شهری شهرداری قم:

انتقال واحدهای صنفی به شهرک صنوف قم با جدیت ادامه دارد/ بوستان‌های جدید در شهر افتتاح می‌شوند

انتقال واحدهای صنفی به شهرک صنوف قم با جدیت ادامه دارد/ بوستان‌های جدید در شهر افتتاح می‌شوند
معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: انتقال واحدهای صنفی به شهرک صنوف با جدیت ادامه دارد و تاکنون صنف آهن‌فروشان به شهرک صنوف انتقال‌یافته‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا سید امیر سامع پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای انتقال واحدهای صنفی به شهرک‌های تخصصی اظهار داشت: امسال شاهد انتقال 100 واحد از صنف آهن‌فروشان به شهرک صنوف بودیم که هم موجب رضایتمندی خود این افراد شد و هم این‌که مردم نیز در داخل شهر از مزاحمت‌هایی که این واحدها داشتند راحت شدند.

وی ادامه داد: در مرحله دوم انتقال واحدهای در و پنجره سازی را شاهد خواهیم بود که بالای 200 واحد در این صنف نیز به شهرک صنوف انتقال خواهند یافت.

سامع افزایش گنجایش میدان میوه و تره‌بار شهید رجایی را یادآور شد و بیان داشت: در این میدان نیز سوله‌های جدید برای میوه تره‌بار احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفت تا در این زمینه هم کمبودها برطرف شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به پروژه‌های سازمان زیباسازی اشاره کرد و گفت: در سازمان زیباسازی در سه بخش پروژه‌ها با هزینه‌ای بالغ‌بر 12 میلیارد تومان در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

سامع افزود: در سال 98 پروژه‌های شهری به نورپردازی خاصی مجهز شدند که جلوه‌های زیبایی را در شب به شهر می‌دهند به‌خصوص در پروژه‌ای 9 دی ما شاهد این موضوع بودیم.

وی افزود: درزمینهٔ خدمات شهری نیز امسال بالغ‌بر 7 میلیارد تومان ماشین‌آلات خریداری‌شده است که به سیستم‌های روز دنیا مجهز هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: در خصوص فصل سرما و بارش‌ها نیز برنامه‌های عملیاتی تدوین و ابلاغ‌شده است و در این زمینه نیز آمادگی کامل وجود دارد.

وی به مطالعات و برنامه‌ریزی‌های شهرداری درزمینهٔ زلزله نیز اشاره کرد و بیان داشت: بحث پیش‌بینی زلزله موضوع مهم دیگری بود که در استان پیگیری شد و با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته قرار شده تجهیزات پیش‌بینی زلزله حتی برای 15 ثانیه زودتر هم که شده خریداری و در چندین نقطه کارشناسی شده نصب شود.

سامع پروژه‌های شهری در حوزه خدمات شهری را موردتوجه قرارداد و ابراز داشت: کارهای شهرداری برنامه محور است و تحت راهبردهای کلی برنامه‌ها اجرا می‌شود به‌طوری‌که هر پروژه‌ای متولی و برنامه مشخص دارد و به‌صورت نظام‌مند کنترل و نظارت می‌شود.

وی در ادامه توسعه فضای سبز را مهم و تأثیرگذار عنوان کرد و افزود: درزمینهٔ توسعه بوستان‌ها و فضای سبز اقدامات خوبی امسال صورت گرفته به‌طوری‌که 20 میلیارد تومان برای پروژه کاشت گل، گیاه، مکانیزه کردن آبیاری و.. هزینه شده است.

سامع تأکید کرد: سرانه فضای سبز استان نیز از 61 /15 به 19/7 رسیده است که البته بازهم با شاخص‌های کشور فاصله‌داریم و قطعاً به نقطه ایدئال خواهیم رسید.

وی ادامه داد: نگهداری و مراقبت از فضای سبز موضوع دیگری است که پیگیری شده و در این زمینه به مشارکت مردم نیز نیازمند هستیم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم تصریح کرد: در همین ایام دهه فجر نیز چند بوستان افتتاح خواهد شد که قطعاً سرانه استان را بالا خواهد برد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا , قم فردا ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه