اخبار داغ

قائم‌مقام شهردار قم:

وضعیت آسفالت معابر شهری قم مناسب نیست/ پیشرفت همه‌جانبه شهر هدف اصلی مدیریت شهری است

وضعیت آسفالت معابر شهری قم مناسب نیست/ پیشرفت همه‌جانبه شهر هدف اصلی مدیریت شهری است
قائم‌مقام شهردار قم بابیان این‌که درزمینهٔ آسفالت معابر شهری، 25 درصد اهداف موردنظر و ایدئال ما محقق شده است، گفت: بااین‌وجود وضعیت آسفالت معابر شهری مناسب نیست و درصدد رفع آن هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا ابراهیم معتمدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد 4 ساله مدیریت شهری در شهر قم اظهار داشت: از سال 94 مشکلات مختلفی را شاهد بودیم اما بااین‌وجود امروز شهرداری قم روند باثباتی را به خود گرفته است.

وی ادامه داد: برخلاف سال 94 که بالای 400 میلیارد تومان شهرداری بدهی داشت این میزان زیر 50 میلیارد تومان است و بدهی پیمانکاران تا پایان سال 97 تا آخر سال به صفر می‌رسد.

معتمدی بابیان این‌که پروژه‌های مختلفی نیز در استان در حال پیگیری و افتتاح است، تصریح کرد: اتکای ما به توان داخلی و استانی بوده است و در این مسیر مدلی را ارائه کردیم که گوشه‌ای از مدیریت شهری صحیح را نشان می‌دهد.

وی شرایط اقتصادی کشور را موردتوجه قرارداد و گفت: در مقایسه با کلان‌شهرها شاهد پیشرفت در کارها هستیم و به‌نوعی اجازه ندادیم شرایط اقتصادی خیلی پروژه‌ها را با مشکل مواجه کند.

قائم‌مقام شهردار قم تأکید کرد: درزمینهٔ توسعه همه‌جانبه شهر هماهنگی کاملی بین شهرداری و شورای شهر وجود دارد و همین موضوع موجب پیشرفت و ارتقای کارشده است.

وی افزود: پروژه‌های اطراف حرم یکی از اولویت‌های اصلی بوده است که برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

معتمدی بودجه‌های عمرانی شهر را موردتوجه قرارداد و ابراز داشت: بودجه سال 98 درزمینهٔ عمرانی مبلغ هزار و 870 میلیارد تومان بوده است که این رقم شامل پروژه‌ها، تقاطع‌ها، بهسازی معابر، تجهیز ایستگاه‌ها و ... خواهد بود.

وی افزود: درزمینهٔ جدول‌گذاری معابر 175 کیلومتر کارشده و درزمینهٔ احداث پارک‌ها 340 هزار مترمربع  فضای موجود اضافه‌شده است.

معتمدی در پاسخ به این سؤال که چرا شاهد افزایش اختلافات در بین مدیریت استان و مدریت شهری هستیم، نیز گفت: نباید اختلاف در کارشناسی را به‌پای اختلاف در مدیریت کلان گذاشت چراکه برخی زمان‌ها اختلافات در کارشناسی موجب می‌شود که کار عقب بیفتد که البته می‌تواند این اختلافات پیش از اجرایی شدن پروژه‌ها به سرانجام برسد.

وی افزود: در خصوص پروژه خیابان امام خمینی (ره) و خیابان شهید کیوانفر درحالی‌که مجوزهای لازم اخذشده و پیمانکار نیز گرفته‌شده بود اما برخی اختلافات کارشناسی کار را عقب انداخت وگرنه این پروژه باید یک سال پیش شروع می‌شد.

قائم‌مقام شهردار قم در خصوص وضعیت آسفالت خیابان‌ها نیز تصریح کرد: واقعاً وضعیت موجود راضی کنند نیست و باید اقدامات لازم در این زمینه صورت بگیرد اما باید شرایط موجود اقتصادی را در نظر بگیریم.



انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا , قم فردا ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه